چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

در جانمایی مسکن ملی لار درست تصمیم‌گیری شود/مسئولان استانی مشکل دفتر خبری لارستان را حل کنند

امام جمعه لار با ابراز تأسف از تعطیلی و غیرفعال بودن دفتر خبری صداوسیما در لارستان، گفت: نبود دفتر خبری در لارستان منجر به آن می‌شود اخبار خوب و موفقیت‌آمیز…

امام جمعه لار با ابراز تأسف از تعطیلی و غیرفعال بودن دفتر خبری صداوسیما در لارستان، گفت: نبود دفتر خبری در لارستان منجر به آن می‌شود اخبار خوب و موفقیت‌آمیز در این خطه پوشش داده نشود و مشاهده می‌شود که در حال حاضر اخبار این منطقه به شکلی خیلی ضعیف پوشش داده می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار سالروز شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و با بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت ۱۴ خردادماه ۱۴۰۳ به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اظهار داشت: در رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو می‌بایست اخلاق حاکم باشد و بدگویی کردن، تهمت‌زدن، لجن‌پراکنی و غیره کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و آبروی ملی را لطمه می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه، رقابت برای خدمت است و صحنه کش‌وواکش برای بدست آوردن قدرت نیست، افزود: ما باید توجه داشته باشیم که انتخابات میدان تخریب نیست بلکه میدان تبیین است و نامزدهای انتخاباتی موضوعات مختلف را تبیین کنند.

امام جمعه لار با توصیه به نمازگزاران مبنی بر اینکه رأی شما تأثیرگذار است پس هر کاندیدایی وارد فضای تخریب یا بداخلاقی دیگران شد، خط قرمز همه ما باشد، تصریح کرد: در تبیین، چارچوب ساختار نظام حفظ می‌شود اما در تخریب چارچوب‌ها و قاعده نظام شکسته می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و شکاف‌های ایجاد شده در مناظرات سالیان گذشته، خاطر نشان کرد: در تبیین آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود اما در تخریب قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شود.

وی با اذعان به اینکه در تبیین گفتمان فرد معلوم می‌شود اما در تخریب خود شخص مورد هجمه قرار می‌گیرد، ادامه داد: در تبیین انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت‌وضعف با هم دیده می‌شود اما در تخریب انصاف رعایت نمی‌شود و فقط به نقاط ضعف توجه می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با بیان اینکه در تبیین با دشمن مرزبندی‌ می‌شود اما در تخریب مرزها با دشمن کمرنگ می‌شود، یادآور شد: در تبیین استدلال محور گفت‌وگو و انتقاد است اما در تخریب هوچی‌گری و هیاهو وجود دارد.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه در تبیین وحدت اجتماعی تقویت می‌شود اما در تخریب اختلاف و ناامیدی‌ها عمیق‌تر می‌شود، گفت: بعضی کدورت‌ها از یک مناظره شروع شده و هنوز ادامه دارد و مردم هم به نوعی در آن فضا مانده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در تبیین کرامت نامزد رقیب حفظ می‌شود اما در تخریب مردم از حضور نامزد رقیب ترسانده می‌شوند، افزود: اینگونه نباشد که نامزد رقیب در دیدگاه مردم بترسانیم که اگر او بیاید چنین و چنان خواهد شد پس باید بدانیم میدان انتخابات، مسابقه خدمت است نه مسابقه رسیدن به قدرت.

وی با تشریح طرح پیشنهادی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای جنگ غزه، تصریح کرد: این طرح پیشنهادی شامل چند مرحله اصلی می‌شود که در مرحله اول؛ آتش‌بس و آزادی محدودی اُسرا و عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از برخی مناطق غزه است که ۶ هفته بطول می‌انجامد و در مقابل صدها اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند. در مرحله دوم؛ آزادی اسرای باقی‌مانده از جمله سربازان مرد خواهد بود در حالی که ارتش اسرائیلی می‌بایست عقب‌نشینی کند و مرحله سوم؛ طرح بازسازی غزه و آخرین بقایای گروگان‌های کشته‌شده به خانواده‌ها باز می‌گردد.

امام جمعه لار با اشاره به اینکه حماس این طرح پیشنهادی آمریکا را مثبت ارزیابی کرد اما اسرائیل کمتر از یک ساعت از اعلام جزئیات این طرح، اعلام کرد که تا زمانی همه اهداف جنگ محقق نشود، جنگ پایان نمی‌یابد، ادامه داد: اسرائیل با این تصمیم با پشت دست به دهن کل دنیا زد و همانگونه که تاکنون ۴۰ هزار نفر را کشته‌اند، دوست دارند تمام ۲ میلیون جمعیت ساکن غزه کشته شوند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با واکاوی اقدامات صورت گرفته در زمینه واگذاری زمین در قالب طرح ملی مسکن، گفت: این مهم به مشکل و دغدغه‌ای تبدیل شده بدین‌صورت که در واگذاری زمین‌های مسکن ملی، تبصره‌ای داریم که ذیل آن ماده ۷ و ۱۰ است بدین‌ترتیب که در ماده ۷ زمین‌ها را ۹۹ ساله برای عمودی‌سازی(آپارتمان‌سازی) واگذار کرده‌اند و در ماده ۱۰ زمین برای مسکن ویلایی به این شکل که زمین برای ساخت ۲ طبقه ۴ واحدی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت اقتصادی کنونی، همانگونه که در ماده ۷ یعنی آپارتمان‌سازی ۹۹ ساله است، در ماده ۱۰ نیز قانون ۹۹ ساله اعمال شود و با توجه به اینکه زمین از منابع ملی است، چه عاملی باعث تفاوت در این دو ماده شده است؟ ادامه داد: در ماده ۱۰ در حدود یک میلیارد تومان برای هر درخواست‌کننده افزایش هزینه ایجاد شده و نیاز به پیگیری و پاسخگویی مدیران استانی است تا مشکل برطرف گردد.

امام جمعه لار با گلایه نسبت به اینکه برای زمین مُفت هم از مردم می‌خواهیم پول بگیریم و زمینی که متعلق به مردم است، پول گرفته می‌شود، تصریح کرد: جانمایی پروژه مسکن ملی می‌بایست مناسب باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از مسکن ملی شهر لار در حاشیه شهر لطیفی یعنی جایی که زمین آن سنگ‌وسخت و نفوذناپذیر است در نظر گرفته شد، عنوان کرد: بنا به اعلام نظر کارشناسان این محل برای دفع فاضلاب مشکل‌ساز است و موضوع هم مورد قبول واقع شده، در جواب گفته شده که در پائین‌دست مخزنی برای دفع فاضلاب در نظر گرفته می‌شود که در توجیه این کار نادرست مطرح شده که چند صباحی دیگر شیرابه این فاضلاب سرازیر می‌شود و بوی نامطبوع آن در آینده مشکل جدیدی رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های نادرست که منجر به بروز مشکلات در آینده خواهد شد، خاطر نشان کرد: تقاضا می‌شود که مدیران محلی و استانی با مشورت یکدیگر آن چیزی که مصلحت مردم است، اتفاق بیافتد.

امام جمعه لار با ابراز تأسف از تعطیلی و غیرفعال بودن دفتر خبری صداوسیما در لارستان، یادآور شد: نبود دفتر خبری در لارستان منجر به آن می‌شود اخبار خوب و موفقیت‌آمیز در این خطه پوشش داده نشود و مشاهده می‌شود که در حال حاضر اخبار این منطقه به شکلی خیلی ضعیف پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم‌های بزرگ چند هزار نفری در لارستان برگزار می‌شود اما پوشش خبری ندارد، اضافه کرد: در بحث کشاورزی و محصولات باغی، لارستان موفقیت‌های زیادی دارد اما بازتاب داده نمی‌شود که دلیل آن تعطیلی دفتر صدا و سیمای لارستان است.

حجت الاسلام موسوی‌خرم با اذعان به اینکه بارها به مسئولان مرتبط گفته شده، اضافه کرد: این مشکلات مردم را به چه زبانی و به چه کسی باید بگوئیم؟! هم مسئولان استانی و شهرستانی باید پیگیر مشکلات مردم باشند.

امام جمعه لار با بیان اینکه دفتر خبری لارستان دارای ساختمان و امکانات است و این همه بودجه در اختیار شما قرار دارد، بخشی از آن را به لارستان اختصاص دهید، افزود: همین چیزها دل مردم را شاد می‌کند و باید این مشکل برطرف شود و کارههای خوب مردم بازتاب داده شود ضمن آنکه مطالبات مردم را نیز همین دفتر خبری باید پیگیری کند تا مسئولان ببیند و حل کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین