یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

برنامه‌های بقاع متبرکه در لارستان متناسب با نیازها بروزرسانی شود

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه می‌بایست برنامه‌های بقاع متبرکه در لارستان متناسب با نیازها بروزرسانی شود، گفت: می‌بایست سلیقه جوانان را شناخت و متناسب با سلیقه جوانان برنامه‌ریزی…

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه می‌بایست برنامه‌های بقاع متبرکه در لارستان متناسب با نیازها بروزرسانی شود، گفت: می‌بایست سلیقه جوانان را شناخت و متناسب با سلیقه جوانان برنامه‌ریزی کنند و انگیزه بیشتری برای حضور در امامزادگان فراهم شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار در سخنانی ضمن گرامیداشت یکصدمین سالروز عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله ‌العظمی سیدعبدالحسین لاری(ره)، به بازخوانی شخصیت برجسته آن عالم ربانی پرداخت و اظهار داشت: ایجاد حوزه علمیه، اقامه نماز جمعه، تربیت مبلغین، مبارزه با انگلیس با ایجاد قوای نظامی از جنوب کشور و خلیج فارس از مهمترین اقدامات سید لاری(ره) بوده است.

وی ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر را گرامیداشت و افزود: از این روز دهه کرامت آغاز می‌شود که در طول این دهه میلاد حضرت شاهچراغ و امام رضا(ع) را در پیش‌رو داریم.

امام جمعه لار با اشاره به روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه مصادف با لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۵۸، تصریح کرد: ۲۴ اردیبهشت‌ماه نیز برابر با لغو مصرف تنباکو به فرمان میرزای شیرازی در سال ۱۲۷۰ است.

این استاد حوزه و دانشگاه ۲۵ اردیبهشت‌ماه که به نام زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است را گرامیداشت و خاطر نشان کرد: این روز همچنین مصادف شده است با روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه است و این اماکن یکی از ظرفیت‌های مهم در مواجه با تهاجم فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست برنامه‌های بقاع متبرکه در لارستان متناسب با نیازها بروزرسانی شود، ادامه داد: می‌بایست سلیقه جوانان را شناخت و متناسب با سلیقه جوانان برنامه‌ریزی کنند و انگیزه بیشتری برای حضور در امامزادگان فراهم شود.

امام جمعه لار روز ارتباطات و روابط عمومی‌ها را گرامیداشت و از تلاش‌های محسن حجتی مجری توانمند ستاد نماز جمعه و مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه تشکر کرد و یادآور شد: نقش روابط عمومی‌ها در ایجاد ارتباط بین ادارات و همچنین ارتباط ادارات با مردم بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با بیان اینکه «رابرت مرداک» که به عنوان غول و امپراتور رسانه‌ای دنیا که ۶۰ شبکه تلویزیونی  با حداقل ۳۰۰ میلیون مخاطب به شکل روزانه را در اختیار و از طرفی مالک، پشتیبان و سیاستگذار ۱۰۰ روزنامه و مجله مشهور و شبکه‌های خبری و مؤسس و سهام‌دار عمده دهها شبکه و سایت غیراخلاقی و مستهجن است، دیدگاهش درمورد دختران این است که؛ برای نابودی ایران باید درخصوص کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم چون در ایران، مادر خانواده همه چیز را مدیریت می‌کند و از این رو اگر بتوانم مادر را به لجن بکشیم، تمام جامعه به لجن کشیده خواهد شد و ما این کار را از طریق سریال‌های نمایشی برای ماداران فعلی و فردای ایرانی انجام می‌دهیم.

وی راهکار مقابله با کار فرهنگی باطل را، کار فرهنگی حق دانست و گفت: در مقابل کسی که از ابزار فرهنگی استفاده می‌کند، ابزار فرهنگی لازم است.

امام جمعه لار با اذعان به اینکه ما ابزار رسانه‌ای همچون دشمنان را نداریم اما ابزارهای فرهنگی غیرمتقارن در اختیار داریم، عنوان کرد: مناسبت‌های مذهبی، ماه مبارک رمضان، مساجد، بقاع متبرکه، ماه‌های محرم و صفر، دهه فاطمیه و غیره ظرفیت‌هایی است که می‌بایست با یک برنامه‌ریزی به جنگ  دشمن برویم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به سفر اخیر بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران و دیدار با مسئولان و رهبر معظم انقلاب، گفت: براساس تحلیل کارشناسان، رایزنی‌های آقای بارزانی با مقام‌های ارشد ایرانی، نشان از تمایل دو طرف برای تقویت روابط دوجانبه هستند و چشم‌انداز روشنی را ترسیم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت سفر رئیس اقلیم کردستان به ایران بدلیل آن است که چندی پیش کشورمان چندین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد و از حیث سیاسی و امنیتی شرایط خوبی نبود، اضافه کرد: پس از عملیات وعده صادق مسئولان اقلیم کردستان عراق متوجه شدند که تکیه برباد داده‌اند و متوجه شدند که تکیه بر اسرائیل همچون تکیه بر خانه عنکبوت است.

امام جمعه لار با اذعان به اینکه آمریکا در قضیه غزه دچار درماندگی شده است، بیان کرد: ۸۰ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن خواستار ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به اسرائیل شدند یا فریب‌کاری آمریکا در تحریم یگان‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته است و از طرفی آمریکا ناو جنگی را به منطقه اعزام کردند تا اسرائیل را نجات دهند و اکنون بنا بر نظر کارشناسان این ناو در حال خروج از دریای سرخ است و این نشان از استیصال آمریکاست.

وی بار دیگر سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۷ به لارستان را گرامیداشت و افزود: به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در قالب تجلی همدلی و هفته لارستان برگزار شد که از مهمترین این برنامه‌ها، گردهمایی مردم و مسئولان لارستان و شهرهای همجوار در پارک شهر لار، کلنگ‌زنی آمادگاه کلی نیروی دریایی سپاه در لار، مسابقات قرآنی جنوب فارس، همایش حج با حضور مسئولان استانی و علمای شیعه وسنی و غیره برگزار شد که از همه دست‌اندرکاران تقدیر می‌کنیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین