مدیر کل راه و شهر سازی لارستان از آغاز عملیات آرشیو الکترونیکی پروندهها و اسناد این اداره کل خبر داد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره…
مدیر کل راه و شهر سازی لارستان از آغاز عملیات آرشیو الکترونیکی پروندهها و اسناد این اداره کل خبر داد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره
کل راه و شهر سازی لارستان، مهندس داریوش نصر، مدیر کل، با اشاره به اینکه این اداره کل در سالجاری برنامههای مختلف در دست اجرا داشته و دارد، افزود: آرشیو الکترونیکی پروندهها را یکی از برنامههای مهم در دست اقدام اداره کل دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پروندههای املاک و مسکن و همچنین شرایط نامناسب پروندههای قدیمی، نگهداری این پروندهها ا با مشکلاتی رو به رو است و برای حل این مشکل، این اداره کل شروع به اسکن و آرشیو الکترونیکی این پروندهها کرده است و این پروژه در دو فاز انجام می شود .
وی با اعلام اینکه در حال حاضر اداره کل راه و شهر سازی لارستان عملیات آرشیو الکترونیکی پروندهها را آغاز کرده است، تصریح کرد: در جهان امروز تكنولوژی اطلاعات امكان سودمندی و كارآمدی اطلاعات را ممكن ساخته است و بكارگیری تكنولوژی اطلاعات (فناوری اطلاعات)، تحول گسترده ای را در اسناد الکترونیکی و سیستمهای اطلاعاتی باعث شده است، بطوریكه امكان انتقال الكترونیكی داده ها ، مدارك، اسناد و مكاتبات مختلف از طریق رایانه و بسترهای ارتباطاتی فراهمشده است.
مهندس نصر ادامه داد: در آینده نزدیک تمامی کار اسکن اوراق پروندهها و تشکیل پروندههای الکترونیک جدید در نزدیک به (یک میلیون برگ )پرونده در مدت زمان ۶ماه و با همکاری پرسنل در این اداره کل به اتمام خواهد رسید.
وی عنوان داشت: دسترسی سریع وآسان، کنترل سریع و آسان،افزایش سرعت، عدم نیاز به ویراست و مجلد بندی و … اسناد، استفاده همزمان چند کاربر از یک پرونده،صرفه جویی در کاغذ و فضا، تهیه نسخه پشتیبان و غیره از مزایای تهیه آرشیو الکترونیکی به شمار میرود.