یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

دولت چهاردهم در مسیر ترمیم شکاف‌ها حرکت کند

مام جمعه لار با توصیه به دولت چهاردهم مبنی بر اینکه باید با فهم درست از عدالت و پیشرفت در مسیر ترمیم شکاف‌ها حرکت کرد، افزود: توجه به لایه اعتراضی…

مام جمعه لار با توصیه به دولت چهاردهم مبنی بر اینکه باید با فهم درست از عدالت و پیشرفت در مسیر ترمیم شکاف‌ها حرکت کرد، افزود: توجه به لایه اعتراضی وقایع سال ۱۴۰۱ و قبل آن لازم است هرچند که لایه شورشی آن مورد پذیرش نیست اما لایه اعتراض باید مورد توجه باشد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و با اشاره به اینکه ایشان شخصیتی بود که با قیام خود مسیر حرکت دنیا را تحت‌تأثیر قرار داد و جبهه استکبار را در آن مقطع از اهداف شیطانی با یک چالش جدی مواجه کرد، اظهار داشت: از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، آگاهی همگانی بخصوص جوانان از نگرش و منش حضرت امام(ره) و شناخت شاخصه‌های انقلاب از طریق مطالعه وصیت‌نامه سیاسی و الهی ایشان است.

وی با برشمردن راهکارهای دستیابی به عزت مستضعفان عالم از نگاه حضرت امام خمینی(ره)، افزود: قیام الهی برای زدودن استبداد و استعمار، امیدنبستن به حاکمان مستبد و قدرت‌های خارجی برای رهایی، عبرت از وضعیت اسف‌بار جهان اسلام در سده اخیر، سرمشق گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر استبداد، وحدت و بردباری در مسیر دین‌داری و سیر به سوی اهداف عالی نظام اسلامی، ایجاد دولت وحدت اسلامی با جمهوری‌های آزاد و مستقل، نشان دادن حقیقت اسلام به جهانیان، توجه به جنبه‌های سیاسی مکتب اسلام، بهره‌گیری از فقه اسلام ناب برای سامان جهان اسلام

امام جمعه لار  یکی از علت‌های فَشل بودن برخورد ملت جهان اسلام در برابر جنایات صهیونیست‌ها را داشتن رهبرانی دانست که به حاکمان مستبد دل‌بسته‌اند، تصریح کرد: فرزندان حاکمان کشورهایی مانند پادشاه اردن در دانشگاههای انگلیس در حال تحصیل است تا پس از پدرش و دستیابی به قدرت نوکری آنها را کند و منافع انگلیس را تأمین کند.

این استاد حوزه و دانشگاه وضعیت کنونی جهان اسلام را تأثربرانگیز برشمرد و با اشاره به اینکه پذیرفتنی نیست مسلمانان در برابر ۶ میلیون صهیونیست توسری‌خور باشند و تحقیر شوند، خاطر نشان کرد: آیا وجدان‌ها با دیدن فجایع غزه در آسایش است و نام خود را مسلمان می‌نامند.

وی با بیان اینکه روزی می‌گفتند به ایران سلاح نفروشید اما امروز می‌گویند، ایران به روسیه سلاح ندهد، ادامه داد: ملت ایران با تکیه‌گاه الهی قیام کردند و توانستند پیش بروند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی مهم است، عنوان کرد: جوانان در کشورهای اسلامی می‌بایست بدنبال ایجاد دولت وحدت اسلامی با جمهوری‌های آزاد و مستقل باشند.

امام جمعه لار با اشاره به اینکه مکتب اهل‌بیت(ع) یک الگوی کامل برای نجات از این وضعیت امت اسلام است، یادآور شد: فقه اسلام این توان را دارد که مسائل جهان اسلام را مرتفع کند.

وی با اذعان به اینکه دولت چهاردهم می‌بایست تقویت و توازن بین امنیت و ثبات ایجاد کند و همچون دولت سیزدهم بر تلاش خود جهت افزایش امنیت داخلی مبتنی بر تفاهم و اقناع‌سازی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی اهتمام داشته باشد، تصریح کرد: دولت چهاردهم باید سلیقه‌های مختلف را با تقویت بیشتری جمع کند و بازدارندگی را با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور و تقویت توان دفاعی تداوم بخشید.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر تلاش مضاعف برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی بکار گرفته شود، گفت: حوادث سال ۱۴۰۱ و قبل آن در سال های ۹۸ و ۹۶ گرچه با تلاش‌های سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان و منافقین آلوده شده بود، اما نباید منکر اعتراض‌ها و نارضایتی بخش زیادی از مردم باشیم.

امام جمعه لار با توصیه به دولت چهاردهم مبنی بر اینکه باید با فهم درست از عدالت و پیشرفت در مسیر ترمیم شکاف‌ها حرکت کرد، افزود: توجه به لایه اعتراضی وقایع سال ۱۴۰۱ و قبل آن لازم است هرچند که لایه شورشی آن مورد پذیرش نیست اما لایه اعتراض باید مورد توجه باشد.

وی خواستار ارتقاء سطح اخلاق سیاسی در کشور شد و بیان کرد: اگر مردم در این ایام این همه نسبت به رئیس جمهور شهید ابراز احساسات داشتند یکی از دلائل آن اخلاق‌مدار بودن رئیس جمهور و همکاران او بود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بداخلاقی باعث هزینه‌تراشی، تنش در جامعه، بروز اختلاف، سرمایه‌گذاری دشمن بر روی اختلافات و غیره می‌شود، تأکید کرد: دولت چهاردهم می‌بایست از دوقطبی‌های کاذب عبور و در مسیر پیشرفت حرکت کند.

امام جمعه لار با اذعان به اینکه دروغ‌های مستکبرین درباره حقوق‌بشر، آزادی بیان، کرامت انسانی و غیره که طی دهه‌های اخیر برای تحت‌فشار قرار دادن دولت‌های غیرهمسو بکار می‌گیرند، همه اینها در فلسطین و غزه مضحکه شده است، ادامه داد: دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری، بدنبال صدور حکم بازداشت برای نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

وی با ابراز تأسف از اقدام اخیر «نیکی هیلی» یکی از کاندیداهای محتمل ریاست جمهوری آمریکا در اسرائیل و نوشتن شعار «کار را باید تمام کرد» بر روی یک گلوله توپ، اضافه کرد: این قبیل افراد ادعای دلسوزی برای ملت ایران را دارند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین