شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

به روایت آمار گسترش معنویت را پس از انقلاب در کشور داشته ایم؛ توقع این است در شهر لار برای تامین هزینه حوزه علمیه مشکلی وجود نداشته باشد

امام جمعه لارستان بابیان اینکه برخی می گویند مردم قبل از انقلاب دارای معنویت و دیانت بیشتری بوده اند اظهار داشت:  به روایت آمار می توان مدعی شد که گسترش…

امام جمعه لارستان بابیان اینکه برخی می گویند مردم قبل از انقلاب دارای معنویت و دیانت بیشتری بوده اند اظهار داشت:  به روایت آمار می توان مدعی شد که گسترش معنویت را پس از انقلاب در کشور داشته ایم

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم در آیین نمازجمعه امروز شهر لار در سخنانی بیان نمود: تمام تلاش و هدف انقلاب اسلامی تربیت معنوی و اخلاق و رسیدن به قرب الهی بوده  و اگر معنویت و دین از انقلاب جدا گردد انقلاب اسلامی  با بقیه انقلاب ها فرقی نخواهد داشت.

امام جمعه لارستان ادامه داد: در مسیر انقلاب دینی خود با مشکلات و موانع مختلفی از جمله گسترش فساد در جامعه از طرق مختلف و تئوریزه شدن آن، گسترش روزافزون رسانه های صوتی و تصویری معاند، آسان شدن دسترسی به هرگونه خواسته مبتذل، فراوانی مجموعه ها و مراکز مبتذل مانند مراکز فحشا و تهاجم برنامه ریزی شده از سوی کشورهای غربی روبرو بوده ایم. حتی امروزه متاسفانه  برخی کشورهای اسلامی وجود مراکز فساد و فحشا را بعنوان یک منبع درآمد برای خود تلقی می کنند.

حجت الاسلام موسوی خرم افزود: قبل از انقلاب بخش عمده ای از مردم بدلیل مشکل مالی یا وجود برنامه های فاسد در تلویزیون آن را نمیخریدند. حتی برخی متدینین رادیو نیز خریداری نمی کردند، اما امروز با یک گوشی به لحظه می توان در جریان اتفاقات قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با همه این موانع و مشکلات جمهوری اسلامی در مسیر ترویج دین از نظر کمی و کیفی پیشرفت های زیادی داشته اظهار داشت:  تاسیس حدود ۹۰ هزار هیئت مذهبی پس از انقلاب اسلامی که اغلب آنان جوانان هستند، برگزاری هزاران جلسه خانگی مذهبی، پاسداشت مناسبت ها و شعائر مذهبی و استقبال مردم از آن برنامه ها تنها بخشی از ترویج دین و مذهب در سالهای اخیر می باشد.

امام جمعه لارستان افزود: قبل از انقلاب بسیاری از برنامه های مذهبی مانند اعتکاف وجود نداشت اما در حال حاضر سالانه برنامه اعتکاف و دیگر برنامه های مذهبی برگزار می شود. دیگر برنامه مهم حضور میلیونی مردم مشتاق در پیاده روی اربعین حسینی است که این موارد باعث رشد معنویت، اخلاق و دینداری در جامعه می شود. حتی با وجود تبلیغات گسترده ضد حجاب بسیاری از ورزشکاران زن ما در مسابقات بین المللی با حجاب کامل مسابقه می دهند که نشان از صدور معنویت در دنیا و رویش معنویت است.

این استاد حوزه  و دانشگاه با ذکر این نکته که موضوع دیگر گسترش کمی و کیفی زیارات معصومین و امامزادگان است اظهار داشت:  سالانه بیش از سی میلیون نفر به حرم امام رضا(ع) مشرف می شوند که بخش زیادی از عقبه اعتقادی آن در انقلاب اسلامی ایجاد شده است. وی افزود:  تشرف بیش از ده میلیون نفر در حرم حضرت معصومه(س)، بیش از یک میلیون نفر در حرم شاهچراغ و حدود بیست میلیون زائر منتظر در مسجد مقدس جمکران نشان از گسترش و تقویت مذهب پس از انقلاب اسلامی است. ما می توانیم با این آمار مدعی باشیم که گسترش معنویت را پس از انقلاب داشته ایم.

موسوی خرم در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار رهبری با مردم اصفهان اشاره نموده  و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مردم اصفهان فرمودند امروز پیشرفت وظیفه ماست زیرا این پیشرفت ها به نظام اقتدار می دهد و عامل پیشرفت هست.

وی با بیان اینکه لازمه پیشرفت وجود  امید بوده و رهبری نیز امید آفرینی را از علائم دوست داشتن ایران نامیده اند اظهار داشت:  باید پیشرفتها، دستاوردها و موفقیت ها را توضیح دهیم و مسئولان  باید این کار را صورت دهند تا عامل امید در دل مردم باشند.

امام جمعه لارستان در بخش پایانی سخنان خود نیز به موضوع وجوه پرداختی به دفتر امام جمعه اشاره نموده و افزود: در وجوهات دریافتی مانند خمس بخشی از وجوه   اجازه داده می شود توسط دفتر امام جمعه در برخی موضوعات مانند فقرا، ترویج دین، حوزه های علمیه و …. هزینه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر لارستان دارای دو حوزه علمیه خواهران و برادران بوده که هزینه های بالایی دارد. بخشی از هزینه حوزه علمیه توسط وجوه در اختیار دفتر تامین می گردد. حتی برخی اوقات بدلیل کمبود مالی از برخی مکانها قرض گرفته میشود. توقع ما این است در شهری مانند لار برای تامین هزینه علمیه مشکلی وجود نداشته باشد. اگر هزینه ای هم واریز شود افراد می توانند رسید آن را دریافت نمایند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین