یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

از نخبگان علمی لارستان بیشتر استفاده شود

میلاد لارستان: بدنبال اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۴ و مشخص شدن برترین های این ماراتن بزرگ علمی کشور در لارستان، خبرنگاران میلاد لارستان با تهیه گفتگوهایی کوتاه و خواندنی،…

برترین های کنکور در لارستان - امیر ناظمیمیلاد لارستان: بدنبال اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۴ و مشخص شدن برترین های این ماراتن بزرگ علمی کشور در لارستان، خبرنگاران میلاد لارستان با تهیه گفتگوهایی کوتاه و خواندنی، این افتخارآفرینان را بیشتر به شما معرفی می کنند: (گفتگوی شماره ۵ – امیر ناظمی)

 

 

 

 

 

۱٫    لطفاً خود را معرفی کنید:
امیر ناظمی هستم.رشته ریاضی،رتبه ۴۸۰ منطقه ۱ و ۷۸۳ کشوری

۲٫    تصور شما پیش از اعلام نتایج چه رتبه ای بود و آیا انتظار چنین موفقیتی را داشتید؟
  من حدود رتبه ی ۷۰۰ را برای خودم پیش بینی می کردم.شاید به این خوبی نه.
 
۳٫    برنامه مطالعه درسی تان چگونه بوده است؟روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چقدر استراحت می کردید؟
 طبق برنامه راهبردی آزمون ها پیش می رفتم. از ۴ تا ۵ ساعت در تابستان شروع کردم ، از اوایل سال تحصیلی در روز های مدرسه ۵تا۶ساعت و در روز های تعطیل ۹تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم.

در اواخر سال تحصیلی نیز ساعت مطالعه خود را به ۱۱ تا ۱۲ ساعت رساندم.

من روزهای جمعه ای که آزمون های موسسات را داشتم کاملا استراحت می کردم. همچنین در بین ساعات خواندنم هر ۱ساعت و ۳۰ دقیقه ربع ساعت الی ۳۰ دقیقه استراحت می کردم.

۴٫    دلائل موفقیت خود را در چه می بینید؟
 واقعا لطف خدا بود که توانستم با وجود اینکه در اواسط سال تحصیلی پدر خود را از دست داده بودم و شرایط بسیار سختی برایم پیش آمده بود، دست از تلاش بر نداشته و ناامید نشوم. اگر لطف و یاری خدا نبود هرگز به این موفقیت نمی رسیدم. همچنین خانواده ام علی الخصوص مادرم و برادر کوچکترم که در تمام این لحظات همراهم بودند و سعی کردند تمام شرایط را برای درس خواندن من فراهم کنند.

۵٫    در حال حاضر که مطالعات کنکوری شما به اتمام رسیده آیا نکته خاصی به ذهنتان می رسد که اگر به آن عمل می کردید موفق تر بودید؟
 چیز خاصی مد نظرم نیست، ولی این توصیه را به تمام کنکوری ها می کنم که بطور مداوم یک درس را نخوانند و هیچ گاه دست از تست زدن برندارند.

۶٫    دوست دارید در کدام یک از دانشگاههای کشور تحصیل کنید؟
 هر دانشگاهی که بتوانم در آن موفق باشم ولی علاقه خاصی به دانشگاه صنعتی شریف دارم.

۷٫    پس از فارغ التحصیلی آیا دوست دارید که به زادگاه خود بازگشته و به همشهریانتان خدمت کنید؟
 اگر واقعا بتوانم به همشهریانم خدمت کنم البته…

۸٫    با توجه به اینکه هدف ما ارتقای دانش علمی در منطقه لارستان بزرگ می باشد؛ اگر ایده ای در زمینه توسعه علمی منطقه دارید برای ما بیان نمایید. نظرات شما را مسئولین منطقه نیز خواهند خواند.

متاسفانه همکاری آموزش و پرورش با دبیرستان تیزهوشان نسبت به بقیه شهر ها کمتر است به طوریکه در شهری مانند شیراز آموزش و پرورش به دبیرستان تیزهوشان اجازه تدریس در تابستان را می دهد ولی این اجازه در شهر لار داده نمی شود و این باعث عقب افتادن دانش آموزان و دور شدن آنها از جو درس خواندن می شود.

همچنین می توان استفاده بیشتری از فارغ التحصیلان ممتاز  و نخبه در زمینه تدریس به دانش آموزان کنکوری کرد؛ زیرا این دانش آموزان با جو کنکور آشناتر بوده و بهتر می توانند به دانش آموزان کنکوری کمک کنند.

۹٫    با تشکر. در پایان اگر نکته خاصی مدنظرتان می باشد بیان نمایید.
 در آخر لازم است از مادرم ، برادرم ، خانواده ام و همچنین دو تن از دوستان عزیزم آقایان متین طاهری روح و محمد رجایی و همچنین جناب آقای محمد منیری به خاطر تمامی یاری و دلگرمی هایشان چه از نظر درسی و چه از نظر روحی تشکر کنم.

همچنین برای تمامی دانش آموزان کنکور ۹۵ آرزوی موفقیت دارم.

نوشته شده در تاریخ:سه‌شنبه 04 آگوست 2015 ساعت 2:03ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین