شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

درباره میلاد لارستان

 ميلاد لارستان از آغاز تا به امروز در آغازين ايام سال ۱۳۷۱ هجري شمسي جمعي از آنانی كه در جريان پيروزي انقلاب اسلامي در لارستان به نحوي نقش داشتند و…

 ميلاد لارستان از آغاز تا به امروز

در آغازين ايام سال ۱۳۷۱ هجري شمسي جمعي از آنانی كه در جريان پيروزي انقلاب اسلامي در لارستان به نحوي نقش داشتند و برخي دیگر از دلسوزان، گرد هم آمدند تا نشريه‌اي كه زبان گوياي مردم لارستان و بازگوكننده مكنونات قلبي آنان باشد به عرصه مطبوعات عرضه كنند و به اين وسيله دين خويشتن را در اين مهم ادا نمايند. نام میلاد لارستان تولدی دیگر در عرصه مطبوعات و فرهنگ لارستان بود؛ و اولين شماره میلاد در دي ماه ۱۳۷۱ با شمارگان ۵۰۰۰ زينت‌بخش ميزهاي مطبوعاتي لارستان شد.

افرادی چون دكتر محمدابراهيم انصاري‌لاري، دكتر هوشنگ جعفرپور، دكتر محمدباقر وثوقي، اسعد زاهدي، ابوالحسن مويدي، منصور پدرام، قاسم شكفته آغازگر تحریر میلاد بوده  و برخي دیگر چون دكتر اسداله نوروزي، صادق رحماني، محمود پريدار، يحيي جواهر، استاد احمد حبيبي، در ماههاي آغازين كار به گروه اوليه اضافه شدند و به پربار گشتن نشريه‌اي افزودند كه آن زمان و ابتدا به صورت ماهیانه منتشر می گشت.

 ميلاد لارستان به صاحب امتيازي و مدير مسئولي دكتر انصاري لاري و زير نظر هيأت تحريريه منتشر مي‌شد . سردبير هيأت تحريريه ابوالحسن مويدي بود. در آن زمان مقالات مختلف و مطالب متنوع از سرتاسر لارستان و شهرستان‌هاي مجاور به دفتر نشريه ارسال می گشت.

مدیریت سرويس علمي و پژوهشي را در آن زمان دكتر هوشنگ جعفرپور بر عهده داشت. سرويس فرهنگي و هنري را دكتر محمدباقر وثوقي هدایت می نمود. سرويس روانشناسي- تربيتی برادر قاسم شكفته، سرويس شعر و ادبيات را دكتر اسداله نوروزي و نهایتاً سرويس ورزشی را برادر يحيي جواهر مدیریت می نمودند. در آن زمان سرويس اخبار و گزارش را برادر محمدرضا حزني، سرويس بانوان را خواهران جهانديده و بدر و روابط عمومي را برادر عبدالرضا صداقت عهده دار بودند.

در مردادماه ۷۴  انتشار ماهنامه به دو‌هفته‌نامه تبديل شده و تحولی دیگر در ساختار میلاد لارستان ایجادگشت. در ۲۶ مرداد ۷۷ ابوالحسن مويدي به عنوان مديرمسئول هفته‌نامه معرفي شد. در نيمه دوم شهريور ماه ۷۸ تحول بزرگ دیگری در میلاد لارستان ایجاد شده و  ساختار آن به هفته‌نامه ارتقا يافت. در ۲۵ آذر ۸۲ صاحب امتيازي و مدير مسئولي نیز به ابوالحسن مویدی واگذار گرديد كه در حال حاضر نيز اين مسئوليت ادامه يافته است. اوایل سال ۹۳ به لطف ایزد منان میلاد لارستان به دو شماره در هفته ارتقا یافته و نهایتا در سال۹۴ ساختار نشریه به روزنامه تبدیل شد.

بديهي است همكاري عزيزان لاري و لارستاني بيشتر و بهتر از گذشته در حال انجام است و نشریه به صورت پربار تحت اختيار همشهريان عزيز قرار مي‌گيرد.

در اينجا لازم مي‌دانيم از كليه انديشمندان و فرهيختگاني كه با ميلاد لارستان همكاري مي‌نموده و مي‌نمايند صميمانه تشكر كنيم ؛ اميد كه بتوانيم كماكان با روشنگري و دقت درخدمت همشهريان عزيز باشيم.

در اينجا لازم است از همه همشهريان و صاحب‌نظران تقاضا نماييم آنچه براي بهتر شدن نشریه تشخيص مي‌دهند با پيشنهادهاي آگاهانه خويش بيان فرموده و به هر ترتيبي كه بهتر  و راحت‌تر مي‌باشند اعم از مكتوب، ايميل كردن و… به مسئولين میلادلارستان انعكاس دهند تا در حد توان در رفع نقايص و بهينه نمودن آن اقدام گردد.

در پايان لازم مي‌دانيم از همه عزيزاني كه در گذشته در اين وادي قلم زده اند و نشريه قيام لارستان به صاحب امتيازي و مديرمسئولي مرحوم غلامرضا صابريان و فرهنگ لارستان به صاحب امتيازي و مديرمسئولي مرحوم سيدعلا‌ء‌الدين مورخ كه در سالهاي ۳۱-۱۳۳۰ منتشر نموده‌اند، سپاسگزاري نموده از خداوند براي آنان آمرزش ابدي آرزو نماييم.

همچنين از آناني كه بعد از انتشار ميلاد لارستان به انتشار پرداخته‌اند و همچنين نشرياتي كه به عنوان ضميمه نشريات دیگر منتشر مي‌شده يا منتشر مي‌شوند قدرداني و تشكر نماييم.

خدايا چنان كن سرانجام كارتو خشنود باشيّ و ما رستگار

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین