یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری مراسم شب شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع)

طی مراسمی با حضور خیل عظیم عاشقان عصمت و طهارت(ع)، مراسم عزاداری شب شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) برگزار شد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از  “گنبدسبز” لارستان؛ در…

طی مراسمی با حضور خیل عظیم عاشقان عصمت و طهارت(ع)، مراسم عزاداری شب شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) برگزار شد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از  “گنبدسبز” لارستان؛ در شامگاه گذشته، برابر با ۵ شوال ۱۴۳۵ (هـ.ق) مصادف با شب

شهادت حضرت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع)، از نوادگان بدون واسطه امام زین العابدین(ع) مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور اقشار مختلف مردم متدین لارستان و زائران آن حضرت برگزار شده و مداحان با مدیحه سرایی و ذکر مصیبت شهادت آن بزرگوار را گزامی داشتند.

امامزاده میرعلی(ع) لارستان، در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۶ هجری در خانواده یکی از فرزندان برومند امام سجاد (ع) بنام حسین بدنیا آمد. عمر پر برکت و طولانی آن حضرت (قریب ۱۰۳ سال) این سعادت را نصیب ایشان کرد که حیاتش مصادف با دوران زندگی امامان معصوم (حضرت امام جعفر صادق (ع) تا امام حسن عسکری (ع)) باشد.

گسترش تشیع در جنوب ایران از سواحل خلیج فارس تا اصفهان آن زمان ، به زحمات آن حضرت و یاران صدیقش وابسته است.

امامزاده میرعلی(ع) لارستان بعد از اینکه  ۴۰ سال در لار اقامت نمودند و زحمات و مشقات فراوانی را متحمل شدند ، در نماز صبح پنجم شوال سنه ۲۴۹ هجری قمری ، هنگامی که سر مبارکش از سجده دوم جهت سلام نماز برداشتند ، با شمشیر جلادی خون آشام همچون جد بزرگوارش مولا علی (ع) در محراب عبادت به فیض شهادت نائل آمدند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه 22 جولای 2015 ساعت 5:12ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین