یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بلوکه شدن هدیه ۲۰ میلیاردی دولت شهید رئیسی به مردم لارستان در اداره‌کل ورزش فارس

  مدیر مجتمع طوبی لار با اشاره به اینکه بودجه ۲۰ میلیارد تومانی حاصل مصوبه سفر دولت شهید رئیسی به استان فارس از وزارت نفت به وزارت ورزش انتقال یافته…

 

مدیر مجتمع طوبی لار با اشاره به اینکه بودجه ۲۰ میلیارد تومانی حاصل مصوبه سفر دولت شهید رئیسی به استان فارس از وزارت نفت به وزارت ورزش انتقال یافته و از آنجا نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان فارس واریز شده است، گفت: قریب به سه ماه است این پول در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس مانده و بنا به پیگیری های صورت گرفته بیان کردند که در حال رایزنی جهت ارائه یک راهکار برای خرج کردن پول برای مجتمع طوبی لار هستند.

ابراهیم منیری در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه در واقع ما در روند برنامه‌های مجتمع طوبی لار با مشکلاتی روبرو هستیم که بهتر است این موضوع با همشهریان نیز مطرح گردد تا اصل موضوع بیان شده و از شایعات جلوگیری شود، اظهار کرد: طی تماس سال گذشته با بنده بیان شد که همزمان با سفر شهید رییسی به استان فارس مجتمع طوبی لار نیز افتتاح شد زیرا این مجتمع جزو پروژه‌های بزرگ و حائز اهمیت پانصد میلیارد تومانی به حساب می شد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه را مشروط به تامین دستگاه سرمایشی اعلام کردم که آن زمان بودجه ای ۲۰ میلیارد تومانی نیاز داشت، افزود: آن زمان توسط دولت و وزیر ورزش تعهد داده شد که این بودجه جزو تعهدات دولت قرار گرفته و تامین شود و ما نیز این موضوع را پذیرفتیم و افتتاح صورت گرفت که برای مردم و دولت مردان اتفاقی خوش آیند به حساب می آمد.

 

بودجه ۲۰ میلیاردی مجتمع طوبی لار در اداره‌کل ورزش فارس

مدیر مجتمع طوبی لار با اذعان به اینکه پس از افتتاح با پیگیری های فرماندار لارستان که از ایشان تشکر می کنم و همچنین امام جمعه شهر لار و دکتر بروجردی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که البته آن زمان نماینده نبودند اما پیگیریها را صورت میدادند بودجه ۲۰ میلیارد تومانی از وزارت نفت به وزارت ورزش انتقال یافت و از آنجا نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان فارس واریز شده است، تصریح کرد: قریب به سه ماه است این پول در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس مانده و بنا به پیگیری های صورت گرفته بیان کردند که در حال رایزنی جهت ارائه یک راهکار برای خرج کردن پول برای مجتمع طوبی لار هستند.

این فعال اجتماعی و ورزشی با طرح این سوال که آیا سال پیش که روبان افتتاح را بریدند در فکر این نبودند که نحوه اختصاص این ۲۰ میلیارد تومان به مجتمع چگونه می تواند باشد؟ خاطر نشان کرد: بنده از طریق فرماندار و اداره کل بسیار پیگیری داشته ام ولی فعلا نتیجه ای حاصل نشده است.

 

سیستم سرمایشی گران شد!!

وی عنوان کرد: ناگفته نماند که سال گذشته با بودجه ۲۰ میلیاردی بحث سرمایش مجتمع حل میشد و الان نیازمند ۳۵ میلیارد تومان هستیم و اگر حتی این ۲۰ میلیارد همین الان به ما داده شود نیمی از ورزشگاه را می توانیم به سیستم سرمایشی مجهز کنیم.

منیری با بیان اینکه با چند شرکت قدرتمند تامین سیستم سرمایشی رایزنی کردیم تا طرح های خود را ارائه داده و پیش فاکتور ارائه کنند، ادامه داد: حتی پیش فاکتور نیز به اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس داده شده و گفتند که باز هم منتظر بمانید و ماه‌ها گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اگر حتی پول را به شرکت واریز کنیم ساخت دستگاه حدود دو تا سه ماه طول می کشد و در ادامه نیز حدود سه ماه نیاز است که دستگاه نصب شود، گفت : در کنار آن برای مقدمات کار حدود پنج میلیارد تومان نیز باید از طرف مجتمع هزینه شود.

 

تعطیلی مجتمع طوبی لار در حمایت از حقوق مردم

مدیر مجتمع طوبی لار با یادآوری این نکته که اگر هزینه‌ها افزایش نیابد و ۲۰ میلیارد نیز تعلق بگیرد تازه نصف ظرفیت ما را پوشش خواهد داد، افزود: در هفته گذشته طی یک نامه به فرمانداری لارستان اعلام کردم که اگر ظرف یک هفته بودجه تعلق نگیرد بنده مجتمع را در جهت حمایت از حقوق مردم تعطیل خواهم کرد.

 

فعال بودن ۳۰ درصد مجموعه طوبی

منیری با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع با ظرفیت ۳۰ درصد خود مشغول به فعالیت است و هفتاد درصد ظرفیت با نصب دستگاه سرمایش می توان فعال کرد، تصریح کرد: در صورت نصب دستگاه سرمایشی می توانیم شهر کتاب، سالن های فرهنگی، استخر و … را فعال کنیم.

وی با اذعان به اینکه یک سری از هزینه های ما بصورت مشاع است که اگر سی درصد یا صد درصد ظرفیت استفاده شود همان هزینه خواهد شد، عنوان کرد: ما بدنبال این هستیم در موسسه خیریه زنده یاد حاج ناصر منیری درآمدها را صرف خود مجتمع کنیم اما الان مجبور هستیم بدلیل عدم کفاف درآمدها از بخشی دیگر پول را به مجتمع تزریق کنیم و قطعا اگر نتوان بخوبی مجموعه را مدیریت کرد به مرور مستهلک شده و نابود خواهد شد و این را باید بدانیم که قطعا ما نیز تا حدی می توانیم از جیب خود هزینه کنیم.

 

دلائل تعطیلی مجتمع طوبی لار 

منیری در پاسخ به این سوال که علت پیگیری تعطیلی مجتمع طوبی لار چیست؟، بیان کرد: دلیل اول بالا بودن هزینه های جاری زیاد و درآمد بسیار کم، دلیل دوم عدم فعالیت بخش های مختلف بخاطر نبود سیستم سرمایشی و سوم عدم انجام تعهداتی که دولت نسبت به مجتمع داشته است.

 

شهرداری و شورای شهر به تعهدات خود عمل کنند

وی با انتقاد از مسئولین شهرداری و شورای شهر لار، با اشاره به اینکه زمانی که فکر پروژه پیش آمد با شهردار و اعضای شورای شهر در شیراز با حاج ناصر منیری صحبت شد و تعهداتی از سمت شهرداری و شورای شهر که زیرساخت، مجوزها و پروانه توسط مسئولین لارستان صورت پذیرد، عنوان کرد: تا حدی این اتفاق رخ داد اما در بحث آسفالت، جدول کشی و فضاسازی بیرون مجموعه اتفاقی از توسط شهرداری رخ نداده است.

مدیر مجتمع طوبی لار با ابراز خرسندی از اینکه از سمت بازار بزرگ به سمت مجتمع نیلی که بخشی از آن خاکی و فعلا غیرقابل استفاده است سنگفرش شده اما در این مجموعه که مردم در حال استفاده هستند فضای بیرونی خاکی است، گفت: به دلیل همین خاکی بودن شاهد تصادف و خرابی ماشین ها بوده ایم و این موضوع نیز از طریق مسئولین شورا و شهرداری پیگیری شده اما با اینکه ۲۰۰ میلیون تومان نیز تصویب شد، بودجه و حرکتی صورت نپذیرفت.

 

الگوبرداری شهردار یزد از مجتمع طوبی لار

منیری با بیان اینکه چند شب قبل که شورا و شهردار یزد در مجتمع حاضر شدند و اتفاقا در آن برنامه شهردار و رییس شورای شهر لار با آنها همراه نبودند از شهردار یزد پرسیدم آیا اگر خیری چنین پروژه ای را در شهر شما صورت دهد آیا فضاسازی آن را بر عهده نخواهید گرفت که آنها گفتند بله این کار را خواهیم کرد، افزود: جالب است که شهردار یزد از ما خواست که نقشه مجتمع را در اختیار آنها قرار دهیم که کپی این مجتمع را در یزد نیز ایجاد کنند.

وی با اذعان به اینکه مجتمع طوبی به متراژ ۶ هکتار بار وظیفه شورا و شهرداری را بر دوش کشیده که برای مردم یک فضای فرهنگی و سرگرمی ایجاد کرده اما شهرداری و شورای شهر حاضر نیستند حدود ۲ هزار متر فضای بیرون مجتمع را زیر سازی و آسفالت کنند، عنوان کرد: قاعدتا باید مجموعه مدیریت شهری بخشی در خود داشته باشد که امور کار خیر خیرین تسهیل شود و پیگیری ها را صورت دهد نه اینکه با کنار کشیدن خود باعث دلسردی خیرین شود.

مدیر مجتمع طوبی لار با بیان اینکه اگر قرار بود جدول دفع آب در خود مجتمع توسط شهرداری صورت پذیرد اما با هزینه شخصی آن را انجام دادیم و حتی سمت روبروی درمانگاه تامین اجتماعی نیز کاشی و درختکاری کرده ایم، ادامه داد: من هر کاری در شهر خود کرده ام برای سر فرازی نظام بوده و نیازمند هیچ امتیازی نبوده و مطیع اوامر رهبری هستم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند نسبت به مجموعه ما یک اتهام غیر شرعی وارد کند و در واقع آنهایی کار غیر شرعی انجام داده اند که خلف وعده کرده‌اند در حالیکه ما تماما به تعهد خود عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: خوب است مسئولین خود بدنبال حل مشکلات اداری کار خیرین باشند تا باعث دلگرمی آنها شوند.

منیری با اذعان به اینکه در مجموع خواستم با توضیحات کامل بیان کنم که اگر از یکشنبه مجتمع طوبی لار بسته بود دلایل آن برای مردم مشخص باشد، افزود: از پیگیری مسئولین تشکر میکنم اما صبر ما هم تا حدی خواهد بود.

 

امکان برنامه‌ریزی ۲۰ نوع فعالیت در مجتمع طوبی

این کارشناس مسائل فرهنگی و ورزشی با اشاره به اینکه کل بخش سالن ورزش مجتمع طوبی ۱۸ هزارمتر مربع زیر بناست که ۶ هزار متر مربع آن زمین ورزش فوتسال است، بیان کرد: برای بقیه فضای اطراف آن می توان بالغ بر ۲۰ نوع فعالیت برنامه ریزی کرد که همه آنها نیازمند فعالسازی سرمایش مجتمع است.

وی با بیان اینکه هر کاری می کنیم وظیفه خود دانسته و برای مردم شهرمان است اما اگر کسی یا مسئولیت تعهدی به ما بدهد توقع داریم به تعهد خود عمل کند وگرنه ما هیچ توقعی از هیچ مسئولی نداشتیم، خاطر نشان کرد: این نکته هم گفته شود که سند زمین مجتمع طوبی به نام موسسه خیریه حاج ناصر منیری است و امکان انتقال به شخص یا ورثه را ندارد.

 

امکان اشتغالزایی ۵۰ نفره

منیری با اذعان به اینکه بخش اعظم هزینه کفپوش زمین ورزشی را نیز خود داده ایم در حالیکه قرار بود مبلغ یک و نیم میلیارد تومان دولت تخصیص دهد اما فقط ۸۰۰ میلیون آن هم با زحمات و پیگیری های فراوان به ما تعلق گرفت و بقیه هزینه بصورت شخصی تامین شد، اضافه کرد: پیش بینی ما این است که اگر از ظرفیت صد در صد مجتمع بهره برده شود بالغ بر پنجاه نفر در این مجتمع مشغول به کار شوند که خود به اندازه یک کارخانه بزرگ اشتغالزایی خواهد داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه 29 سپتامبر 2024 ساعت 11:22ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین