یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مراسم جشن روز ملی اصناف در لارستان برگزار شد

مراسم جشن روز ملی اصناف در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، به نقل از آفتاب لارستان، مراسم جشن روز ملی…

مراسم جشن روز ملی اصناف در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، به نقل از آفتاب لارستان، مراسم جشن روز ملی اصناف با حضور داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری، اصغر فرودی شهردار لار، مهدی تیمناک قائم مقام دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان لارستان، روسای صمت، اتاق اصناف، جمعی از مسئولین، بازاریان و کسبه به همراه خانواده هایشان در سالن اجتماعات شهید سیروس نوبخت لارستان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با تاکید بر اینکه نویسندگان باید نقش مهم و تاثیرگذار بازاریان در تقویت اسلام و انقلاب را نگارش کنند، خاطر نشان کرد: بهترین کارآموزی برای مدیران سیاسی، بازار است.

داریوش دهقان افزود: آیا می‌توان از اسلام و انقلاب در کشورمان صحبت کرد، اما از کنار نقش اصناف عبور کنیم و از آن بگذریم، می‌توان از انقلاب بگوییم، اما از اصناف نگوییم؟

وی بیان کرد: امکان دارد که ما نقش اصناف را نادیده بگیریم؟ نقش اصناف در انقلاب، یک نقش کلیدی، اساسی و محوری بود.

دهقان اذعان کرد: بسیاری از اصناف، تجار ‌و بازاریان، در قیام آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری، فرماندهان جنگ بودند و ما به راحتی نمی‌توانیم از این موضوع بگذریم.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: حلقه‌های اولیه پیروزی انقلاب، بازاری‌ها، تجار و کسبه بودند؛ بنابراین نویسنده‌ها باید نقش بازاریان در تقویت اسلام، حکومت سید عبدالحسین لاری، پیروزی انقلاب و شکل‌گیری جمهوری اسلامی را بنویسند و ممکن نیست که از جنگ و دفاع مقدس حرف بزنیم، اما نقش بازاری‌ها را نبینیم.

وی گفت: دشمن تلاش می‌کند که بازاری‌ها و اصناف را از انقلاب جدا کند، اما نمی‌تواند این کار را انجام دهد، چرا که ریشه بازار، مذهبی و انقلابی بوده و خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در لارستان گفت: بهترین کارآموزی برای مدیرانِ سیاسی و اجرایی، بازار است؛ چون درس‌های زیادی در بازار وجود دارد.

دهقان ادامه داد: آیا می‌توان از خیرین و منطقه جنوب صحبت کرد، اما از بازاری‌ها نگفت؟! نقش بازاری‌ها کلیدی است و نقطه قوت ما، انقلاب و اسلام نیز، بازار بوده است.

وی این را هم گفت که هر روز، باید روز اصناف و روز تشکر و قدردانی از آن‌ها به خاطر نقش‌آفرینی‌شان باشد.

فرماندار لارستان در پایان تاکید کرد: امیدواریم در روز جمعه ۸ تیر باز هم مردم عزیز حماسه‌آفرینی کنند و همه در انتخابات شرکت می کنیم تا سرنوشت خودمان را رقم بزنیم و باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه شویم.

در ادامه محمدعلی فرج‌پور رئیس اتاق اصناف لارستان هم با بیان اینکه اقتصاد و رونقِ کشور بدون کسبه و بازار قادر به حرکت نیست، اظهار داشت: یک اقتصادِ شکوفا و خوب، بدون کسبه و بازار امکان‌پذیر نیست و بازار و اصناف، قلب تپنده اقتصاد کشور هستند.

وی تصریح کرد: ما سه نمایندگی در بخش بیرم، بنارویه و صحرای باغ و حدود ۶ هزار و ۷۰۰ تا ۷ هزار واحد صنفیِ فعال داریم.

فرج پور بیان کرد: در سال گذشته، هزار و ۵۰ صدوری پروانه کسب و تمدیدی داشتیم و حدود ۸۰۰ واحد بدون پروانه کسب نیز داریم که این هم ساماندهی می‌شود تا واحدهای بدون پروانه را به حداقل و صفر برسانیم و این موضوع امکان‌پذیر است.

رییس اتاق اصناف لارستان با تاکید بر اینکه حدود ۲۸ مصوبه نرخ‌نامه در رسته‌های مختلف داشته ایم، افزود: در بخش های بیرم، بنارویه، صحرای باغ و بخش مرکزی لارستان، ۱۸ اتحادیه داریم که پروانه کسب‌ها زیر نظر این ۱۸ اتحادیه صادر می‌شود.

وی افزود: تعاملات و همکاری‌های خوبی با ادارات و ارگان‌های دیگر داشته ایم که جا دارد از این نهادها تشکر و قدردانی کنم.

فرج پور خاطر نشان کرد: امروز، جایگاه اتاق اصناف جایگاه خوبی است و از تلاش و زحمات هیات‌رئیسه‌ها و هیات‌مدیره‌های قبلی و فعلی تشکر می‌کنم که اتاق اصناف را به این جایگاه رساندند.

وی ادامه داد: ما پتانسیل ارتقا داریم، باید کار، تلاش و رشد کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رییس اتاق اصناف لارستان اضافه کرد: قانون مالیات به اصلاح نیاز دارد، در یکی دو سال اخیر، جریان مالیات و دارایی برای کسبه کمرشکن بود؛ کارهای غیرکارشناسانه و مالیات‌های چند برابری به اصلاح نیاز دارد، ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم، امیدواریم که این مشکل برطرف شود.

قرائت شعر توسط غزل مفتوحی، اجرای نمایش به به یعقوب، موسیقی امیررضا کامیاب و تجلیل از کاسبان نمونه شهرستان و خانواده شهیدان کاظمی فرد و رنجبر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین