رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران در مراسم افتتاح ترمينال ۲ فرودگاه لارستان با اشاره به تلاش منسجم و منظومي که در مدتي کمتر از…
رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران در مراسم افتتاح ترمينال ۲ فرودگاه لارستان با اشاره به تلاش منسجم و منظومي که در مدتي کمتر از چهار سال اتفاق افتاده است از پايان همه پروژههاي ناتمامي که از ادوار گذشته در فرودگاهها باقي مانده بودند، در آيندهاي نزديک، خبر داده و همچنین از از شرکتهای هواپیمایی برای افزایش پروازهای خود به لارستان دعوت نمود.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رحمتاله مهآبادی در این مراسم که عصر روز گذشته با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، اسماعیل تبادار، استاندار فارس، جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان منطقه و تعدادی از مدیران شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، از طرف خود و وزیر راه و شهرسازی مقدم حاضران را در آیین افتتاح این ترمینال گرامی داشت و گفت: امروز پروژهایی افتتاح میشود و در خدمت مردم عزیز این منطقه و گردشگران داخلی و بینالمللی قرار میگیرد که ماقبل آخرین پروژه از مجموعه پروژههای دیرین و نیمه تمام کشور در بخش فرودگاهی است.
وی افزود: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در اجرای کامل سیاستهای وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی و در تلاشی منسجم و منظوم در مدتی کمتر از چهار سال، امیدوار است به لطف خداوند مهربان، طی چند ماه آتی با حضور یکی دیگر مقامات محترم کشور زنگ پایان کامل تمامی پروژههای فرودگاهی نیمه تمام کشور را در همین استان به صدا درآورد و پرونده پروژههای منتظر فرودگاهی که بعضاً قدمت آنها به حدود دو دهه قبل باز میگردد را برای همیشه بسته و به خاطرهها بسپارد.
مه آبادی با بیان اینکه صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور طی چند سال گذشته به علت کمتوجهیها و فشار تحریمها، شرایط سختی را میگذراند، گفت: با این وجود به لطف خداوند و با اجرای انبوهی از پروژههای مهم و زیربنایی، امروز مسیر رشد و توسعه خود را به سرعت در پیش گرفته است، به گونهای که قریب به اتفاق فرودگاههای کشور و ۱۲۳ ایستگاه ارتباطی، کمک ناوبری و راداری به کارگاههای فعال و پرنشاط سازندگی تبدیل شده است. اجرای نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خرید حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان انبوهی از تجهیزات مدرن فرودگاهی و ناوبری هوایی، آن هم فقط در سه سال اخیر، پژواکی از آهنگ دلنواز توسعه در این بخش حساس کشور است.
رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: فقط در استان پارسیتبار ایران اسلامی، بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرحهای توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی اختصاص یافته است که حدود ۵۰ طرح عمرانی معطوف به احداث و توسعه ترمینالها، باند و عوامل میدان پروازی و محوطهسازی، حدود ۲۰ پروژه بهسازی، ۱۵ پروژه تأسیساتی و تجهیزاتی و بیش از ۱۰ پروژه نوسازی تجهیزات کمک ناوبری هوایی را شامل میشود و این به جز یکصد میلیارد تومان اعتبار تخصیصیافته برای نوسازی سامانه رادار روت و تقرب استان فارس و ترمینال هوایی شیراز است.
وی افزود: ارزش روز پروژهای که امروز با دستان توانای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، افتتاح و بهرهبرداری رسمی از آن آغاز خواهد شد، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است. با اجرای این پروژه که آغاز آن به سال ۱۳۸۲ باز میگردد، حدود ۶۰۰۰ متر فضای جدید ترمینالی یعنی ۲/۵ الی ۳ برابرمساحت پایانه قدیمی به ظرفیت فرودگاه بینالمللی لارستان اضافه خواهد شد و به امیدخدا با اتمام پروژه جدید توسعه اپرون، زیرساختهای این فرودگاه در هر دو حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی کامل میشود و تقاضاهای حدود دو دهه آتی را پاسخگو خواهد بود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به بالا بودن تقاضای سفر، انتظار مردم و ارتقای امکانات و تسهیلات فرودگاه لارستان اشاره نموده و از شرکتهای هواپیمایی برای افزایش پروازهای خود به این شهرستان تاریخی دعوت نمود.
چرا هیچکس حرفی از فرودگاه جهرم که از لحاظ قانونی بسیار نزدیک است و نباید فرودگاه داشته باشد چیزی نگفت ؟ چرا هیچکس از کم شدن پروازهای لار چیزی نگفت؟ چرا توسعه فرودگاه لار بحث نشد؟ پرواز عتبات و حج ؟ و…