چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

تمام معابر بافت تاریخی خیابان شهید طالقانی لار سنگ‌فرش می‌شود

رئیس پایگاه میراث فرهنگی لارستان با اشاره به اینکه تصمیم بر این است که تمام معابر بافت تاریخی که به خیابان شهید طالقانی منتهی می شود، سنگفرش شده و به…

رئیس پایگاه میراث فرهنگی لارستان با اشاره به اینکه تصمیم بر این است که تمام معابر بافت تاریخی که به خیابان شهید طالقانی منتهی می شود، سنگفرش شده و به یک شکل باشد، گفت: در صورتی که طرح مدنظر تصویب شده و مالکین رضایت دهند می توان با بودجه دولتی این کار را صورت داد.

به گزارش میلاد لارستان، ایجاد میز خدمت در حاشیه آئین عبادی سیاسی نماز جمعه یکی از اقدامات خوب و تحسین‌برانگیز ستاد نماز جمعه است.

در این برنامه هر هفته یکی از مدیران ادارات لارستان با حضور در پای میز خدمت پاسخگوی سوالات، پیشنهادات، انتقادات و مطالبات عموم مردم هستند.

در جمعه اخیر، حامد صداقت رییس پایگاه میراث فرهنگی به عنوان مهمان این هفته پاسخگوی نمازگزاران بود. به همین مناسبت خبرنگار میلاد لارستان در مصاحبه اختصاصی با این مدیر سوالاتی را مطرح کرد.

حامد صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در شهر لار دو کاروانسرای نو و گلشن وجود دارد که برای این کاروانسراها با توجه به ملکی بودن آنها مقرر شده تا با مشارکت مالکین کار ترمیم، بازسازی و مرمت آنها صورت پذیرد گفت: الان کار شروع شده و کار تاسیسات صورت پذیرفته و طرح کاروانسرا به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: از ستاد بازآفرینی نیز بودجه ای برای تکمیل پروژه تخصیص داده شده است.

صداقت با اشاره به اینکه کاروانسرای لار جز معدود کاروانسراهای تجاری کشور است که تجارت در آن رخ می دهد، تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده عدم همکاری برخی از کسبه است زیرا آنجا ملکی است و نمی توان بدون رضایت مالک پروژه صورت داد.

رییس پایگاه میراث فرهنگی لارستان با ابراز اینکه مشکل تاسیسات برقی کاروانسراها حل و تکمیل شده و طرح زیباسازی و مرمت آن در حال انجام است اذعان کرد: قطعا هر گونه تغییر و تحول در کاروانسرا با هماهنگی میراث فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

صداقت در مورد مرمت خانه‌های تاریخی شهر لار بیان داشت: طی امسال با همکاری شهرداری لار تعدادی از خانه های قدیمی مانند منزل محمودی، توکلی و … در حال مرمت هستند.

وی با بیان اینکه البته این منازل دارای مالک شخصی هستند و اگر قرار است مرمتی نیز رخ دهد با رضایت مالک باشد، خاطر نشان کرد: دولت برای مرمت املاک شخصی بودجه نمی دهد.

صداقت عنوان کرد: امسال منزل دانشیار در محله پیرغیب به زیبایی بازسازی شده و می‌تواند به عنوان بوم‌گردی از آن بهره برده شود.

صداقت در خصوص سنگفرش خیابان های طرح بافت قدیم لار نیز بیان کرد: طی جلسه ای که با مالکین مستقر در چهار راه پیروزی تا میدان شهید طالقانی داشتیم مقرر شد کف‌سازی و جداره این محور با همکاری مالکین صورت پذیرد‌.

این مسئول ادامه داد: این پروژه به طراح و مشاور ذیصلاح ارجاع شده و پس از تصویب با کمک ستاد بازآفرینی و اخذ بودجه از این ستاد، طرح به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم بر این است که تمام معابر بافت تاریخی که به خیابان شهید طالقانی منتهی می شود سنگفرش شده و به یک شکل باشد، یادآور شد: در صورتی که طرح مدنظر تصویب شده و مالکین رضایت دهند می توان با بودجه دولتی این کار را صورت داد.

رییس پایگاه میراث فرهنگی لارستان اضافه کرد: طی پیگیری های فرماندار لارستان یک بودجه ۱۳ میلیارد تومانی دولتی برای این طرح در نظر گرفته شده که امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

1 Responses to “تمام معابر بافت تاریخی خیابان شهید طالقانی لار سنگ‌فرش می‌شود”

  1. ناشناس گفت:

    میدان طالقانی کجاست؟ منظورتون میدون نصیری هست؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین