یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت هتل در فرودگاه لارستان

مديرکل فرودگاه لارستان گفت: خوشبختانه با انجام رایزنی‌ها در مدت ۵ ماه گذشته موفق شدیم ساخت هتل در فرودگاه لارستان را با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به تفاهم برسیم و انتظار داریم…

مديرکل فرودگاه لارستان گفت: خوشبختانه با انجام رایزنی‌ها در مدت ۵ ماه گذشته موفق شدیم ساخت هتل در فرودگاه لارستان را با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به تفاهم برسیم و انتظار داریم با انجام فرآیندهای قانونی بتوانیم این سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیون دلاری را به روش سرمایه‌گذاری BOT به مرحله اجرایی برسانیم.

به گزارش میلاد لارستان، محسن رفیعی در گفتگو با خبرنگار پورتال شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به وجود زیرساخت‌های اصولی و استاندارد بین‌المللی در این فرودگاه یادآورشد: فرودگاه لارستان به علت نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و پرواز شرکت‌های خارجی و ارائه خدمات کنسولی به اتباع خارجی در جنوب کشور، ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

وی با اشاره به امکانات فرودگاه لارستان اظهار داشت: ارائه خدمات کنسولی به اتباع خارجی و صدور توریست کارت از خدمات ویژه گردشگری بانکی در این فرودگاه است و این فرودگاه تنها فرودگاهی است که وزارت امور خارجه کشورمان دفتر کنسولی خود را برای ارائه خدمات کنسولی به اتباع و گردشگران خارجی راه اندازی کرده است.

مدیرکل فرودگاه لارستان با بیان اینکه هم اکنون شرایط خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این فرودگاه فراهم شده است، گفت: ساخت نیروگاه خورشیدی، کارگو، هتل و مجتمع پذیرایی و تفریحی و راه‌اندازی مرکز آموزشی و تفریحی هوانوردی عمومی از مهم‌ترین اولویت‌های طرح جامع فرودگاه لارستان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

رفیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انجام رایزنی‌ها در مدت ۵ ماه گذشته موفق شدیم ساخت هتل در فرودگاه لارستان را با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به تفاهم برسیم و انتظار داریم با انجام فرآیندهای قانونی بتوانیم این سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیون دلاری را به روش سرمایه‌گذاری BOT به مرحله اجرایی برسانیم.

مدیرکل فرودگاه لارستان در خصوص ساخت نیروگاه خورشیدی در این فرودگاه بیان کرد: بررسی‌های کارشناسی نشان داد که ۹۲ درصد روزهای سال در فرودگاه لارستان آفتابی و آب و هوای صافی داریم و ساخت نیروگاه خورشیدی در این فرودگاه می‌تواند از مزیت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز فرودگاهی باشد.

وی با اشاره به روند ضرورت راه اندازی یک مرکز آموزش هوانوردی عمومی در فرودگاه لارستان، افزود: در این زمینه با سرمایه‌گذار در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم ساخت این مرکز را به مرحله اجرایی برسانیم و در حال حاضر پیگیری تسریع در اجرایی شدن این ظرفیت سرمایه‌گذاری در فرودگاه لارستان هستیم.

رفیعی با بیان اینکه ساخت کارگو در این فرودگاه به روش BOT به صورت مستقیم از طریق مناقصه عمومی در حال پیگیری است، گفت: فرودگاه‌ها محل تردد و رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی و نشست و برخاست هواپیماهای مختلف است و طبق دستور مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای افزایش درآمدهای غیرهوانوردی باید فرودگاه‌ها از نظام تک بعدی به سمت چند بعدی حرکت کنند و در کنار آن ارائه خدمات رفاهی، تفریحی، عملی و آموزشی و ورزشی به علاقمندان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه لارستان به مزیت‌های افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: از آنجا که هموطنان زیادی از لارستان در کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیت‌های تجاری دارند، لذا برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این فرودگاه با بسیاری از این هموطنان وارد مذاکره شده ایم و خوشبختانه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای انجام سرمایه‌گذاری در این فرودگاه اظهار تمایل کرده‌اند و شرکت فرودگاه‌ها باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.

رفیعی اظهار داشت: هم اکنون علاوه بر پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی شرکت‌های هواپیمایی خارجی ایرعربیا و فلای دبی به فرودگاه لارستان و بالعکس پروازهای روزانه و هفتگی دارند و به لحاظ وجود این پروازها فرودگاه لارستان در رشد و توسعه اقتصادی منطقه می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی تاکید کرد: فرودگاه‌ها در توسعه شهرها، استان و کشورها نقش بی بدیلی دارند و از این منظر فرودگاه لارستان به واسطه برخورداری از زیرساخت‌های اصولی و استاندارد فرودگاهی همتراز با سطح منطقه‌ای برای انجام سرمایه‌گذاری از مزیت‌های بالایی برخوردار است.

گفتنی است؛ رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ عمومی در فرودگاه‌های ایران، تیر ماه امسال با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور برگزار می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین