شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مراسم یکصدمین سال ارتحال آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در شیراز برگزار می‌شود

امام جمعه لاربا بیان اینکه ۱۵ اردیبهشت ماه، یکصدمین سالروز ارتحال عالم مجادهد و مبارز مرحوم آیت‌الله العظمی سیدعبدالحسین لاری(ره) است، گفت: در شیراز مراسم بزرگداشتی برگزار می‌شود و عموم…

امام جمعه لاربا بیان اینکه ۱۵ اردیبهشت ماه، یکصدمین سالروز ارتحال عالم مجادهد و مبارز مرحوم آیت‌الله العظمی سیدعبدالحسین لاری(ره) است، گفت: در شیراز مراسم بزرگداشتی برگزار می‌شود و عموم مردم تقاضا داریم که در این مجلس شرکت کنند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به مسائل فلسطین و غزه و تحلیل رسانه نیویورک‌تایمز از رسانه‌های معتبر آمریکا درخصوص افشای خبری مبنی بر توصیه مقامات آمریکایی به اسرائیل برای عقب‌نشینی از جنگ غزه و سپس انجام ترور هدفمند رهبران حماس و سایر گروههای فلسطینی، اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد استعفای برخی مقامات نظامی ارتش اسرائیل بودیم که براساس دیدگاه کارشناسان، ارزیابی غلط آنان از حمله به کنسولگری ایران در سوریه و وضعیت اطلاعاتی رژیم اسرائیل در انجام عملیات ۷ اکتبر تحلیل می‌شود.

وی با اذعان به گمانه‌زنی‌ها درخصوص صدور حکم بازداشت نتانیاهو از سوی دیوان دادگستری دادگاه لاهه به جرم جنایت علیه بشریت در نوار غزه اتفاق کمی نیست، افزود: براساس منابع آماری عبری‌ها، از ۷ اُکتبر سال گذشته میلادی حدود ۸۰ هزار اسرائیلی بدلیل عملیات‌های حزب‌الله از خانه‌های خود در شمال فلسطین اشغالی آواره شده‌اند و بسیاری در هتل‌ها ساکن‌اند و حدود ۱۲۰ هزار نفر در مناطق جنوبی اسرائیل آواره شده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز خرسندی از وقوع اعتراض‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه در قلب آمریکا، اروپا، آسیا و حتی اقیانوسیه و آفریقا، تصریح کرد: یکی از اندیشمندان غربی در یک موضع‌گیری خود گفته است؛ اگر می‌خواستیم دانشگاههای غربی را از اسرائیل به این شکل امروزی متنفر کنیم،‌ ۲۰ سال زمان نیاز داشت.

امام جمعه لار با بیان اینکه تعداد زیادی از یهودیان نخبه بر علیه صهیونیسم قیام کرده‌اند، ادامه داد: باید در تحلیل‌ها و شعارهای خود این را بدانیم که بین صهیونیسم و یهود تفاوت وجود دارد بعبارتی صهیونیسم یک چهره افراطی از یهود است که نمونه آن همین وهابیت یا داعش در بین مسلمانان است.

وی با ابراز تأسف از برخورد وحشیانه و خشن از سوی نیروهای امنیتی آمریکایی با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین، عنوان کرد: اینها کسانی هستند که در ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ ایران معتقد بودند که با دانشجو نمی‌توان برخورد خشن کرد یا دانشگاهها را امنیتی نکنید یا جای نخبگان در زندان نیست و امروز خداوند کاری کرد تا دشمنان تمام آن شعارهایی که داده بودند بعد از یک فرصت کوتاه نقض کردند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اشاره به اینکه در حال حاضر گزینه رهاسازی اسرائیل در شرایط فعلی برای سقوط فرسایشی و تدریجی توسط آمریکا مطرح است که البته با منافع آمریکا سازگار نیست و از طرفی ۶ میلیون یهودی بر روی سر آمریکا و اروپا آوار می‌شوند که به همین دلیل این گزینه محتمل نیست، خاطر نشان کرد: در گزینه دوم امکان عبور آمریکا و غرب از نتانیاهو و کابینه او با توجه به تحرکات دیوان بین‌المللی لاهه، او را بدست این مرجع بین‌المللی بسپارند.

امام جمعه لار سالروز شهادت رئیس مذهب حضرت امام جعفرصادق(ع) را تسلیت گفت و با اذعان به اینکه ائمه ما تمام مصیبتی که تحمل کردند فقط به خاطر آن بود که بدنبال استقرار حاکمیت الهی بودند و اگر غیر این بود کسی با آنها کاری نداشت.

وی با بیان اینکه ۱۵ اردیبهشت ماه، یکصدمین سالروز ارتحال عالم مجادهد و مبارز مرحوم آیت‌الله العظمی سیدعبدالحسین لاری(ره) است، گفت: در شیراز مراسم بزرگداشتی برگزار می‌شود و عموم مردم تقاضا داریم که در این مجلس شرکت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم ۱۹ اردیبهشت‌ماه سالروز سفر پرخیروبرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به لارستان بزرگ را گرامیداشت و افزود: این روز بنام روز لارستان نامگذاری شده است و طی سالیان اخیر ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در سطح لارستان با عنوان تجلی همدلی برگزار می‌شود که امسال نیز این برنامه‌ها در حال اجراست.

امام جمعه لار با تشکر از حل مشکلات توسط مسئولان، با اشاره به اینکه طی سالیان اخیر در هنگام بارندگی در برخی مناطق شهر مشکل آبگرفتگی چند ساله وجود دارد، اضافه کرد: باید با تدبیر چاره‌ای اندیشیده شود و با تهیه لیستی از این مناطق، براساس اولویت‌بندی آنها را برطرف کنیم تا هم پاسخی به گلایه‌مندی مردم باشد و هم جلوی ضررهای مالی و جانی گرفته شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مراسم یکصدمین سال ارتحال آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در شیراز برگزار می‌شود”

  1. ناشناس گفت:

    چرا شیراز دلیل خاصی داره
    ؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین