دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

رفتارهای رقابتی انتخاباتی می‌بایست به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود

امام جمعه لار با اشاره به اینکه هنجارهای رفاقتی باید در کنار رفتارهای رقابتی در موضع‌گیری‌ها و عمل خود را نشان دهد و دشمنان را مأیوس کند و دست مقامات…

امام جمعه لار با اشاره به اینکه هنجارهای رفاقتی باید در کنار رفتارهای رقابتی در موضع‌گیری‌ها و عمل خود را نشان دهد و دشمنان را مأیوس کند و دست مقامات نظام اسلامی را  در سطح بین‌المللی در مواجه با قدرت‌های متخاصم پرتر کند، افزود: برای دستیابی به این هدف، همه نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌ها، هواداران و غیره از فرد منتخب حمایت کنند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با بیان اینکه ایشان بر پرهیز از رفتارهای رقابتی صورت بگیرد، اظهار کرد: در نظام اسلامی کسب قدرت هدف نیست بلکه با هدف خدمت به مردم، نامزدها وارد عرصه سیاسی و انتخابات می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هنجارهای رفاقتی باید در کنار رفتارهای رقابتی در موضع‌گیری‌ها و عمل خود را نشان دهد و دشمنان را مأیوس کند و دست مقامات نظام اسلامی را  در سطح بین‌المللی در مواجه با قدرت‌های متخاصم پرتر کند، افزود: برای دستیابی به این هدف، همه نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌ها، هواداران و غیره از فرد منتخب حمایت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه خوشبختانه چندی است سیر قیمت برخی از اقلام نظیر خودرو در کشور کاهشی شده است، تصریح کرد: این فضا پس از انتخابات هم رئیس جمهور منتخب و نامزدها و هم هوادارن آنها باید رعایت کنند و از طرفی قوا مقننه، مجریه و قضائیه عضوی از جمهوری اسلامی هستند و لازم است اینها برای رسیدن به تعالی با یکدیگر همکاری داشته باشند و این مهم منافاتی با استقلال قوا ندارد.

امام جمعه لار نشان کرد: تحقق حصول مدنظر اسلام در زندگی اجتماعی مردم استقرار عدالت در بین آحاد ملت، تبعیت همه افراد اعم از؛ مردم و مسئولان از قانون و تقویت اتحاد بین مردم و مسئولان و غیره است که رئیس جمهور منتخب خود را موظف نسبت به آن بداند.

وی با تأکید بر اینکه نباید از سوی نظام اسلامی صدای چندگانه به گوش دشمن برسد، ادامه داد: رئیس جمهور منتخب موضع‌گیری خوبی در تداوم دفاع از مقاومت داشتند که قابل تقدیری بود و موجب ایجاد امید و قوت شد.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اشاره به ادعای اخیر اسرائیل در ترور «محمد الضیف» یکی از فرماندهان بلندپایه حماس، عنوان کرد: علیرغم این ادعا، حماس آن را رد کردند و پس از آن رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، احتمال دارد این فرمانده زخمی شده است که این نشان می‌دهد اسرائیل می‌خواهد از عامل ترورها به عنوان بهانه‌ای برای کشتارهای عظیم مردم استفاده کند و از فشارهای بین‌المللی از خود بکاهد.

امام جمعه لار با بیان اینکه حزب‌الله لبنان با انتشار فیلم «هدهد ۲» یک بانک اطلاعاتی از اهداف مهم در اسرائیل به ویژه در جولان اشغالی منتشر کرد و از طرفی نیروهای قهرمان انصارالله یمن تل‌آویو را مورد هدف قرار دادند تا به دشمن بگویند تهدید علیه اسرائیل جدی است، اضافه کرد: اسرائیل اگر بخواهد غلط اضافی کند، نیروهای مقاومت این رژیم خبیث را پشیمان خواهند کرد.

وی با یادآوری حادثه نمایش ترور «ترامپ» در آمریکا با اشاره به اینکه با بازخوانی تاریخ این کشور، نشان می‌دهد که هیچ کشوری مانند آمریکا شاهد تروریسم برای حذف بالاترین رهبران سیاسی نبوده است به طوریکه از زمان تشکیل آمریکا تعداد ۱۰ رئیس جمهور مورد ترور موفق و ناموفق قرار گرفته‌اند، افزود: اتفاق اخیر در تلاش برای کشتن ترامپ، نشان داد که این پدیده عجیب رئیس جمهورکُشی در این نقطه از دنیا مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای مقصرکردن ایران در دست داشتن در ترور ترامپ گفت: در زمان به شهادت رساندن شهید سلیمانی، سیدحسن نصرالله در یک سخنرانی تأکید کرد که؛ کفش شهید سلیمانی به سر ترامپ می‌ارزد و انتقام شهید سلیمانی ترور ترامپ نیست و بنا به فرموده رهبر انقلاب، انتقام خون شهید سلیمانی اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است.

امام جمعه لار انتصاب جناب سرهنگ سلمان‌پور را به عنوان فرمانده سپاه ناحیه لارستان تبریک گفت و برای وی آروزی موفقیت کرد.

وی در پایان از همه دست‌اندرکاران برگزاری آئین عزاداری دهه اول محرم تقدیر و تشکر کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین