سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه خوار‌بار فروشان لارستان

انتخابات هیات مدیره و بازرس اتحادیه صنف خوار‌بار لارستان برگزار شد.   به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، در تاریخ سی ام آبان ماه ۱۴۰۲ انتخابات هیات مدیره و بازرسی اتحادیه…

انتخابات هیات مدیره و بازرس اتحادیه صنف خوار‌بار لارستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، در تاریخ سی ام آبان ماه ۱۴۰۲ انتخابات هیات مدیره و بازرسی اتحادیه صنف خواربار لارستان، در محل اتاق اصناف و با حضور نمایندگانی از ادارات مربوطه برگزار شد.

در این انتخابات ۷ نفر به عنوان هیات مدیره انتخاب شدند که برگزیدگان عبارتنداز؛ حسن خندان، احسان نراقی، موسی خسته، عبدالرسول فدوی، عبدالرسول سدیدی، مینا کاظمی، محمد جعفر طاهرحقیقی و محمد جهانگیری نیز به عنوان بازرس انتخاب شد.

د‌ر حاشیه برگزاری این انتخابات رئیس اتاق اصناف لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه برای سهولت در کار رای دهندگان علاوه بر شهر لار یک صندوق نیز در بنارویه مستقر کردیم، اظهار داشت: برگزیدگان در این انتخابات برای ۴ سال مسئولیت اتحادیه را برعهده خواهند داشت.

فرج پور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ دوبار این انتخابات برگزار شده اما آرا جهت تشکیل اتحادیه به حد نصاب نرسیده است، گفت: طبق رایزنی‌هایی که با سازمان و وزارت شد، اتحادیه خواربار به مدت ۸ ماه زیر نظر اتاق اصناف بوده، این اتحادیه حدود ۱۲۰۰ عضو دارد، در این دوره از انتخابات باید حداقل یک سوم از اعضا در رای گیری شرکت می کردند که خوشبختانه با به حد نصاب رسیدن آرا نتیجه مشخص و اعضا انتخاب شدند.

وی در باب ضرورت تشکیل و وظایف این اتحادیه افزود: وظیفه این اتحادیه نظارت بر فعالیت های این قشر از کسبه است که در زمینه خواربار یا رسته های شغلی زیرمجموعه این صنف مشغول به کسب و کار هستند.

این مسئول با برشمردن خرده مشاغل زیرمجموعه صنف خواربار فروشی تصریح کرد: سوپرمارکت‌ها، مغازه‌های خواربار فروشی، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، میوه و تره بار و غیره از جمله مشاغلی است که در قالب این اتحادیه قرار می‌گیرد.

فرج پور با اشاره به اینکه هر واحد صنفی هرساله ملزم به پرداخت حق عضویت به اتحادیه است گفت: طبق قانون نظام صنفی هر واحد صنفی باید ابتدا نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کرده سپس شروع به فعالیت کند و اگر یک واحد صنفی پروانه نداشته باشد از طرف اتحادیه فرصت هفت روزه و اخطار به او داده خواهد شد که در صورت عدم اقدام به کسب مجوز، به اماکن معرفی شده و اگر باز هم نسبت به اخطار و مهلت داده شده بی اعتنا بود، واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

وی در باب چگونگی اطلاع رسانی به اعضای این هیات جهت شرکت در انتخابات گفت: علاوه بر اینکه در سطح شهر بنرهایی نصب شد، به صورت پیامکی نیز به یکایک واحدهای صنفی اعلام شد، نمایندهگانی نیز به صورت حضوری در سطح شهر در امر اطلاع رسانی فعال بوده اند.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین