چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

زمین‌های بین‌دوشهر لار برای مسکن ملی اختصاص یابد/در رسیدگی به پرونده حادثه هولناک بیرم تسریع شود

امام جمعه لار با اشاره به اینکه درپی طرح گلایه‌هایی مبنی بر کمبود زمین درخصوص پروژه مسکن ملی در شهر لار، افزود: در این زمینه تعدادی از فعالین شهر با…

امام جمعه لار با اشاره به اینکه درپی طرح گلایه‌هایی مبنی بر کمبود زمین درخصوص پروژه مسکن ملی در شهر لار، افزود: در این زمینه تعدادی از فعالین شهر با حضور در دفتر امام جمعه و ارائه ۱۰۰ برگه سند و نقشه، نشان دادند که در بین دو شهر لار قطعات زیادی زمین وجود دارد که قابلیت اجرای فازهای مختلف مسکن ملی در آن وجود دارد که از همین تریبون از مسئولان محلی و استانی تقاضا داریم تا با بازنگری زمین‌های مورد نیاز مسکن ملی، مسائل مرتبط را به اتمام برسانند و شاهد ثبت‌نام جدید باشیم.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر لار با اشاره به فرازهایی از بیانیه رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت بدست رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه سید مقاومت یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود و این راه همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: حزب‌الله یک ساختار مکتب‌محور است و این بدان معناست که با از میان برداشتن یک شخص، ساختار از بین نمی‌رود بلکه علمدار و شاخص افراد هستند و گروه‌های مقاومت قائل به یک تفکر و مکتب هستند و تا زمانی که این تفکر برپا باشند، آن مکتب ادامه دارد.

وی با بازخوانی ترورهای شخصیت‌های برجسته نظامی و سیاسی ایران اسلامی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: علت پایداری انقلاب اسلامی آن است که مکتب‌محور بوده و شخص‌محور نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دو  روز مهم می‌بایست در تقویم پرافتخار ایران اسلامی اضافه شود، تصریح کرد: یکی دهم مهرماه ۱۴۰۳ روز افتخارآفرین وعده صادق است و دیگری ۱۳ مهرماه روز حماسه نماز جمعه نصر بود که خیلی اقدام مهمی است.

امام جمعه لار با اذعان به اینکه پس از ترور شهید حسن نصرالله، نتانیاهو و رهبران خبیث صهیونیستی تهدید نسبت به ترور رهبر معظم انقلاب داشتند و سعی در بدست گرفتن افکار عمومی را داشتند، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در یک اقدام عملی، دسیسه‌های دشمن در جنگ شناختی و ادراکی خنثی کرد و با حضور در نماز جمعه و اعلام زمان و مکان، پاسخ محکمی به دشمنان داد و این حرکت با شرکت اعجاب‌آور جمعیت ۲٫۵ میلیون‌ نفری مردم در این حماسه باعث مباهات بود که از شهر لار نیز در این نماز جمعه حضور پیدا کردند که کار ارزشمندی بود.

وی با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کنگره شهدای استان مازندران، عنوان کرد: برای معرفی شهدا باید در نقاط مختلف شهر برنامه برگزار شود و یک مسجد یا امامزاده‌ای را در نظر بگیرید و بنام فلان شهید سخن گفته شود و این معرفی کردن خصوصیات مهم شهدا، اساس کار باشد.

حجت الاسلام موسوی با توصیه به افرادی که کار فرهنگی و مذهبی می کنند، بیان کرد: مسجد و امامزاده‌ها نباید غافل شد و کار چندسویی فرهنگی انجام شود.

امام جمعه لار با بیان اینکه اینجانب در روزهای دوشنبه هر هفته برای اقامه نماز جماعت در مدارس حضور پیدا می‌کنیم و این دوشنبه‌ها بنام‌های خاص نامگذاری می‌شود و امسال این دوشنبه‌ها بنام دوشنبه‌های شهدایی نامگذاری شده است، ادامه داد: هر هفته وصیتنامه یک شهید در جمع دانش‌آموزان خوانده می‌شود.

وی با اذعان به اینکه وجود شهدا یک گنج تمام‌نشدنی است، گفت: کتاب یکی از راههای ارائه زندگی شهدا است و توصیه می‌شود بیش‌ازآنکه روی شمارگان کتاب حساب می‌کنیم، روی شمارگان خواننده کتاب حساب شود که چند نفر آن را خوانده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی انتصاب حسینعلی امیری بعنوان استاندار جدید فارس از سوی هیأت وزیران تبریک گفت و از خدمات چندساله هادی ایمانیه استاندار سابق فارس تشکر کرد و افزود: از استاندار جدید تقاضا داریم توجه ویژه‌ای به خطه کهن و پهناور لارستان داشته باشد و از ایشان دعوت می‌کنیم تا نخستین سفر درون استانی خود را از لارستان انجام دهد.

امام جمعه لار خطاب به مسئولان استان فارس در رابطه ساختمان نیمه‌کاره هلال‌احمر اظهار داشت: سالیان متمادی است که ساخت ساختمان جدید هلال‌احمر آغاز و اسکلت آن رها و در حال فرسودگی است و تلاش‌هایی از سوی فرماندار کنونی و سابق در راستای تعیین‌تکلیف پروژه صورت گرفته است و خواسته ما این است که تکمیل این پروژه از سوی مدیران استانی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه درپی طرح گلایه‌هایی مبنی بر کمبود زمین درخصوص پروژه مسکن ملی در شهر لار، افزود: در این زمینه تعدادی از فعالین شهر با حضور در دفتر امام جمعه و ارائه ۱۰۰ برگه سند و نقشه، نشان دادند که در بین دو شهر لار قطعات زیادی زمین وجود دارد که قابلیت اجرای فازهای مختلف مسکن ملی در آن وجود دارد که از همین تریبون از مسئولان محلی و استانی تقاضا داریم تا با بازنگری زمین‌های مورد نیاز مسکن ملی، مسائل مرتبط را به اتمام برسانند و شاهد ثبت‌نام جدید باشیم.

امام جمعه لار با ابراز تأسف از وقوع جنایت اخیر در شهر بیرم، این حادثه هولناک را به خانواده و مردم بخش بیرم تسلیت گفت و اضافه کرد: اینجانب به نمایندگی از سایر  مردم لار در مراسم ترحیم شرکت کردم و از مسئولان تقاضا داریم در رسیدگی به پرونده مذکور تسریع داشته باشند و به طور ویژه مورد بررسی قرار دهند و نگذارند موضوع از تب‌وتاب بیافتد و مجازات بگونه‌ای در نظر گرفته شود که آرام‌بخش و بازدارنده باشد چرا که این جنایت به قدر هولناک بود که رعب در دل مردم ایجاد کرد.

وی با تأکید بر ریشه‌یابی علت وقوع حادثه دردآور شهر بیرم به منظور پیشگیری و عدم تکرار حوادث مشابه، تصریح کرد:‌ مردم باید هوشیار باشند و منزل خود را به هرکسی اجاره ندهند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین