سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24
امام جمعه موقت لار

در فرهنگ غرب، اصالت با سود و لذت است

امام جمعه موقت لار با تأکید بر اینکه در مکتب اهل بیت اصالت زن و مرد با لذت نیست بلکه اصالت با کمال است، گفت: در فرهنگ غرب، اصالت با…

امام جمعه موقت لار با تأکید بر اینکه در مکتب اهل بیت اصالت زن و مرد با لذت نیست بلکه اصالت با کمال است، گفت: در فرهنگ غرب، اصالت با سود و لذت است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رمضانی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و میلاد حضرت امام رضا(ع)، با بیان اینکه دهه اول ماه ذی‌القعده به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: دهه کرامت، دهه شناخت این خواهر و برادر و شناخت فرهنگ متعالی اهل بیت است.

وی با اشاره به اینکه از بیش از ۷۰ کشور در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) بوده و آن را به سراسر جهان معرفی می‌کنند، افزود: امام هشتم(ع) فرمود؛ هرکسی حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، مانند آن است که مرا زیارت کرده است.

امام جمعه موقت لار با اذعان به اینکه در نوروز سال جاری بالای ۱۰ میلیون نفر زائر حرم رضوی بوده‌اند و در این ایام حدود ۲ میلیون وارد مشهد الرضا(ع) می‌شوند که نشان دهنده عشق و ارادت مردم است، تصریح کرد: وظیفه ما این است که سبک زندگی خود را سبک زندگی اهل‌بیت(ع) قرار دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از الگوقرار دادن سبک زندگی غربی در برخی موارد، خاطر نشان کرد: پوشش بعضی خانم‌ها در معابر عمومی، پوشش دینی و شرعی نیست و اگر خود را شیعه اهل‌بیت می‌دانید، این نوع پوشش با سبک زندگی اهل‌بیت همخوانی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در مکتب اهل بیت اصالت زن و مرد با لذت نیست بلکه اصالت با کمال است، ادامه داد: در فرهنگ غرب، اصالت با سود و لذت است.

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه اهل بیت شاخص سنجش اعمال و رفتار ما هستند، عنوان کرد: حق جایی است که علی(ع) باشد.

امام جمعه موقت لار با تأکید بر حفظ حرمت و جایگاه همسایگان و رعایت حال آنان، بیان کرد: برخی‌ها مجلسی در منزل خود برپا می‌کنند و مثلاَ صدای آهنگی که در مراسم پخش می‌شود، مابقی همسایه‌ها را آزار دهد یا با سروصدای وسیله نقلیه و بوق، دیگران را آزار می‌دهد، در حالی که اصل بزرگ در اسلام، هر نوع ضرر زدن به دیگران گناه است.

وی با اشاره به اینکه نباید در جامعه دینی فقیران رها شوند و مردم نسبت به آنها بی‌خیال باشند، اضافه کرد: امام رضا(ع) بر لزوم رعایت امانت و اداکردن آن تأکید داشتند.

این کارشناس مسائل دینی با اذعان به اینکه اموال عمومی و دولتی برای افرادی که امکانات را در اختیار دارد، امانت است، افزود: کسی که مسئولیت دارد، نعمت‌های الهی، آب، زمین و غیره امانت است و هرکس به هر یک از این موارد ضربه‌ای بزند، خیانت در امانت است.

وی با بیان اینکه مردم غزه مورد آماج وحشیانه صهیونیست‌ها هستند و صحنه‌های دلخراش را با پرپر کردن کودکان و زنان رقم می‌خورد، گفت: در دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف دنیا به نفع مردم غزه حتی به زبان فارسی از این ملت مظلوم حمایت می‌کنند و شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سرمی‌دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در فرهنگ غرب، اصالت با سود و لذت است”

  1. کارمند. لارستانی گفت:

    سرمایه. و سرمایه. داری. و اختلاف. طبقاتی ودرامد. در حال حاضر. در ایران بیداد میکند و روابط. ومعیشت. زندگی. مردم. را دچار مشکل. کرده. است لازم. است. در رابطه. با مملکت. خودمان. صحبت. بفرمایید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین