یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فرهنگ روضه خوانی خانگی در کشور ترویج یابد

میلاد لارستان: رئیس کانون مداحان کشور با تأکید بر ترویج فرهنگ روضه خوانی خانگی، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با ابزارهای مختلف همچون ماهواره به تخریب بنیان خانواده بپردازد…

میلاد لارستان: رئیس کانون مداحان کشور با تأکید بر ترویج فرهنگ روضه خوانی خانگی، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با ابزارهای مختلف همچون ماهواره به تخریب بنیان خانواده بپردازد و یکی از راههای ایمن سازی خانواده ها در مقابل دسیسه های دشمن، برپایی مراسم های عزاداری ائمه در منازل است.

به گزارش میلاد لارستان؛ عصر امروز و در حاشیه سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی که به میزبانی شهرستان لارستان در حال برگزاری است، کارگاه آسیب شناسی عزاداری با حضور مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان کشور، حاج محسن طاهری از مداحان به نام ایران و تعداد زیادی از مداحان، شاعران و هیئت داران لارستانی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی لارستان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، رئیس کانون مداحان ایران با برشمردن ویژگی های یک مداح، اظهار داشت: یک مداح باید دارای شاخصه هایی از قبیل؛ اخلاص، متدین، دانش کافی، آشنا با سبک ها و قالب های شعری و ادبی، توانایی در قرائت صحیح قرآن و ادعیه، اخلاق و متانت و حُسن سلیقه باشد.

وی در توصیه به مداحان جوان، افزود: اگر می خواهید صاحب نفس شوید می بایست در قرائت قرآن و زیارت عاشورا مداومت داشته باشید، در خوسازی و پاکی باطن سرآمده بوده، از گناهان غیبت و تهمت مبرا باشد و به طور دائم با اهل بیت مأنوس شوید.

خرسندی با تأکید بر ترویج فرهنگ روضه خوانی خانگی، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با ابزارهای مختلف همچون ماهواره به تخریب بنیان خانواده بپردازد و یکی از راههای ایمن سازی خانواده ها در مقابل دسیسه های دشمن، برپایی مراسم های عزاداری ائمه در منازل است.

وی با بیان اینکه مداحان و سخنرانان باید مطالعه کتاب مقتل را در برنامه مطالعاتی خود بگنجانند، خاطر نشان کرد: در ذکر مصیبت ها حتماً مطالب با استناد قوی ذکر شود.

رئیس کانون مداحان کشور با تأکید بر اینکه اقبال مردم دلیل بر اقبال و رضایت خدا نیست، گفت: یک هیئت نباید فریب شلوغی مجالس یا تعاریف مردم را بخورد، بلکه باید کاری را که انجام می دهد با معیارهای الهی و رضایت ائمه اطهار(س) بسنجد و رضایت آنها را بدست آورد.

وی بیان کرد: یک مداح باید در انتخاب شعر حُسن سلیقه داشته باشد و بداند چه شعری را در کجا و برای چه شنوندگانی می خواند.

همچنین در این برنامه، حاج محسن طاهری نکاتی را درخصوص ویژگی های هیئت داران مطرح و در پایان به روضه خوانی پرداخت.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه 05 اکتبر 2015 ساعت 2:54ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین