شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

شهادت جمعی از لارستانی ها در جنایت هولناک آمریکایی‌ها

  ۱۲ تیرماه سالروز جنایت آمریکا در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری است که ۲۹۰ انسان بی‌گناه را پَرپَر کرد و در این میان نام ۱۹ شهید لارستانی نیز مشاهده می‌شود….

 

۱۲ تیرماه سالروز جنایت آمریکا در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری است که ۲۹۰ انسان بی‌گناه را پَرپَر کرد و در این میان نام ۱۹ شهید لارستانی نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه «IR655» از بندرعباس به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ در خلال جنگ ایران و عراق (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک دو موشک ریم-۶۶ استاندارد از ناو یو اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک (زیر ۱۳ سال) بودند، جان باختند.

۱۲ تیرماه سالگرد جنایت بزرگ آمریکا در حق بشریت است که در آن صدها نفر از مسافران بی‌گناه یک هواپیمای مسافری به دستور سران آمریکا به شهادت رسیدند و حتی پیکر بسیاری از آنان نیز کشف نشد.

شهادت این افراد، سند محکمی بر سیاست‌های خصمانه آمریکا و افشای دروغ بزرگ حمایت آنان از حقوق بشر است، کشوری که اساس آن بر ظلم، ستم، خونریزی و جنایت علیه بشریت بنا شده و تمامی کشورهای جهان از خوی ددمنشی آن، آگاهند.

در کنار این جنایت بزرگ، سکوت مجامع بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر نیز نشان می‌دهد که واژه دفاع از حقوق بشر، بازیچه‌ای برای چپاول اموال ملت‌های مظلوم است و دروغی بیش نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیر در سال ۱۳۹۴ درخصوص حقوق بشر آمریکایی فرمودند؛ در سال ۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثه‌ی بمباران شیمیایی سردشت اتّفاق افتاده است؛ بله، صدّام آن کار را کرد، امّا پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمبهای شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ در روز یازدهم تیر – چند روز بعد – ترور شهید صدوقی است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر – چند روز بعد از این – حادثه‌ی اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج‌فارس است. از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار [انجام شد]؟ [چقدر] زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمک‌کننده بودند؛ حدّاقل تشویق‌کننده بودند. این دشمنها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا – که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است – یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند؛ اینها دارند جنایت میکنند.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ششم تا دوازدهم تیرماه را به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرده اند و این مدت فرصت مناسبی برای بازخوانی اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است.

حقوق بشر آمریکایی یعنی همین که ۲۹۰ مسافر بی گناه را که ۱۱۸ نفر آنان زن و کودک بودند تکه تکه شوند.

از حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی به عنوان یک جنایت بی سابقه در تاریخ بی سابقه نام برد چراکه آمریکا و دولت آمریکا مقصر اصلی بسیاری از فجایع در منطقه و جهان هستند.

آمریکایی ها پس از این جنات هولناک، به دروغ گفتند که ما در تشخیص هواپیما دچار اشتباه شده ایم اما از طرفی دیگر از فرمانده ناو وینسس با اعطای مدال شجاعت تجلیل کردند و اعطای نشان شجاعت و لیاقت به ویلیام راجرز، اوج پلیدی دولت آمریکا و مهر تاییدی بر جنایت فرمانده ناو وینسس بود.

در این باره مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۰ در سخنرانی دیدار با جمعی از اصناف فرمودند؛ ک ناو امریکایى در خلیج فارس، هواپیماى مسافربرى ایران را با قریب سیصد مسافر هدف قرار داد و آن را ساقط کرد و سوزاند و غرق نمود و همه‌ى آنان را از بین برد. بعد هم که اعتراض و جنجال شد و دنیا به حقانیت ملت ایران در این حادثه واقف گردید، عذرى خواستند و گفتند که ببخشید، اشتباه کردیم! عجب! اشتباه کردید؟! برخلاف عرف موجود بین همین قدرتمندان امروز جهانى – که خیلى هم به انسانیت و مبانى اخلاق اعتنایى ندارند – هواپیماى مسافربرى را که محترم است و کسى اجازه ندارد به هواپیماى مسافربرى تعرضى بکند، با قریب سیصد مسافر ساقط مى‌کنید و بعد مى‌گویید که اشتباه کردیم! غلط کردید اشتباه کردید! اشتباه کردیم یعنى چه؟! اگر فرمانده‌ى آن ناو اشتباه کرده بود، پس چرا او را به محاکمه نکشیدید؟! چرا به او مدال دادید؟!

با گذشت ۳۵ سال از وقوع حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران به وسیله ناو آمریکایی، واقعه ای ناگوار که هیچ گاه از خاطره مردمان این سرزمین پاک نخواهد شد و همچون زخمی عمیق در تاریخ پربار ایران باقی می ماند وهرسال این روز با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود و یاد وخاطره این عزیزام گرامی داشته می شود.

به گزارش میلاد لارستان، در میان شهدای حادثه تروریستی ۱۲ تیرماه ایرباس ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی بودند که از این کشته شدگان ۱۹ نفر از زن و مرد و کودک از هموطنان عزیزمان در لارستان، به شهادت رسیدند که اسامی شهدای لارستانی در حادثه انفجار هواپیما عبارتند از؛ شهید رحمت الله پاکدامن، شهید احمد احمدی، شهید محمد شجیعی، شهید غلامحسین نوشادی، شهید عارف دوزنده، شهید محمد دوزنده، شهیده حلیمه اسلوب، شهید جواد آقایاری، شهید شاه جهان بخشی زاده، شهید مرتضی قادری نژاد، شهید احمد قادری نژاد، شهیده فاطمه قادری نژاد، شهید سعید کمال، شهیده صدیقه هنر، شهید عبدالرحیم کمال، شهید سید کامل انصاری، شهید محمد شایان، شهید محمد قلی پور و شهید جواد آقایاری است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۶:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “شهادت جمعی از لارستانی ها در جنایت هولناک آمریکایی‌ها”

  1. قادری. از. اوز گفت:

    ۹ نفر از ازین شهدای عزیز. از شهرستان. اوز هستند. یادشان گرامی باد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین