دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

یکی از معضلات چالشی دانشکده علوم پزشکی لارستان عدم برخورداری پردیس از سند تک‌برگ است

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان یکی از معضلات چالشی دانشکده علوم پزشکی لارستان را عدم برخورداری پردیس از سند تک‌برگ برشمرد و گفت: در حال حاضر سند تک برگ به…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان یکی از معضلات چالشی دانشکده علوم پزشکی لارستان را عدم برخورداری پردیس از سند تک‌برگ برشمرد و گفت: در حال حاضر سند تک برگ به نام اداره‌کل راه‌وشهرسازی است و این زمین دارای کاربری بهداشت و درمان را دارد.

به گزارش میلاد لارستان، محسن سلمان‌پور در نشست خبری با رسانه‌های خبری میلاد و آفتاب لارستان با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشکده، با بیان اینکه اصلاحات زیرساختی اعم از؛ عمرانی، منابع انسانی و مالی و آموزشی از اولویت‌های ما بوده است، اظهار داشت: در زمینه عمرانی، عمده پروژه‌های خُرد و متوسط بهره‌برداری شده و در پروژه‌های کلان نیز به غیر از پردیس، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های زیاد توانستیم در عرض ۳ ماه تمامی زیرساخت‌های ایجاد رشته پزشکی را در لارستان راه‌اندازی کنیم، افزود: از میان ۱۶ دانشکده علوم پزشکی موجود در کشور، به دلیل تحمیل مالی بسیار زیاد، ۴ دانشکده از راه‌اندازی رشته پزشکی منصرف شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه در بحث تکمیل خانه‌های بهداشت رشد خوبی داشتیم و اغلب آنها به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: طی این مدت مجوز جذب ۱۵۰ نیروی استخدامی گرفته شد و مجنوعه بهورزی و مراقبین سلامت و پرستاری را خوب تکمیل شد.

این مسئول از جذب سهمیه مناسب در استخدامی جدید برای تکمیل کادر درمان، نیروهای پشتیبانی و دفتری خبر داد و تصریح کرد: جذب اتوبوس آمبولانس برای دانشکده علوم پزشکی لارستان یکی از دستاوردهای مهم است که با سختی‌های بسیار محقق شد.

 

یکی از معضلات چالشی دانشکده علوم پزشکی لارستان را عدم برخورداری پردیس از سند تک‌برگ است

وی یکی از معضلات چالشی دانشکده علوم پزشکی لارستان را عدم برخورداری پردیس از سند تک‌برگ برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر سند تک برگ به نام اداره‌کل راه‌وشهرسازی است و این زمین دارای کاربری بهداشت و درمان را دارد.

 

قول خیرین برای مشارکت ۵۰ درصدی با دولت

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کد ماده ۲۳ ساختمان آموزشی پردیس علوم پزشکی لارستان در سال ۱۴۰۱ اخذ شد و تاکنون ۵٫۵ میلیارد تومان از همین منبع تخصیص داده شد که در حال حاضر برای گازرسانی مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: برای امسال هم ۱۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و منتظر تخصیص آن هستیم.

وی با اذعان به اینکه نیک‌اندیشی که تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای پردیس علوم پزشکی لارستان هزینه صرف کرده است به ما اعلام کرده که هرچه مسئولان پول از طرف دولت برای پردیس جذب کنید، من معادل همان را برای شما می‌آورم، افزود: واقعاَ این کار یک شاهکار است و باید از همت بلند این خیر و سایرین سپاسگذار بود.

 

پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت ساختمان غذا و دارو

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از ساخت ساختمان غذا و دارو با مبلغ ۱۳٫۵ میلیارد تومان با پیشرفت بالای ۶۰ درصد خبر داد و تصریح کرد: ساختمان بهورزی آماده افتتاح است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت ساختمان شبکه بهداشت در محل پروژه پردیس در قالب پروژه‌های مولدسازی با فروش ساختمان معاونت بهداشت کنونی، عنوان کرد: ساختمان استادسرا و خوابگاه متأهلی در مهرماه سال جاری با تکمیل زیرساخت‌های تأسیساتی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

تعیین زمین برای ساخت خوابگاه ۳۲۰ نفره در پردیس علوم پزشکی

سلمان‌پور از تعیین زمین برای ساخت خوابگاه ۳۲۰ نفره در پردیس علوم پزشکی خبر داد و افزود: برای ساخت این پروژه در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۷ میلیارد تومان وام شخصی گرفته شده و در حال حاضر موجود است و در انتظار تعیین پیمانکار است.

 

تأثیرات جدایی شبکه بهداشت خنج از دانشکده علوم پزشکی لارستان

این مسئول با اذعان به انیکه جدایی شبکه بهداشت خنج در اقدامی یک طرفه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کردند، یادآور شد: با انجام این کار، عملاَ به‌هم‌ریختگی عجیبی در ارائه خدمات به مردم به لحاظ پزشکی و اورژانسی صورت گرفته است و همچنان در مواردی خدمات درمانی از خنج به لار ارجاع داده می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام سلامت و ارائه خدمات دچار مشکل شده است و با اینکه قبلاَ هم با علم این موضوع را در جایی عنوان کردیم، اما تکذیب کردند، تصریح کرد: در بحث برخورداری از پزشکان داخلی و بیهوشی دچار مشکل شدند.

وی با بیان اینکه برای استان فارس ۱۵ سهمیه پزشک قلب در نظر گرفته شده بود و با توجه به اینکه حدود ۳۷ شهرستان تحت پوشش، امکان اختصاص پزشک قلب برای بیمارستان خنج به اما و اگر می‌کشد، یادآور شد: ما توانستیم برای ۴ بیمارستان زیرمجموعه پزشک در نظر بگیریم.

سلمان‌پور با طرح این سؤال که آیا به لحاظ مجموعه علوم پزشکی آیا جدایی خنج از لارستان به ضرر بود یا خیر؟!، گفت: براساس شورای تأمین استان، می‌بایست بخشی از هزینه‌های دانشکده علوم پزشکی لارستان برای خنج بازگردانده شود و این مسئله باز است و به لحاظ حقوقی دست دانشکده لارستان پُر است و تاکنون ریالی از سمت خنج یا استان به ما داده نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه پرداخت هزینه نیروهای شرکتی خنج از محل درآمد ستادی، ماهیانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صورت می‌گرفت و اکنون این هزینه از گردن ما برداشته شده است، خاطر نشان کرد: پس از جدایی خنج، در حال حاضر اضافه کار نیروهای اورژانس و بهداشت مربوط به سال ۱۴۰۲ پرداخت شده و اضافه‌کار نیروهای بیمارستان نیز طی روزهای آتی پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل صعب‌العبور بودن برخی از مناطق خنج، عمده خرابی‌های مربوط به آمبولانس‌ها در این منطقه رخ می‌داد و اکنون هزینه‌های سرسام‌آور تعمیرات از دوش ما برداشته شده است.

 

چگونه دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه ارتقاء می‌یابد؟!

سلمان‌پور در پاسخ به افرادی که این شائبه را مطرح می‌کنند که با جدایی شبکه بهداشت خنج از لارستان، امکان ارتقاء دانشکده به دانشگاه از بین می‌رود، گفت: برای ارتقاء دانشکده به دانشگاه، شاخص‌های زیرساختی مثل آمار کمی تعداد پایگاه‌های اورژانس، تعدد شهرستان‌های تحت‌پوشش، وسعت تحت‌ پوشش( در حال حاضر وسعت تحت‌پوشش علوم پزشکی لارستان از کل دانشکده‌های علوم پزشکی کشور یا ۹ استان وسیع‌تر است) در نظر گرفته نمی‌شود.

این مسئول راهکار ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه را از سه طریق عنوان کرد و گفت: برخورداری از جمعیت تحت‌پوشش بالای ۵۰۰ هزار نفر(خنج در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد پس با شرایط کنونی تأثیری در ارتقاء ندارد)، داشتن نقطه صفر مرزی مثل آبادان و ایرانشهر و راهکار سوم ارتقاء لارستان به استان است.

وی با اشاره به اینکه اگر چند کار را انجام دهیم، لار به عنوان قطب پزشکی کشور تبدیل می‌شود که یکی از این موارد برخورداری از ساختمان آموزش پزشکی است و با خیرین رایزنی داشته‌ایم که این موضوع را پیش‌ ببریم، افزود: باید به لحاظ بخش‌های بیمارستانی افزایش یابد و با بهره‌مندی از پزشکان خوب و همچنین موافقت با جذب ۹ پزشک استخدامی هیأت علمی به دانشگاه اضافه می‌شود که گام بزرگی است.

 

دکتر پزشکیان از هوش مدیریتی بالایی برخوردار است

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در دوره ریاست جمهوری جدید با توجه به اینکه دکتر پزشکیان علاوه بر اینکه خودشان پزشک هستند، وزیر بهداشت بوده، عضویت در کمیسیون بهداشت بعنوان نماینده مجلس را در کارنامه دارد، اگر دوره شکوفایی بهداشت و درمان نباشد، دیگر در تاریخ ایران کمتر تکرار خواهد شد، تصریح کرد: دکتر پزشکیان براساس برخوردهای قبلی که با ایشان داشته‌ام، کاملا به مسئله بهداشت و درمان اشراف دارد و شخصا از هوش مدیریتی بالایی برخوردار است و اصلاَ اهل تشریفات نیست و با توجه به اینکه سابقه بالایی در مجلس دارد، می‌تواند اهل نظر باشد.

 

آخرین وضعیت سردرب بیمارستان امام رضا علیه السلام لار

سلمان‌پور درخصوص سردرب ورودی بیمارستان امام رضا(ع) ادامه داد: ما قرار بود که کارهای مربوط به سردر اصلی بیمارستان را یک ماهه انجام دهیم، زحمتِ کلی با آقای استوار و خاندان مرحوم کارگر بود، با ایشان صحبت کردیم و قبول کردند، اما بعدا یک سری مسائل پیش آمد که گفتند ورود نمی‌کنند و به همین دلیل ما وارد شدیم و این کار به زودی تمام می‌شود.

 

آماده همکاری با شهرداری در زمینه جمع‌شدن پشه‌ها، مشکلات آب‌انبارها و سگ‌های ولگرد هستیم

وی در مورد همکاری علوم پزشکی لارستان با شهرداری لار برای حل مشکل سگ‌های ولگرد، عنوان کرد: فکر می‌کنم چیزی که از نظر آیین‌نامه‌ای برعهده علوم پزشکی است، صرفا واکسن هاری است؛ اما با وجود اینکه تکلیف قانونی نداریم، من به عنوان متولی علوم پزشکی لارستان آماده همکاری با شهرداری در زمینه جمع‌شدن پشه‌ها، مشکلات آب‌انبارها و سگ‌های ولگرد هستم.

 

راه‌اندازی آنژیوگرافی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

سلمان‌پور با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی آنژیوگرافی نیاز به ایجاد زنجیره‌ای از زیرساخت‌ها نظیر؛ اتاق عمل، تشخیصی و ریکاویری است، ادامه داد: دستگا‌های جانبی «یوپی‌اس» و «انژکتور» از سرجمع منابع خالص خریداری و نصب شده است اما با توجه به اینکه ساختمان آماده شده به منظور مدل دیگری ساخته شده بود، مجبور به تغییر فضای آن شدیم که این مهم در خردادماه به اتمام رسیده و منتظر حضور کارشناس شرکت مربوطه برای نصب دستگاه هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان درخصوص وضعیت بهره‌برداری از ساختمان کلینیک سرطانی امام حسن‌مجتبی(ع)-صالح‌پور- و راه‌اندازی دستگاه «گاماکمرا»، اضافه کرد: بهره‌برداری این محل نیازمند همکاری مالک این ساختمان است.

 

اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان برای سند پردیس با ما همکاری نمی‌کند

در این نشست همچنین، رئیس حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز در سخنانی با اذعان به اینکه زمین‌های پردیس و بیمارستان که از سال ۱۳۶۸ از سوی منابع طبیعی به نیک‌اندیش به شکل مال‌الاجاره واگذار شد و از آن زمان تاکنون سند صادر نشده است و اکنون ۵۶ هکتار از این اراضی که دارای کاربری بهداشت و درمان است و در محدوده شهر قرار گرفته، اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان جهت تحقق این مهم همکاری نمی‌کند، یادآور شد: این موضوع، مسئله‌ای درون شهرستانی و قابل حل است.

مصطفی راستی لاری انتقال سند به نام دانشکده علوم پزشکی را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه به شکل تهاتر و به شرط دادن سند حدود ۹ هکتار از این زمین ۵۶ هکتاری در اختیار اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان قرار گرفت اما در این میان اداره‌کل راه برای تعیین تکلیف این زمین خواستار پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ تومان شد که ما مخالفت کردیم، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد از طریق کمیسیون اقتصاد و دارایی معاونت حقوقی مجلس ذیل ماده ۶۹ صورت بگیرد و ما همچنان پیگیر موضوع هستیم.

 

دستگاه MRI بیمارستان لار نیاز به بروزرسانی دارد

این مسئول در توضیح بهبود کارکرد دستگاه MRI بیمارستان لار با بیان اینکه کار بروزرسانی این دستگاه از سال ۱۴۰۰ با همکاری هیأت امناء ارزی پیگیری شده که این اقدام موجب افزایش سه برابری خدمات و افزایش کیفیت دستگاه و در پی آن کاهش زمان نوبت‌دهی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر امکان MRI کِتف یا زانو در لار انجام نمی‌شود یا کیفیت لازم را ندارد.

وی بیان کرد: با تمام پیگیری‌های حضوری و غیرحضوری یا رسمی و غیررسمی صورت گرفته، تاکنون نتیجه لازم برای بروزرسانی دستگاه MRI که مربوط به سال ۱۳۸۸ است، حاصل نشده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین