شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری جشن روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت در لار

جشن روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت با حضور مسئولین و جمعی از بازاریان و کسبه در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، جشن روز ملی اصناف…

جشن روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت با حضور مسئولین و جمعی از بازاریان و کسبه در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، جشن روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی و جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران و بازاریان و کسبه در تالار شهید سیروس نوبخت شهر لار برگزار شد.

در این ویژه برنامه فرماندار ویژه لارستان در سخنانی ضمن تبریک روز ملی اصناف و قدردانی از بازاریان و کسبه منطقه لارستان بزرگ در سخنانی اظهار داشت: اصناف، کسبه و بازاریان لارستان، افرادی با انصاف و متدین هستند و رضایت مردم از آنها دیده می شود و شاید از همین روست که امروز می بینیم بسیاری از اصناف و بازاریان شهرستان، افرادی با آبرو و دارای جایگاه محترم در نزد عموم مردم هستند.

داریوش دهقان با اشاره به اینکه بازار بزرگترین دانشکده علوم سیاسی است، تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بازاریان بازوی ستبرانقلاب است ودر زمانی استکبار جهانی درصدد برخورد با بازار می باشد تعامل میان روحانیت و بازاریان بسیار مهم و ارزشمند است که باید با تقوا و عمل در این مسیر گام برداشت.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد در مقاطع حساس دینی همین بازاریان و روحانیت بودند که از جان، مال و آبرو و هستی خود گذشتند تا مبادا انقلاب آسیب ببیند، تصریح کرد: بازاریان و اصناف نقش بسیار مهمی در اقتصاد و رفاه حال مردم دارند، بنابراین باید با تمام توان از این قشر قانونمند حمایت شود.

نماینده عالی دولت در لارستان با تاکید بر اینکه بازاریان در تمامی صحنه ها حضور چشمگیری دارند، اذعان داشت: کسبه و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و حتی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار پر رنگی داشتند.

وی با بیان اینکه کسبه و بازاریان مردمی ترین نهاد اقتصادی کشور هستند، افزود: هیچ جامعه‌ای اصیل تر و شکوفاتر از جامعه کسبه و بازاریان برای به دست گرفتن اقتصاد وجود ندارد.

محمدعلی فرج‌پور سرپرست اتاق اصناف لارستان هم گفت:۱۸ اتحادیه در لارستان داریم و هیات‌رئیسه اتاق اصناف شامل ۷ نفر (۵ نفر اصلی و ۲ نفر علی‌البدل) می‌شود.

وی افزود: در دوره جدید، تغییر و تحولاتی در اتاق اصناف ایجاد کرده‌ایم، بازرسی‌ها بیشتر شده است، حتی در بخش‌ها که قبلا می‌گفتند، بازرسی نداریم از بازرسان‌مان خواسته‌ایم که به صورت هفتگی و ماهانه به بخش‌ها سرکشی کنند، چند بار هم خودم همراه با بازرس‌ها به بخش‌ها سر زده‌ام.

فرج پور تاکید کرد: قرار نیست که همه کارها را هیات رئیسه اتاق اصناف انجام دهد، در این مدت سعی کرده‌ایم از روسا و اعضای اتحادیه‌ها نیز استفاده کنیم که جا دارد از روسای اتحادیه‌ها به صورت ویژه تشکر کنم.

سرپرست اتاق اصناف لارستان بیان کرد: تداخل صنفی در لارستان زیاد است، در این مدت برای مشکل مالیات و دارایی با کسبه همکاری کرده‌ایم، اما برنامه‌هایی برای حل تداخل صنفی داریم.

وی اظهار کرد: واحدهایِ بدونِ پروانه زیادی در سطح شهر وجود دارد. در این مدت سعی کرده‌ایم این موضوع را به حداقل برسانیم.

در ادامه علی محمد ابراهیم زاده رئیس اداره صنعت معدن و تجارت لارستان و همچنین مهدی تیمناک رئیس اتحادیه لوازم التحریر، کامپیوتر و عکاسان لارستان نیز مطالبی را در خصوص روز اصناف مطرح کردند.

تجلیل از اعضا سابق هیات رئیسه اتاق اصناف لارستان و پیشکسوتان اتحادیه های صنفی، قرائت شعر و اجرای سرود و موسیقی وپخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین