یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

رقابت ۵۵۸ دانش‌آموز قرآنی جنوب فارس در لارستان

مرحله چهارده‌گانه مسابقات قرآن با حضور دانش‌آموزان در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان مرحله…

مرحله چهارده‌گانه مسابقات قرآن با حضور دانش‌آموزان در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان مرحله چهارده گانه مسابقات قرآن با حضور ۵۵۸ دانش آموز از شهرستان های گراش، اوز، خنج و لارستان و بخش بیرم این شهرستان از مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در لارستان برگزار شد که از میان آنها ۲۶۱ نفر پسر و ۲۹۷ نفر دختر بودند.

در این مسابقات که شامگاه یکشنبه پایان یافت تعداد دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده از لارستان ۱۷۵ نفر بود و ۷۵ داور از سراسر شهرستان های حاضر، ارزیابی مسابقات را به عهده داشتند.

برگزاری این مسابقات در ۱۲ رشته شامل قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ، تفسیر، گفتمان مهدوی، مداحی، دعاخوانی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، احکام و انشای نماز انجام شد.

محمدمهدی متحدزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در اختتامیه این مسابقات گفت: هدف از این مسابقات، آشنایی دانش آموزان با معارف قرآنی است و کسب مقام یک موضوع فرعی محسوب می شود. قرآن کریم یک کتاب جامع است و علوم مختلف در این کتاب آسمانی جای گرفته است و باید آنها را کشف و دنبال کنیم.

وی در ادامه جلسه از یکی از دانش آموزان حافظ قرآن خواست تا آیه ۲۳۳ سوره بقره را تلاوت کند و پس از آن توضیح داد: خداوند در این آیه شریفه وظایف والدین نسبت به نوزاد را شرح داده و یکی از آنها، شیردهی دو سال کامل توسط مادر به نوزاد است.

وی اضافه کرد: در دوره دانشجویی بر حسب اتفاق با تحقیقاتی که در یکی از آزمایشگاه های شیراز انجام شده بود، آشنا شدم و نتیجه آن ثابت می کرد که اگر دو پروتئین کمتر از دو سال تمام به نوزاد برسد، سیستم ایمنی ضعیفی خواهد داشت و این دو پروتئین در شیر مادر وجود دارد.

قرائت آیاتی از قرآن توسط حمیدرضا احمدی وفا، قاری برجسته کشور، اجرای سود توسط گروه طاها لارستان، خطاطی آیه شریفه ای از قرآن کریم همزمان با برنامه توسط هنرمند لاری و اجرای عهدنامه ای برای کودکان غزه توسط گروهی از دختران دانش آموز لارستانی از دیگر بخش های این مراسم بود.

در این مراسم از مدیر و معاون پرورشی دو دبیرستان نمونه دولتی شهید فراست و دبستان شاهد شهدای فرهنگی که برگزاری و میزبانی این مسابقه در لارستان را به عهده داشتند، تقدیر شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین