شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 0

اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال برای حمایت از شهرداری‌ها

معاون وزیر کشور گفت: امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال از سوی دولت به منظور حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اختصاص یافته است. هوشنگ خندان‌دل با تأکید…

هوشنگ خندان دلمعاون وزیر کشور گفت: امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال از سوی دولت به منظور حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اختصاص یافته است.

هوشنگ خندان‌دل با تأکید بر اعتقاد به تقویت مدیریت شهری به تهیه لایحه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در این لایحه جنبه‌های حمایت‌های قانونی لازم و شکل‌گیری زیرساخت‌های مدیریتی مناسب در نظر گرفته شده و مراحل پایانی را طی می‌کند تا به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

 وی درباره حمایت‌های دولت از شهرداری‌ها بیان کرد: در حال حاضر منابع شهرداری‌ها بر اساس قانون از طریق خدماتی که ارائه می‌دهند و عوارضی که دریافت می‌کنند تأمین می‌شود و با توجه به اینکه شهرداری‌ها در واقع نهادی عمومی و غیردولتی هستند دولت در شهرهای بزرگ به حوزه حمل و نقل از جمله خدمات ریلی کمک می‌کند.

 خندان‌دل افزود: دولت کمک‌های خود را از طریق بهبود معابر با آسفالت کردن آنها و تقویت بنیه شهرداری‌ها با تجهیز کردن آنها به ماشین‌آلات و انجام اقداماتی در راستای تقویت بنیه مالی آنها ارائه می‌دهد.

 وی با بیان اینکه تا سال گذشته شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت مشمول این حمایت بودند خاطرنشان کرد: امسال این حمایت‌ها ادامه دارد با این تفاوت که جمعیت شهرهای مشمول حمایت از ۵۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه امسال دهیاری‌ها نیز مشمول سیاست‌های حمایتی دولت از جمله تقویت بنیه مالی، تأمین ماشین‌آلات، قیر و آسفالت می‌شوند، عنوان کرد: امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال به منظور حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اختصاص یافته است که ممکن است افزایش یابد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه‌شنبه 16 ژوئن 2015 ساعت 6:59ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین