دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

سخنرانان در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه لارستان چه گفتند؟!

آئین تکریم و معارفه فرماندهان سپاه ناحیه لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، آئین تکریم و معارفه فرماندهان سپاه ناحیه لارستان با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس، نماینده…

آئین تکریم و معارفه فرماندهان سپاه ناحیه لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، آئین تکریم و معارفه فرماندهان سپاه ناحیه لارستان با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه لارستان، علمای اهل سنت و تشیع، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در محل تالار فرهنگیان لارستان برگزار شد.

در این مراسم، فرمانده سپاه فجر استان فارس در سخنانی با اشاره به اینکه خداوند کسانی که در راه او جهاد و تلاش میکنند را دوست دارد زیرا این افراد مانند سدی محکم هستند، اظهار کرد: قریب به ۱۵ هزار شهید توسط استان فارس به اسلام تقدیم شده است.

سردار یدالله بوعلی با بیان اینکه ما سعی کرده ایم در سطح استان فارس با بهره گیری از استعداد جوانان و دادن فرصت به آنها از ظرفیت وجودی آنها استفاده کنیم، افزود : طبق بررسی صورت گرفته و به لحاظ ایجاد ظرفیت ها برای جایگزینی جناب سرهنگ افسری تصمیم بر این شد جناب سرهنگ سلمانپور که در گذشته نیز در فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت اوز و لارستان مشغول بوده اند معرفی شوند.

وی با اذعان به اینکه قطعا فرمانده جدید باید توجه داشته باشد که نگاه و توقع مردم از سپاه یک جنبه ایمانی و دینی است که باید در برنامه ها و تعامل خود در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اگر برداشت مردم از فرمانده یک سپاه این باشد که وی فردی خدا ترس و ایمانی است و در تعامل با مردم قدم بر می‌دارد بدین معناست که آن فرمانده به وظایف خود عمل نموده است.

این فرمانده ارشد سپاه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد که ماموریت سپاه یعنی استفاده از ظرفیت ها تحقق یابد، خاطر نشان کرد: باید در موضوعات مختلف از ظرفیت مردم و مسئولین بهره برد و با کمک ادارات به مردم کمک کرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه امروز هر اداره ای در لارستان موفق شود انگار سپاه نیز موفق شده است، عنوان کرد: سپاه، پاسدار انقلاب بوده و در خدمت مردم است و نام سپاه در واقع سازمان بسیج مستضعفین است یعنی باید مانند حاج قاسم سلیمانی به فکر مظلومان بود.

وی اضافه کرد: آنچه امروز خواست و مطالبه مقام معظم رهبری است این مورد است که در جامعه مسلمین وحدت و برادری و همدلی ایجاد نماییم زیرا این نسخه شفابخش و ارتقا دهنده کشور است.

در این مراسم همچنین امام جمعه لار در سخنانی با اشاره به اینکه در سیره امامان معصوم خصوصا حضرت سیدالشهدا(ع) بحث خدمت به مردم و خدمت رسانی به آنان نقش پر رنگی داشته است، گفت: امام سجاد (ع) از خداوند میخواهد که این توفیق نصیب ایشان شود که در خدمت گزار مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم با اشاره به اینکه در سیره رهبران اسلامی نیز این اتفاق استمرار پیدا کرده بگونه ای که امام خمینی(ره) فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که مرا رهبر خطاب کنید، افزود: مقام معظم رهبری نیز بیان نموده اند که ما نوکر مردم هستیم.

وی با اذعان به اینکه شأن ما شأن خدمتگزاری است و اگر این کار به قصد قربت باشد برایمان عبادت محسوب می گردد، تصریح کرد: مهمترین توفیق ما مسئولین در نظام اسلامی خدمت به مردم و رضایت آنان است زیرا مردم از اول انقلاب آنچه که داشته اند را در راه انقلاب فدا کرده‌اند.

امام جمعه لار با بیان اینکه به سهم خود از تلاشهای چندین ساله جناب سرهنگ افسری تشکر می کنم، خاطر نشان کرد: ایشان موجب تقویت روحیه پاسداری در بین نیروهای سپاه و بسیج شده و ارتباط صمیمی و وسیع با مردم داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سپاه لارستان در صحنه های مختلف حضور موثری داشته و یک ارتباط خوب تشکیلاتی با مجموعه های لارستان شکل گرفته است، ادامه داد: یکی دیگر از خدمات جناب سرهنگ افسری ارتباط خوب با مساجد و کانون های فرهنگی لارستان و توجه به مطالبات مردمی بوده که این اتفاقات می تواند باقیات و صالحاتی برای ایشان باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز دشمن در برخی جهات موفق شده بر ما پیروز شود بدلیل این است که مساجد ما وضع خوبی ندارد، عنوان کرد: توقع ما این است که با یک بروزرسانی به مساجد توجه ویژه شود تا در جنگ فرهنگی که دشمن شروع کرده است پیروز شده و به اهداف خود برسیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم عنوان کرد: به جناب سرهنگ سلمانپور به عنوان یک نیروی جوان و بومی تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم ایشان نیز وظایف خود را به خوبی پیش ببرند.

در این مراسم، همچنین نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران را شجره طیبه انقلاب اسلامی برشمرد و از زحمات چند ساله سرهنگ پاسدار عیسی افسری تقدیر و تشکر کرد و برای سرهنگ پاسدار فضل‌الله سلمان‌پور آرزوی موفقیت کرد.

علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه بنده همیشه خود را وابسته به خانواده سپاه می‌دانستم، افزود: اگر ملاحظه می‌کنید در تمام مراحل انقلاب اسلامی و در همه فراز و نشیب‌ها، سپاه در خط مقدم جبهه نظیر بحران‌های داخلی، جنگ تحمیلی، دفاع از تمامیت ارضی، اتخاذ راهبرد هوشمندانه برای منطقه و غیره، حضور داشته است.

وی با تأکید بر اینکه باید با صراحت اعلام کنیم که همه اقدامات سپاه، مرهون فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هستیم، تصریح کرد: در سایه فرماندهی هوشمندانه در این اقیانوس طوفان‌زده تحولات منطقه، این کشتی را با عنایت الهی راهبری کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در اتفاقات منطقه‌ای، دشمن تمام توان خود را بکار گرفت تا بتواند به انقلاب و نظام ضربه بزند، خاطر نشان کرد: آمریکایی که افغانستان و عراق را اشغال کرد و نظام‌های گوناگونی را سرنگون کرد، در مقابل ملت بزرگ و انقلاب سترگ، آمریکا دست‌ها را به نشان تسلیم بالا برده است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عصر حاضر کشور ایران بر صفر تا صد دانش هسته‌ای مسلط است، عنوان کرد: این جمله «اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا مبنی بر اینکه «اگر ما می‌توانستیم همه پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز کنیم، می‌کردیم، ولی نمی‌توانیم!!»، آمریکایی که خود را ابرقدرت می‌داند، می‌گوید؛ ما نمی‌توانیم و فرزندان ملت بزرگ ایران می‌گویند؛ ما می‌توانیم.

فرماندار ویژه لارستان بعنوان دیگر سخنران این مراسم نیز با اشاره به اینکه اگر ما اهداف و راهبرد انقلاب را نشناسیم یا اهداف دشمن را درک نکنیم، شکست خواهیم خورد، اظهار داشت: بنا به اذعان خود دشمنان، شیعه دو بال سبز(مهدویت و عدالت‌خواهی) و سرخ(واقعه عاشورا) دارد که به عبارتی گواه امید، شکست‌ناپذیری و شهادت‌طلبی است و بُعد سوم این نظریه که بسیار مهم است را زره ولایت فقیه است و تا زمانی که بر تن این پرنده است، نمی‌توانند به ما آسیبی برسانند.

داریوش دهقان با بیان اینکه دشمنان معتقدند که اگر می‌خواهیم یک کشور را فتح کنیم، باید میل و ارزش‌های آن را تغییر دهند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال جایگزینی رفاه‌طلبی به شهادت‌طلبی هستند.

وی با اذعان به اینکه ولایت‌فقیه دو بازوی پرتوان یعنی بسیج و روحانیت دارد و تا زمانی که اینها وجود دارد، هیچ تعرضی به ولی‌فقیه نمی‌رسد، گفت: راهبرد دشمن همین‌جاست یععنی تخریب بسیج، روحانیت، شورای نگهبان و غیره است، پس دشمن و راهبردش را بشناسیم.

فرماندار ویژه لارستان سرهنگ افسری را از نیروهای خدوم، شایسته، باسواد، متواضع، متدین و فعال در همه صحنه‌ها و پاسدار به معنای واقعی معرفی کرد و ادامه داد: جناب سرهنگ سلمان‌پور نیز سابقه خوب و درخشانی در شهرستان اوز داشتند و امیدواریم جایگزین خوبی برای سرهنگ افسری باشند.

دهقان با ابراز تشکر از سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس به دلیل توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در لارستان و همچنین اجرای اقدامات جهادی، عنوان کرد: یک پروژه خوب در روستای «کُردشیر» با کمک مجموعه بسیج و هواوفضا در حال اجراست که تقدیر و تشکر می‌کنیم.

در این جلسه فرمانده سابق سپاه ناحیه لارستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه وظیفه ما در بسیج جذب، آموزش و سازماندهی ارتش ده ها میلیونی است که برای رسیدن به این هدف نیازمند ایجاد زیرساخت هایی است که بنا به فرمان مقام معظم رهبری و بر اساس سند چشم انداز بسیج در حال پیشروی هستیم، گفت: در مدت زمانی که بنده در مسئولیت فرماندهی ناحیه مقاومت لارستان حاضر بودم خدمات مختلفی را موفق شدیم ارائه دهیم.

سرهنگ پاسدار عیسی افسری با بیان اینکه یکی از خدمات ساماندهی ۶ هزار قلم کالای مورد استفاده بسیج در سامانه های مربوطه است تا از کالاها بدرستی بهره برده شده و کالاها سرگردان نباشد، افزود : از لحاظ ناوگان تمام خودروها و موتورهای ما ماموریت خود را صورت می دهند و هیچ ناوگان خرابی در سپاه لارستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ مهندسی پنج سوله صالحین و مدرسه تمدن سازان بسیج با همکاری خیر بنا شد بگونه ای که این مدرسه یکی از مدرسه های نمونه و الگوست، تصریح کرد: همچنین مرکز آفرینش های بسیج با کمک خانواده شهید قنادی احداث شده است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه پروژه دیگر پارک شهدا گمنام لار و حسینیه آن است که خانواده‌ها از آن بهره می برند، خاطر نشان کرد: کلنگ درمانگاه بسیج لار به زمین شده و امیدواریم به زودی روند ساخت آن نیز آغاز شود.

وی با اذعان به اینکه یکی دیگر از اتفاقات ساماندهی تخصیص ها و اعتبارات بسیج بوده تا از اعتبارات بصورت کامل و در جای درست بهره برده شود، یادآور شد: در سه سال گذشته ۴۰ گروه فعال راه اندازی و تثبیت شده و بیش از ۱۵۰۰ اثر فاخر هنری تولید شده است.

سرهنگ افسری با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی و جوانی جمعیت کارهای خوبی از طریق بسیج انجام شده و همچنین با مشاوره به خانواده های در شرف طلاق کمک های خوبی به خانواده ها شده است، عنوان کرد: مرکز مشاوره بسیج برای خانواده ها راه اندازی شده که توسط آنها کارگاه های مختلف فرزندآوری و فرزندپروری در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصادی و اشتغال از طریق قرارگاه امام حسن(ع) و قرارگاه کوثر کارهای خوبی در منطقه صورت گرفته است که در این مدت ۲۲۴ فقره جهیزیه بین خانواده های نیازمند توزیع شده است، بیان کرد: همچنین ۷۰ هزار بسته معیشتی از زمان کرونا آماده و بین نیازمندان توزیع شده است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه لارستان از ایجاد اشتغال ۱۶۵ نفر، راه اندازی پنل های خورشیدی، ساماندهی گروه های جهادی، کمک به امنیت لارستان، کمک به برگزاری انتخابات و برگزاری ۴۵۰ حلقه قرآنی از دیگر خدمات بسیج در طول سه سال خدمت خود خبر داد و گفت: در بحث تعالی سازمانی ۶ مدیر توسط بنده به سپاه استان معرفی شد که آن افراد در حال خدمت هستند تا از این طریق رشد مدیران را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره مالک اشتر ناحیه لارستان جزو بهترین ها بوده بگونه ای که از بین ۶ اثر برگزیده ۳ تای آن از لارستان بوده است‌، افزود: بنا به نظرسنجی های صورت گرفته ۹۵ درصد مردم ابراز رضایت از عملکرد سپاه لارستان داشته بگونه ای که سپاه لارستان جزو ۶ ناحیه برتر استان قرار گرفته است.

سرهنگ افسری با بیان اینکه فرهنگ، دوستی و مهر مردم لارستان هیچگاه در ذهن من فراموش نخواهد شد اما بنظر من باید لارستان به جایگاه بالاتری که حق آن است دست یابد و این اتفاق با کمک مردم به نتیجه خواهد رسید، عنوان کرد: بزرگان لار همچون سید عبدالحسین لاری، سید عبدالعلی آیت الهی و سید مجتبی موسوی لاری بدرستی به کشور معرفی نشده اند و باید با کمک مردم این اتفاق بیافتد.

فرمانده سابق سپاه لارستان، با اشاره به اینکه لارستان یک نمونه خوب فرهنگی در کشور است که باید با کمک رسانه ها به کشور معرفی شود، یادآور شد: در پایان از همه کسانی که با آنها در ارتباط بوده ام طلب حلالیت می نمایم و این اطمینان را می دهم که توان و تلاش خود را در دوره تصدی مسئولیت در لارستان بکار گرفته ام.

در پایان نیز سرهنگ پاسدار فضل‌الله سلمان‌پور فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان هم در سخنانی از حُسن اعتماد فرمانده سپاه فجر استان فارس تقدیر و تشکر کرد و از همگان به ویژه بسیجیان برای کمک به پیشبرد کارها و برنامه طلب همکاری کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سخنرانان در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه لارستان چه گفتند؟!”

  1. ناشناس گفت:

    جلسه تودیع و معارفه یک مسول اینهمه دنگ و فن ندارد.معلوم است که مسولین خیلی بیکارن.اقای امام جمعه،اقای فرماندار و سایر مسولین بجای اینگونه کارها به داد مردم بیچاره برسید والله ثواب دارد. اینهمه عکس و سخنرانی به چه درد مردم می خورد؟! فقط هزینه و هزینه . پناه میبریم به خدا

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین