یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تقاضاهای امام جمعه و فرماندار اوز از مسئولان علوم پزشکی لارستان

امام جمعه اوز و فرماندار اوز در نشست مسئولین دانشکده علوم پزشکی لارستان مسائل مرتبط با بهداشت و درمان این شهرستان را مطرح کردند. به گزارش میلاد لارستان، شیخ زمان…

امام جمعه اوز و فرماندار اوز در نشست مسئولین دانشکده علوم پزشکی لارستان مسائل مرتبط با بهداشت و درمان این شهرستان را مطرح کردند.

به گزارش میلاد لارستان، شیخ زمان زمانی امام جمعه اوز در نشست مسئولین دانشکده علوم پزشکی لارستان با خیرین و مسئولین اوز با بیان اینکه متاسفانه طی مرور زمان ما شاهد این هستیم که جایگاه بیمارستان امیدوار اوز نزول پیدا کرده است، اظهار داشت: در حالیکه این بیمارستان از سال ۱۳۶۷ افتتاح شده اما بیمارستان شهرستان های اطراف روند صعودی داشته اما بیمارستان اوز صعودی که در خور شأن مردم این دیار باشد را نداشته است.

وی با اشاره به اینکه از مسئولین دانشکده علوم پزشکی لارستان درخواست داریم سرنوشت بودجه ۵ میلیارد تومانی حاصل از زلزله اوز که به بیمارستان این شهر اختصاص داده شده را مشخص کنند، افزود: درخواست دیگر ما تخصیص خودرو دولتی به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است که در حال حاضر هیچ خودرو دولتی در آن وجود ندارد.

امام جمعه اوز با اذعان به اینکه از طرفی ناوگان اورژانس موجود در بیمارستان اوز نیازمند نو شدن است و به نوعی فرسوده شده است، تصریح کرد: یکی از مهم آرین درخواست های مردم تخصیص دستگاه سی تی اسکن می باشد که مدت هاست قول آن داده شده اما هنوز این مهم به نتیجه نرسیده است.

شیخ زمانی با بیان اینکه مورد دیگر مشکلات مربوط به بخش دیالیز بیمارستان است که پس از زلزله هنوز بازسازی صورت نگرفته و بیماران به سختی در این مکان دیالیز می گردند، ادامه داد: درخواست دیگر ما تخصیص اعتبار مناسب به شبکه بهداشت و درمان اوز است زیرا در برخی محافل گفته می شود که اعتبارات مربوط به اوز در لار هزینه می گردد.

وی اضافه کرد: مورد دیگر اینکه دیده می شود به علت کمبود یا نبود پزشک متخصص در بیمارستان بیماران مجبور می شوند به شهرهای همجوار عزیمت کنند که خود خطرات جانی و ضرر مالی به همراه دارد.

 

در این نشست همچنین محمد محمدی فرماندار اوز نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بعد از جدایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج از دانشکده علوم پزشکی لارستان برخی مردم شهرستان اوز نیز بدنبال انتزاع شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از دانشکده علوم پزشکی لارستان بودند اما بنظر با برخی شفاف سازی ها توسط دانشکده می توان مردم را روشن کرد و از بدبینی ها دوری جست، گفت: در واقع شفاف سازی و رسانه ای شدن موضوعات می تواند جنبه مثبتی از خود نشان دهد.

وی ظرفیت خیرین در منطقه شگفت آور دانست و با تأکید بر اینکه باید موقعیت ها را درک کرد، افزود : در شهرستان اوز تنها مجمع خیرین سلامت بیمارستانی استان با حضور بزرگان اوز راه اندازی شده که بدنبال ارتقا و رقم زدن اتفاقات خوب برای مردم این شهرستان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از مباحثی که در فضای مجازی یا حقیقی مطرح می شود حکم یک چالش را ندارد بلکه می توان آن ها را به راحتی حل و فصل کرد، ادامه داد: ما بدنبال این هستیم تا حق مردم اوز ادا شود و در کنار آن بدنبال ضایع کردن حق دیگر شهرستان ها نیستیم.

محمدی با بیان اینکه بنده به عنوان فرماندار شهرستان اوز درخواست هایی از مسئولین دانشکده علوم پزشکی لارستان دارم که از جمله آنها به این موارد اشاره می شود، تصریح کرد: اول اختصاص بودجه حاصل از زلزله بیمارستان اوز با توجه به اینکه اعتبار آن قبلا اخذ شده و ۴ میلیارد تومان اعتبار زلزله به این بیمارستان اختصاص یافته است.

فرماندار اوز با اذعان به اینکه مورد بعد تجهیز بیمارستان اوز به دستگاه سی تی اسکن با توجه به اینکه خیرین نیز در این خصوص پای کار بوده اند، یادآور شد: دیگر مورد تخصیص خودرو به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز می باشد.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان اوز را ساخت ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان اوز برشمرد و خاطرنشان کرد: که در این خصوص جانمایی هایی صورت گرفته و بانی خیر نیز برای ساخت آن اعلام آمادگی نموده است.

محمدی با اشاره به اینکه درخواست دیگر ما اختصاص متخصص قلب دائمی به بیمارستان اوز و همچنین مرمت بخش دیالیز با توجه به آسیب دیدگی از زلزله است، عنوان کرد: مورد دیگر ورود بیمارستان راهپیما به چرخه بیمارستانهای دولتی است زیرا ساختمان آن تا حد خوبی پیش رفته و در صورتی که دارای کد شود می توان از تسهیلات دولتی نیز برای تکمیل آن بهره برد و از طرفی بیمارستان امیدوار یک ساختمان قدیمی است و ایجاد بیمارستان و تجهیزات جدید در این شهرستان احساس می شود.

وی خواستار مصوب شدن چارت دانشکده علوم بهداشت اوز و همچنین ردیف بودجه اعتباری تخصصی جهت این دانشکده با توجه به اینکه در گذشته ردیف بودجه اختصاصی برای دانشکده موجود بوده است، شد و گفت: حُسن دانشکده علوم پزشکی لارستان در کنار ما این است که مسئولین دانشکده همیشه در دسترس هستند در حالیکه شاید اگر زیر نظر شیراز برویم این اتفاق براحتی ممکن نباشد.

فرماندار اوز با تأکید بر اینکه باید با همدلی بین دانشکده و مسئولین شهرستانی بدنبال حل مشکلات و تعارض ها بود، اضافه کرد: امیدواریم در آینده با هم افزایی بهتر شاهد ارتقا سطح خدمت رسانی به مردم در شهرستان اوز باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “تقاضاهای امام جمعه و فرماندار اوز از مسئولان علوم پزشکی لارستان”

  1. مسولان علوم پزشکی لارستان. توجه. نمایند گفت:

    متاسفانه مسولین علوم پزشکی. لارستان برای. شفاف. سازی وایجاد. وحدت در منطقه کاری. انجام. نمی. دهند وفکر. میکنند. با ترتیب یک جلسه در اوز. ودادن قول‌ها ووعده. وعید بی سرانجام وحتی ترساندن مردم. شهرستان اوز. از انتزاع شبکه بهداشت. ودرمان خودرا از مسولیت و برنامه ریزی واقعی. برای. شهرستان اوز. خلاص. میکنند بیمارستان. اوز. را به مکانی. برای. ارسال بیمار. به. شهرستان مجاور. گراش. تبدیل. کرده اند زیرا. دربیمارستان. اوز. تجهیزات. وامکانات. لازم. وجود. ندارد

  2. معلم. لاری. ساکن. در اوز اعلام. میکنم گفت:

    به عنوان. یک. لارستانی. معلم. دبیرستان. در اوز اعلام میکنم که صحبت های. جناب. امام جمعه اوز. کاملا درست. واقعیت. دارد. خودم. به این. بیمارستان. مراجعه کرده ام. وکمبودها. را احساس. کرده ام. مردم. وبیماران. را به. گراش. میفرستند

  3. از کارکنان دانشکده بهداشت. اوز گفت:

    دانشکده. بهداشت. اوز حدود ۱۲ سال است که فعالیت میکند ودرای ۵ رشته مهم. تحصیلی هم. می باشد. اما. تاکنون. دارای. چارت. تشکیلاتی نشده. است آیا. عملکرد مسولان علوم پزشکی. لار. دراین مورد مورد. سوال. نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین