چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

جمع‌آوری ۳۰۰ عدد سیگار الکترونیکی از مراکز عرضه و فروش در لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در روزهای اخیر همکاران واحد بهداشت محیط این معاونت بالغ بر ۳۰۰ عدد ویپ و متعلقات آن به ارزش ریالی حدودا ۳ میلیارد…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در روزهای اخیر همکاران واحد بهداشت محیط این معاونت بالغ بر ۳۰۰ عدد ویپ و متعلقات آن به ارزش ریالی حدودا ۳ میلیارد ریال از سطح عرضه و فروش جمع آوری کرده‌اند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، حسن فزونی با اشاره به آغازهفته ملی بدون دخانیات از ۵ لغایت ۱۱ خردادماه افزود: بر اساس آخرین یافته‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۲ درصد مردان بزرگسال، استعمال انواع دخانیات دارند و حدود ۳۰ درصد جامعه سابقه مصرف دارند. آمار نگران کننده این است که ۱۹ درصد خانوار‌های غیرسیگاری ما در معرض دود سیگار هستند که این موضوع نگران کننده است.

وی با اشاره به استعمال سیگار‌های الکترونیکی در جامعه بیان داشت: باور‌های غلطی در خصوص مصرف سیگار‌های الکترونیکی وجود دارد و شرکت‌های دخانی سعی دارند با تبلیغات اغواگرانه مردم را مصرف کننده مواد دخانی نگه دارند. دود مواد معطر موجود در سیگار‌های الکترونیکی سرطان زا بوده و برای سلامت افراد مصرف کننده و اطرافیان مضر است. از سایر عوارض این سیگارها نیز می توان به مسمومیت با نیکوتین به ویژه در کودکان، آسیب به دندان و پوسیدگی دندان، خطرات برای زنان باردار و جنین، افزایش ضربان قلب و فشار خون، خطر حمله قلبی و سکته مغزی، اعتیاد به نیکوتین و ترک دشوار، آسیب به مغز در حال رشد در افراد جوان، مشکلات حافظه و تمرکز، بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت، آسم، آسیب به ریه‌ها و التهاب و سرفه اشاره کرد.

وی افزود: سیگار‌های الکترونیکی هم اعتیادآور است و آمار‌ها نشان می‌دهد که دهه چهارم زندگی بیشترین مصرف را دارند و در حال حاضر به سنین پایین‌تر و نوجوانان نیز رسیده است.

فزونی تصریح کرد: خودداری از مصرف دخانیات اعم از سیگار و قلیان در حضور کودکان و نوجوانان به خصوص در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، به دلیل الگوسازی رفتار نامناسب و خطرات ناشی از دود دست دوم یعنی دود حاصل از مصرف دخانیات اطرافیان که آنها را تهدید می‌کند، نیز توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ممنوعیت عرضه سیگار و فروش الکترونیک یا ویپ و همچنین عرضه قلیان در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در صورت مشاهده موارد مذکور برخورد قاطع این معاونت را در پی دارد.

این مسئول گفت: در روزهای اخیر همکاران واحد بهداشت محیط این معاونت بالغ بر ۳۰۰ عدد ویپ و متعلقات آن به ارزش ریالی حدودا ۳ میلیارد ریال از سطح عرضه و فروش جمع آوری کرده‌اند.

وی در پایان افزود: همشهریان می توانند با توجه به ممنوعیت فروش ویپ، سیگار و قلیان الکترونیکی، ممنوعیت عرضه و مصرف دخانیات بخصوص سیگار، قلیان و… در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ممنوعیت تبلیغات مواد دخانی، ممنوعیت فروش مواد دخانی به افراد زیر ۱۸ سال و…. با مشاهده موارد مذکور، شکایات خود را به سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین