یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حضور پزشکان ایتالیایی در ایران به دعوت دکتر رئوفی

با هماهنگی های صورت گرفته توسط دکتر رئوفی رئيس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان تیم اعزامی از ایتالیا با حضور در بیمارستان های فوق تخصصی فیروزگر و…

با هماهنگی های صورت گرفته توسط دکتر رئوفی رئيس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان تیم اعزامی از ایتالیا با حضور در بیمارستان های

فوق تخصصی فیروزگر و خاتم الانبیاي تهران به تبادل نظر در حوزه سرطان با متخصصین بیمارستان های مذکور پرداختند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومي دانشكده عاوم پزشكي لارستان، تیم اعزامی از ایتالیا جهت شرکت در کنفرانس بین المللی ثبت سرطان و زیر ساخت های برنامه جامع کنترل سرطان (apocp) در تهران حضور یافته اند. این کنفرانس به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با مشارکت دانشکده علوم پزشکی لارستان و به دعوت رئيس دانشکده علوم پزشکی لارستان  در تاریخ ۱۰ لغایت ۱۲ آبانماه برگزار می شود.


تیم اعزامی از ایتالیا را دکتر آزادگان اپیدمیولوژیست و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی پیزا و کارشناس بین الملل این دانشگاه، دکتر رونشلا فوق تخصص جراحی سرطان سینه و دکتر جلّی فوق تخصص سرطان سینه تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است دکتر آزادگان ایرانی مقیم ایتالیا و نماینده موسسه خیریه apra در کشورهای اسلامی جهت استعدادیابی و معرفی افراد مستعد جهت آموزش جراحی های سرطان سینه و ارائه خدمات به ارگان های دولتی آن کشورها است. دکتر رونشلا با حضور در کشورهای محروم آفریقایی، هرساله به ارائه خدمات عام المنفعانه و خیرخواهانه درمانی می پردازد.

در بازدید از بیمارستان فیروزگر که علاوه بر  دکتر رئوفی، دکتر اقتداری معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز حضور داشت دکتر سید محسن رضوی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس بخش آنکولوژی این بیمارستان طی سخنانی بیان داشت: بخشی از هزینه های سرطان را دولت تامین می کند، اما متاسفانه ما شاهد این قضیه هستیم که سن سرطان روز به روز در حال کاهش است.

در ادامه دکتر ناهید نفیسی فوق تخصص جراحی سرطان سینه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که  در این بیمارستان از روش IORT ( رادیوتراپی در حین عمل ) استفاده شده و سالیانه به طور میانگین ۳۰۰ عمل جراحی سرطان سینه را در  بیمارستان فیروزگر انجام می شود افزود:متاسفانه سن سرطان سینه در ایران بنا به تحقیقات صورت گرفته ۱۰ سال زودتر از دیگر کشورها شروع شده و ۲۵ درصد این افراد زیر ۴۰ سال هستند و ۱۷ درصد آن را زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند.


دکتر جلّی نیز با اشاره به اینکه در ایتالیا به صورت میانگین سالیانه ۴۵۰۰ عمل جراحی سرطان سینه انجام می شود اظهار داشت شیوه های به کار گرفته شده  در این بیمارستان جهت عمل این نوع از سرطان همانند شیوه های روز دنیا به خصوص ایتالیا می باشد.

لازم به ذکر است کنفرانس بین المللی ثبت سرطان و زیر ساخت های برنامه جامع کنترل سرطان (apocp)  به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با مشارکت دانشکده علوم پزشکی لارستان  در تاریخ ۱۰ لغایت ۱۲ آبانماه در تهران برگزار می شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه 01 نوامبر 2015 ساعت 4:06ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین