دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

امام جمعه لار به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پیامی صادر کرد

  امام جمعه لار در آستانه ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروز انقلاب اسلامی در کشور و روز نماز جمعه پیامی صادر کرد. بسم الله الرحمن…

 

امام جمعه لار در آستانه ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروز انقلاب اسلامی در کشور و روز نماز جمعه پیامی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا ایها الذین امنوا اذا نودی للصلوة من یوم الجمعة فاسعوا الی ذکر الله و ذروا البیع ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون.

 

امام خمینی (ره) :

نماز جمعه یكی از بزرگ‏ترین پدیده‏ های اسلامی و یكی از مهم‏ترین ره آوردهای انقلاب اسلامی ما است.

اگر این انقلاب اسلامی جز این نماز جمعه به ما چیز دیگری نداده بود برای ملت ما و مسلمین‏ كافی بود.

پنجم مرداد ماه سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی رضوان الله علیه بیانگر توجه و اهتمام ویژه امام امت (ره) در احیای این فریضه الهی و تحقق شجره‌ای اصلاح گر و وحدت بخش است که با خون پاک استوانه های علم و اخلاق ؛ شهدای مظلوم محراب شکوفا شد و با حضور مؤمنانه مردم از اقشار و طبقات گوناگون استمرار یافت.

امام خمینی (ره) در پیامی بعد سیاسی نماز جمعه را مورد توجه قرار داده و فرمودند:

اسلام دین سیاست است، دینی است كه در احكام آن سیاست‏ به‏ وضوح دیده می‏شود… و در هر هفته یك اجتماع بزرگ از همه، در یك محل، و نماز جمعه كه مشتمل (بر) دو خطبه است كه در آن خطبتین باید مسائل روز، احتیاجات كشور، احتیاجات منطقه و جهات سیاسی، جهات اجتماعی، جهات اقتصادی طرح بشود و مردم مطلع بشوند بر این مسائل.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور در تبیین هدف نماز جمعه فرموند:

عمده‌ی [هدف‌] در این قرارگاه [نماز جمعه] تبیین است؛ مسئله‌ی تبیین. عمده‌ی هدف انبیای الهی تبیین بود؛ حقیقت را بیان کنند؛ چون آن چیزی که موجب میشود انسانها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمی‌شناسند؛ عمده این است. از این قبیل هم هستند که حقیقت را میدانند امّا انکار میکنند، لکن عمده‌ی انحرافها ناشی از ندانستن حقیقت است و انبیای الهی آمدند تا حقیقت را بیان کنند، واضح کنند، ظاهر کنند، حجّت را تمام کنند بر مردم؛ مسئله‌ی تبیین این است. اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء؛(۱) شما میراث‌بر انبیا هستید، از جمله در این قضیّه؛ مسئله‌ی تبیین.۱۳۹۴/۱۰/۱۴.

امروز هرچند بیش از ۴ دهه پر فراز و فرود از اقامه اولین نماز جمعه گذشته است اما در تمام این سالیان، نقش سازنده و تاثیرگذار نماز جمعه، از سخت ترین سال های استقرار و تثبیت نظام و دفاع مقدس تا تحریم های بی سابقه و ظالمانه و شیوع بیماری همه گیر کرونا تدوام یافته و تعاون و همدلی مؤمنانه را در جامعه اسلامی، دنبال کرده است.

خداوند را بر این نعمت عظمی سپاسگذاریم و بخاطر آن سجده شکر بر آستانش داریم.

 

سید مختار موسوی خرم

امام جمعه لارستان

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “امام جمعه لار به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پیامی صادر کرد”

  1. لاری. از بازار قیصری گفت:

    خیلی لازم. است که از اولین امام جمعه ان زمان حضرت ایت الله. طالقانی هم. یاد کنیم زیرا ایشان هنوز هم. دریاد وخاطره مسلمانان ماندگار هستند. ونام. ایشان. لازم. است زنده. نگاه داریم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین