یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آیین نکوداشت صدمین سالروز رحلت آیت‌الله لاری در لار برگزار می‌شود

بزرگداشت یکصدمین سالروز ارتحال ملکوتی عالم گرانقدر و روحانی بی همتا،حضرت آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری در لارستان برگزار می‌شود. به گزارش میلاد لارستان، در آستانه یکصدمین سالروز ارتحال ملکوتی…

بزرگداشت یکصدمین سالروز ارتحال ملکوتی عالم گرانقدر و روحانی بی همتا،حضرت آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری در لارستان برگزار می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، در آستانه یکصدمین سالروز ارتحال ملکوتی عالم گرانقدر حضرت آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری مراسم نکوداشت مقام این عالم وارسته سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در بزرگراه دکتر دادمان، سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان واقع در شهر جدید لار برگزار می‌شود.

سخنرانان علمی این همایش حجت الاسلام والمسلمین مختار موسوی خرم امام جمعه شهر لار، علیرضا بیابان‌نورد سروستانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، مهدی زارع خواهند بود و علاء‌الدین بروجردی نماینده منتخب مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی و دیگر اساتید، نخبگان و اندیشمندانی از لارستان بزرگ نیز در این مراسم حضور خواهند یافت.

ستاد گرامیداشت یکصدمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری و دفتر تقریب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، متولیان برپایی این همایش هستند.

سید عبدالحسین موسوی دزفولی نجفی لاری متولد ۱۲۲۶ شمسی در نجف و متوفی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۰۳ در جهرم، از فقهای نامدار شیعه در جنوب کشور و فارس و طرفدار نظریه مشروطه مشروعه بود که در جنگ جهانی اول فتوای وجوب قطع رابطه مسلمانان با بیگانگان را صادر کرد و علیه انگلستان حکم جهاد داد.

آیت الله لاری قرارداد استعماری ۱۹۰۷ که شمال ایران را به روسیه و جنوب را به انگلیس می‌داد باطل و غیرقانونی اعلام کرد و با اتحاد با عشایر و قشقایی‌ها به رهبری صولت‌الدوله علم مبارزه با استعمار را برداشت.

آیت الله لاری انگلیسی‌ها را «ابالیس انگلیس» و روس‌ها را «روس بدتر از مجوس» می‌نامید و خواهان اتحاد کشورهای مسلمان علیه استعمارگران بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین