شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

باید مراقب نفوذ دشمن در کشور بود

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه باید به نفوذ فرهنگی دشمن توجه کرد و نباید گذاشت پرچم‌ نفوذ دشمن در دستگاه های مختلف بر افراشته شود، افزود : نباید…

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه باید به نفوذ فرهنگی دشمن توجه کرد و نباید گذاشت پرچم‌ نفوذ دشمن در دستگاه های مختلف بر افراشته شود، افزود : نباید نفوذ آموزشی و فرهنگی دشمن در کشور حاکم نشود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان دفاع مقدس گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری علت حمله به جمهوری اسلامی در زمان دفاع مقدس این بود در سال ۵۷ یک انقلاب مردمی بی نظیر به وجود آمده بود که این انقلاب برنامه ای را برای اداره جهان اماده کرده بود. تفکر جهانی تفسیر به دنبال این بود که نظام لیبرال دموکراسی را در جهان فعال نماید اما انقلاب اسلامی باعث شد که صدای مردم سالاری دینی در جهان طنین انداز شود.

وی ادامه داد: نگاه انقلاب اسلامی یک نگاه دینی بود به همین دلیل دشمن به دنبال حمله نظامی که کشور ما افتاد زیرا دشمن می‌دانست که خاصیت انقلاب ما توسعه در دنیاست.

حجت الاسلام موسوی خرم با اظهار اینکه امروز برخی در داخل کشور جمهوری اسلامی را ملامت می نمایند که جمهوری اسلامی با دنیا قهر است و در واقع این شبهه را به راه انداخته اند که بخاطر قهر جمهوری اسلامی با دنیا مشکلات اقتصادی و سیاسی در کشور به وجود آمده است، تصریح کرد: به این افراد باید پاسخ داد که در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار تجارت خارجی داشته ایم. در بعد سیاسی نیز مسئولان دیدارهای مختلفی با مسئولین کشورهای مختلف داشته و سفارتخانه های کشورها در کشور فعال هستند.

وی بیان داشت: اگر با نظم سیاسی نظام سلطه مشکل داریم این درست است زیرا نظام سلطه به دنبال لیبرال دموکراسی است که ما با آن مخالف هستیم زیرا این طرح سعادت دنیا و آخرت را در پی نخواهد داشت. اگر به جنگ های آمریکا با سایر کشورها نگاه بیندازیم می‌بینیم که آمریکا نتوانسته حتی سعادت دنیوی را به مردم ارائه دهد.

حجت الاسلام موسوی خرم با اشاره به مصادیق عدم موفقیت دشمن از دیدگاه مقام معظم رهبری ابراز کرد: دشمن باعث شده که ملت های مختلف زیر فشار قرار بگیرند و دارای آسایش نباشند.

وی با اذعان به اینکه دشمن از شعارهای جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر کشورهای مختلف وحشت دارد، عنوان کرد: ایران دارای جاذبه سیاسی است یعنی می خواهد کشورهای مختلف را به سمت خود جذب نماید و از طرفی ایران دارای جاذبه معنوی است، در حالیکه کشورهای لیبرال روز به روز با پوچی و خودکشی روبرو هستند اما جمهوری اسلامی ایران دارای جاذبه معنوی است که دل ها را به خود جذب می نماید.

امام جمعه لار با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس می خواهند که نسبت به جنگ تحمیلی گزارش دهی داشته باشند، بیان کرد: این گزارش ها باید بصورت توصیفی و تبیینی باشد.

وی با اشاره به اینکه در گزارش توصیفی آن چیزی که در دفاع مقدس اتفاق افتاده و دلایل آن بیان شود و در گزارش تبیینی روح دفاع مقدس مشخص شود زیرا این جنگ دفاع از خاک و ناموس و دفاع از ارزش ها بوده است، گفت : در واقع رزمندگان ما هم وطن دوستی داشته اند و هم به دنبال دفاع از اسلام و ارزش ها بوده اند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم بیان داشت: امروز برای احیای انقلاب اسلامی در هر کجا باید کار شود. آنهایی که در مورد دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می دانند باید برای بقیه بیان کنند تا جوانان نیز از این اتفاقات با خبر شوند. باید گزارش توصیفی و تبیینی دفاع مقدس گفته شود تا افرادی که شکایت و گله دارند نیز به نکات دفاع مقدس پی ببرند.

امام جمعه لار در خصوص مشابهت دفاع مقدس و دفاع مردم مظلوم غزه و لبنان از دیدگاه مقام معظم رهبری توضیح داد: این هم جهاد فی سبیل الله است.‌ در این نبرد نیز دشمن از سلاح های پیشرفته و تبلیغات برخوردار است و باید از حزب الله و ملت فلسطین حمایت شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید به نفوذ فرهنگی دشمن نیز توجه کرد و نباید گذاشت پرچم‌ نفوذ دشمن در دستگاه های مختلف را بر افراشته شود، افزود : نباید در صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و .‌… دقت کرد و نفوذ آموزشی و فرهنگی دشمن در کشور حاکم نشود.

وی اضافه کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم غزه را محکوم‌ می نماییم و امیدواریم رژیم کودک کش اسراییل نابود شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه 28 سپتامبر 2024 ساعت 10:09ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین