رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه جاده بستک به لار بازدید کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، محمدرضا رضاییکوچی نماینده مردم جهرم و خفر و…
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه جاده بستک به لار بازدید کرد.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، محمدرضا رضاییکوچی نماینده مردم جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دعوت احمد جباری نماینده مردم بستک و بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی از پروژه درحال احداث محور بستک به لار بازدید کرد.
محور بستک به لار یک محور استراتژیک است که کریدور شمال به جنوب را به کریدور شرق به غرب ساحلی متصل میکند.
۷۰ کیلومتر این محور در حوزه استحفاظی استان هرمزگان قرار دارد که عملیات اجرایی اتوبان آن تا اتصال به تونل پاسخند در حال اجراست.
در این خصوص رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیری از جهرم به سمت لارستان شروع شده و در تلاش هستیم تا پایان سال آینده کل مسیر چهاربانده شود، اظهار داشت: جاده لارستان به سمت بستک با وجود ترافیک بالا، وضعیت نامناسبی داشت که خوشبختانه با پیگیریهای آقای جباری، کار چهاربانده کردن این محور در حال اجراست.
رضاییکوچی با اشاره به اینکه ماشینآلات در محور بستک به لار در حال فعالیت هستند و در تلاش هستیم فاصله لار تا بستک را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: کوه پردیس در طول مسیر قرار دارد و مطالعات اولیه برای احداث تونل انجام شود که با احداث آن فاصله لارستان تا بستک و در ادامه تا بندر چارک و جزیره کیش به حداقل میرسد.
وی این محور بسیار پرتردد، وضعیت نامناسب و تصادفات متعدد بوده است، خاطر نشان کرد: با احداث این پروژه باعث کاهش مصرف انرژی و صرفهجویی در وقت مسافران میشود و راه دسترسی هموطنان مرکز کشور و استان فارس به جزایر جنوبی تسهیل میشود.
این مسئول با اشاره به اینکه چشمانداز ما تکمیل محور شیراز-جهرم-لار-بستک-بندر چارک به کیش است، اضافه کرد: با تلاش و همت و اراده نماینده مردم بستک در مجلس شورای اسلامی در این شرایط سخت اقتصادی کشور شاهد اجرای این پروژه مهم و اساسی برای مردم ایران به ویژه جنوب کشور، استان فارس و هرمزگان هستیم.
ف ۱۱۰
مطالعات کل مسیر لار بستک بندرلنگه سالها قبل توسط وزارت راه انجام و همه نقشه های آن در اداره کل راه و شهرسازی لارستان موجود است. متاسفانه هر مسیر چند بار مطالعه می کند مشاورین مختلف نقشه ها را آماده می کند ولی با توجه به اینکه مدت زیادی می گذرد و اجرا نمی شود و مسئولین عوض می شوند مجدد مطالعه می کنندوکلی اعتبار برای آن هزینه می کنند.
ای کاش به جای اجرای تونل پاسخند ،تونل کوه پردیس (پردی ) اجرا میشد