یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تشریح خدمات علوم پزشکی لارستان در شهرستان اوز

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال پرداختی ستادی مازاد از محل درآمد اختصاصی این دانشکده به بیمارستان امیدوار اوز بوده و اگر بودجه…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال پرداختی ستادی مازاد از محل درآمد اختصاصی این دانشکده به بیمارستان امیدوار اوز بوده و اگر بودجه ای برای محل مشخصی تعیین شود، به هیچ وجه اجازه نداریم آن را در جای دیگری خرج کنیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، محسن سلمانپور در جلسه ای که برای رفع برخی ابهامات پیرامون بیمارستان امیدوار اوز در محل فرمانداری این شهرستان و با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از معتمدین و خیرین برگزار شد افزود: مجموع پرداختی انجام شده به بیمارستان امیدوار اوز در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۶۶۷ میلیارد ریال بوده است که از این مقدار ۱۵۴ میلیارد ریال درآمد این بیمارستان و ۲۸۸ میلیارد ریال دریافتی از خرانه دولت در همان سال بوده و مابقی پرداختی، یعنی ۲۲۵ میلیارد ریال کمک ستادی مازاد دانشکده علوم پزشکی لارستان به بیمارستان امیدوار اوز بوده است.

سلمانپور ادامه داد: برای دانشکده بهداشت اوز نیز ۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ و ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ هزینه شده که از طریق سامانه های مالی کشوری قابل رؤیت است و از معتمدین می خواهم که این موارد را برای مردم بیان کنند.

وی تاکید کرد: اگر بودجه ای ابلاغ شود، ما اجازه و امکان جابجایی یا نگه داشتن حتی یک روز در حساب دانشکده را نداریم؛ چرا که با بازخواست بازرسی مواجه خواهیم بود و اینکه در فضای مجازی گفته می شود که لار، حق اوز را برای خود برداشته صحت ندارد.

سلمانپور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جداد شدن خنج از دانشکده علوم پزشکی لارستان پرداخت و توضیح داد: در پی منفک شدن شبکه بهداشت و درمان خنج از این دانشکده، اتفاقات نامطلوبی افتاد؛ به عنوان نمونه اورژانس پایگاه بیغرد سه روز تعطیل بود، در صورتی که این پایگاه در دو سال گذشته حتی یک روز تعطیل نشد.

وی اضافه کرد: یک نمونه دیگر، خالی شدن سایت برخی پزشکان در خنج در ایام نوروز بود و این موارد پیرو انتزاعی که رخ داده اتفاق می افتد و مردم اوز اگر بخواهند چنین درخواستی داشته باشند باید تبعات آن را بدانند.

او اظهار داشت: اینکه مردم اوز از فراخوان های استخدامی مطلع نمی شوند، کاملا مطالبه به حق و درستی است؛ اما ابلاغی که از سازمان امور استخدامی صادر شده، ردیف های استخدامی جدید برای ساختمان های جدید الاحداث بوده و اوز این مورد را نداشته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به دیگر موضوعات مطرح شده اشاره کرد و اظهار داشت: مواردی مانند خرید خودرو که در جلسه مطرح شد در دستور کار ما نیز بوده است؛ اما بودجه ها به طور کامل تخصیص پیدا نکرده که بتوانیم آنها را خریداری کنیم و به طور مثال در سال گذشته تنها ۴۰ درصد بودجه عمرانی محرومیت زدایی ما تخصیص پیدا کرده است.

سلمانپور تصریح کرد: فرماندار شهرستان اوز برای دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان امیدوار این شهرستان پیگیری های بسیاری انجام دادند تا بالاخره تامین اعتبار آن صورت گرفت و ما نیز اقدامات لازم و حتی فراتر از آن را انجام دادیم؛ اما به دلایلی این موضوع به تعویق افتاد و امیدواریم به زودی این دستگاه نیز برای این بیمارستان تامین شود.

 

تعهدات مالی دانشکده برای تجهیز بیمارستان اوز انجام شده است

در ادامه این جلسه معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان گزارشی از هزینه های اخیر انجام شده برای بیمارستان امیدوار اوز داد و گفت: برای دستگاه رادیولوژی این بیمارستان با وجود اینکه قطعه ای از آن آسیب دیده بود اما به دلیل جلوگیری از خرابی مجدد احتمالی برای خرید دستگاه جدید اقدام شد.

رامین عوض پور افزود: قرارداد این دستگاه در دی ماه سال گذشته تنظیم شد و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در دو مرحله از محل منابع بهسازی پرداخت شد و طبق قرارداد زمان تحویل این دستگاه تیرماه سال جاری است.

عوض پور اضافه کرد: در موضوع دستگاه دیگ بخار نیز قراداد تنظیم شده و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده اما به دلایلی از جمله تورم و افزایش قیمت ها به تعویق افتاد و طبق آخرین صحبت ها، شرکت طرف قرارداد تا آخر اردیبهشت ماه این دستگاه را تامین خواهد کرد.

 

وی همچنین عنوان کرد: از اقساطی که برای میکروسکوپ چشمی باید به بیمارستان اوز پرداخت می شده، تا کنون هفت قسط آن به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

عوض پور همچنین توضیح داد: برای راه اندازی اولیه دستگاه دیالیز و برای اینکه وقفه ای در خدمت رسانی اتفاق نیفتد حدود ۷۰۰ میلیون ریال در ابتدا و پس از آن چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت انجام شده و در حال اتمام نازک کاری برای رسیدن به بهره برداری است.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در پاسخ به عدم تخصیص اعتبار به دانشکده برای موضوع مدیریت بحران گفت: برای این موضوع ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که نیمی از آن به صورت اوراق جذب شده که برای موضوع دستگاه دیالیز هزینه کردیم و مابقی آن نقدی است و طبق اعلام برنامه و بودجه موافقت آن انجام شده و به زودی تخصیص پیدا می کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: برای امور عمرانی و مسائل جاری دانشکده بهداشت اوز نیز ۱۰ میلیارد ریال در سه ماه گذشته از طرف دانشکده علوم پزشکی لارستان هزینه شده است.

 

نیمی از پزشکان مجموعه در اوز خدمت می‌کنند

در ادامه این جلسه معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان عنوان کرد: در ۲ سال گذشته نزدیک به ۵۵ نفر پزشک جدید الورود به مجموعه داشتیم که از این تعداد ۲۷ پزشک یعنی تقریبا نیمی از آنها را به بیمارستان اوز اختصاص دادیم و نگه داشتن آنها با خود بیمارستان است.

محمد آزادگان افزود: یکی از متخصصان اطفال به خاطر یک موضوع کم اهمیت آزرده خاطر شده و پس از شکایت به وزارتخانه، انتقالی خود را از این منطقه گرفته و ما از ماه آینده با کمبود پزشک اطفال مواجه خواهیم بود.

آزادگان ادامه داد: با وجود اینکه در تامین پزشک عمومی برای بیمارستان لار با مشکل مواجه بودیم ولی اجازه ندادیم که بیمارستان اوز با کمبود پزشک عمومی مواجه شود.

وی تشریح کرد: وقتی تعداد بیماران در اوز به حدی نیست که این تعداد پزشک نیاز باشد، به طور طبیعی درخواست انتقال به لار را خواهند داشت و این موضوع به معنی کم اهمیت بودن اوز تلقی نشود و بدانیم که قرار نیست ما نقطه مقابل یکدیگر تعریف شویم و باید با همدلی امور درمانی مردم منطقه را به پیش ببریم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “تشریح خدمات علوم پزشکی لارستان در شهرستان اوز”

  1. مسولین. ارشد علوم پزشکی. لار. توجه فرمایند گفت:

    بیشتر تجهیزات. پزشکی همچنانکه در صحبت های. ریس ومسولان. علوم پزشکی. ذکر. شده. است مانند. دستگاه. سی تی. اسکن. دیگ. بخار. و دستگاه. رادیو لژی همه آنها. تاکنون نصب. نشده. است.وبه . تعویق. افتاده. است. وتنها قول. میدهند. که. در آینده. اجرا. شود این موارد. است که سبب نارضایتی. مردم. میشود وبیمارستان با سابقه. اوز. را به محلی برای. ارسال. بیمار. به. لار. وگراش تبدیل. شده. است واین حق مردم. و شهرستان. اوز. نیست که چنین. باشد

  2. کارشناس لاری. از علوم پزشکی لارستان گفت:

    با کمی دقت روشن میشود. که بیشتر قول‌های. داده شده برای بیمارستان. اوز به علت تورم. گرانی. ویا نرسیدن بودجه. واعتبارات دولتی انجام. نشده. است و متاسفانه اغلب با گفتن اینشالله. در آینده. اجرا میشود جلسه ختم. گریده. این مسایل. است که وضعیت انتزاع .شهرستان خنج. را را درسایر شهرستان ها. تداعی. میکند. لازم. است مسولان علوم پزشکی. لارستان. برای وحدت. منطقه. آنرا متوجه. وجدی. بگیرند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین