جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

امام جمعه واسطه حاکمیت و مردم است/ مردم مالک و صاحب کشورند

امام جمعه موقت لار با بیان اینکه مردم مالک و صاحب کشورند، گفت: توطئه دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رای است. به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام…

امام جمعه موقت لار با بیان اینکه مردم مالک و صاحب کشورند، گفت: توطئه دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رای است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، روز جمعه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ در خطبه اول نماز جمعه به انبیاء، صدیقان، شهدا و صالحان به عنوان چهار گروهی که خداوند به آنها نعمت خاص داده است اشاره کرد و گفت: اگرکسی بخواهد در این چهار گروه قرار بگیرد و با آنها محشور شود، باید اطاعت از خدا و پیغمبرش کند و گوش به فرمانشان باشد و در انتها با ایشان محشور می‌شود.

امام جمعه موقت لار افزود: ما در نماز می‌خوانیم که خدایا ما از تو می‌خواهیم که دائم در صراط مستقیم باشیم؛ راه کسانی که به آنها نعمت دادی یعنی این چهار گروه. این نشان می‌دهد که یک جامعه متعالی نیاز به رهبران الهی دارد.

خطیب جمعه لار در ادامه به تشریح این چهار گروه پرداخت و توضیح داد: اولین گروه انبیا هستند که به جامعه علم و دانایی می‌دهند. انبیا سلامت روحی و اخلاقی، دلسوزی واقعی، صداقت و بصیرت، عاقبت‌اندیشی، تلاش، سخت کوشی و مبارزه با شیاطین درونی و بیرونی را به مردم تعلیم می‌دهند.

وی ادامه داد: دومین گروه بعد از انبیا صدیقان هستند. آن‌هایی که رفتارشان گفتارشان را تصدیق کرده و هماهنگ است. امیرالمومنین، اول مومن به خدا و پیامبر، در خطبه ۳۷ نهج البلاغه می‌فرمایند: اولین کسی که پیامبری پیغمبر را تصدیق کرد من بودم. در خطبه ۱۳۱ مجدداً می‌فرمایند: اول کسی که به پیامبر روی آورد من بودم. اول کسی که پیامت را شنید و اجابت کرد من بودم. هیچکس جز پیامبر در نماز بر من سبقت نگرفت.

حجت الاسلام رمضانی تاکید کرد: امیرالمومنین زودتر و بهتر از همه اسلام را درک کرد و برای دفاع از اسلام از همه خطرها و رنج‌ها با آغوش باز استقبال کرد. از اول ظهور اسلام هیچکس مثل ایشان برای اسلام جانفشانی و ایثار نکرد. در آغاز اسلام و قبل فتح تنها امیرالمومنین بود که به صورت شایسته ایثار کرد. آن زمان که تعداد مسلمانان کم بود.

خطیب جمعه لار به نمونه ایثار این امام اشاره کرد و اظهار داشت: نمونه اش ليلة المبيت بود که ۴۰ شمشیر زن از ۴۰ قبیله با نقشه شبانه به خانه پیامبر حمله کردند تا به خیال خامشان پیامبر و اسلام را نابود کنند. اما امام علی(علیه السلام) برای خوشنودی خدا جانش را به خطر انداخت و در جای پیامبر خوابید. تنها یک نفر بود که جانش را فروخت و خدا هم خوب خریدارش شد.

وی اضافه کرد: برای امیرالمومنین رضایت خدا از بهشت بالاتر بود. این افتخار برای اوست که در میان همه مسلمانان بلکه همه آدمیان، همه چیز برایش رضایت خداست.

امام جمعه موقت لار در ادامه به گروه دیگر اشاره کرد و گفت: گروه سوم شهدا هستند. شهید یعنی گواه و بعد از انبیا و صدیقان آمده است. کسانی که برای دفاع از جبهه حق در مقابل جبهه باطل می ایستند و درخت اسلام را با خونشان آبیاری می‌کنند.

وی افزود: گروه چهارم صالحان اند که محصول آن سه گروه قبلی هستند. جامعه سالم و صالح و مترقی جامعه‌ای است که این چهار گروه در آنها باشند.

حجت الاسلام رمضانی به نمازگزاران توصیه کرد: در قنوت نمازهایتان از شهدا یاد کنید. حیف است فردای قیامت در صف شهدا و پشت سرشان نباشیم. اگر ما فقط به امکانات دنیایی دل خوش کنیم و به زندگی آسوده و راحت دنیا قانع باشیم، آخرت خوب را از دست داده ایم. باید درون جانمان رشد کنیم. امکانات دنیایی سرمایه بیرونی است؛ اما سرمایه درونی به درد آخرتمان می خورد.

وی در پایان خطبه اول یادآور شد: خلاصه دعوت انبیاء چیست؟ اگر فقط به دنیا راضی شدیم و آخرت را رها کردیم در خسران خواهیم بود. متاع دنیا قلیل است و ارزشش مانند تَری انگشت دست است. ما هم می توانیم ابوذر باشیم و هم می توانیم ابوجهل باشیم. بین اینها مخیریم. ما که ظرفیت ابوذر شدن را داریم چه خوب است ابوذر باشیم.

امام جمعه موقت لار در ابتدای خطبه دوم، مردم را تا حد توان در اندیشه‌ها و گفتار و رفتار به خداترسی دعوت کرد و گفت: گاهی اوقات شخصی تمام شرایط گناه را دارد، پس باید مواظب باشد که در آن لحظه گناه نکند. شاید در لحظه بعد از گناه خدا او را نبخشد و او را به اسفل السافلین بیاندازد.

حجت الاسلام رمضانی افزود: منصب امامت جمعه منصب سخت، خطیر و پر مسئولیتی است. امام جمعه واسطه حاکمیت و مردم است. از این جهت ائمه سالانه به ملاقات رهبری می‌روند. مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با ائمه جمعه، بر اعتقاد راسخ و قاطعانه به مردم در نظام اسلامی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام رمضانی تصریح کرد: مقبولیت نظام وابسته به پذیرش مردم است. از یک طرف حضور مردم در همه صحنه‌ها و میدان‌ها از جمله میدان انتخابات لازم است. چرا که مردم مالک و صاحب کشورند. از طرفی مسئولان، حاکمان و کارگزاران در همه زمان‌ها و در هر شرایطی باید برای مردم خدمت کنند. رهبری این را می‌خواهند.

او به سابقه تاریخی این موضوع اشاره کرد و گفت: امام علی(علیه السلام) زمانی که مالک اشتر را به حاکمیت مصر می‌فرستادند، خطابشان به مردم مصر این بود که خدا شما را رحمت کند؛ برای نبرد با دشمن در خانه نمانید و وارد میدان رزم شوید. چرا؟ چون اگر در خانه بمانید، زمین گیر می‌شوید و در نتیجه به خفت و خواری که پست‌ترین بهره انسان از دنیاست گرفتار می‌شوید و چیزی بدتر از آن وجود ندارد.

خطیب جمعه لار تاکید کرد: برای جلوگیری از این خفت امام می‌فرمایند: رزمنده بیدار است و غافل نیست. پس باید بیدار و هوشیار باشید. حواستان به دشمن باشد. اگر کسی خوابید دشمن که نمی‌خوابد و ضرباتش را چند برابر می کند.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به موضوع روز فلسطین عنوان کرد: مردم غزه در برابر حملات وحشیانه دشمن چگونه مقاومت می‌کنند؟ شهید می‌شوند؛ ولی از پا نمی‌ایستند. سربلند و پابرجا هستند. پس باید هوشیار بود. آمریکا در دهه ۵۰ از ایران اخراج شد. اما در دهه ۹۰ از منطقه اخراج شد. پس در صدد انتقام بر آمده است. باید هوشیار و بیدار باشیم.

وی اضافه کرد: الان کشور در امنیت و آرامش است. اما بدین معنا نیست که ما هوشیار و بیدار و با بصیرت نباشیم. باید متوجه باشیم که دشمنان ما با انواع و اقسام برنامه‌ها می خواهند به ما ضربه کاری وارد کنند. خودشان گفته‌اند ۷ هزار میلیارد هزینه کردیم که منطقه در اختیار ما باشد. اما اکنون منطقه در اختیار ایران است و نفوذ دارد و دشمن را عصبانی کرده است.

امام جمعه موقت لار همچنین با بیان مسائل داخلی خاطر نشان کرد: ما نباید ضعف‌ها و سستی‌ها و کم‌کاری‌هایمان را انکار کنیم. اما دشمنان را نمی‌توانیم فراموش کنیم. دشمن مشغول کار است و دائم علیه جبهه حق پول خرج می‌کند تا به آن ضربه بزند. از دشمن نباید غافل شد.

وی هشدار داد: برای انتخابات اسفند ماه دشمن چه می کند؟ در دشمن شناسی باید به روز باشیم. قطعاً نقشه و توطئه دشمن برای کمرنگ‌تر کردن حضور مردم پای صندوق‌های رای است. اما ما باید با تمام توان حاضر در میدان باشیم. کشور برای دو کار در گام دوم انقلاب مصمم است: اول، تمدن سازی و دوم فراهم کردن بستر برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف).

حجت‌الاسلام رمضانی همچنین به شاخص ها در کاندیداها اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس باید بداند که ما می‌خواهیم در گام دوم انقلاب خوب عمل کنیم. پس باید این دو مطلب جلو چشمش باشد و دشمن شناس باشد. لذا ما باید دشمن شناس‌ترین آنها را انتخاب کنیم. بدانیم که کدام برای خدمت بی‌منت به مردم، پرقدرت و متواضع است. کدام انقلابی‌تر است. به او رای دهیم. کدام برای نظام اسلامی و مردم و حوزه خدمتش بیشتر خدمت و فداکاری می کند. به کسی که بیشتر به فکر تکلیف باشد نه امتیاز! کدام یک دغدغه اسلام عزیز و نظام اسلامی دارد و کدام صادق‌تر است.

رمضانی در پایان خطبه دوم توضیح داد: با عملیات موفق موشکی سپاه علیه مقر داعش و موساد و جیش الظلم، دانستیم که برای اولین بار از خوزستان به طرف سوریه با برد ۱۲۰۰ کیلومتر و نقطه زن موشک پرتاب شد که موفق بود. می‌خواستیم اسرائیل بداند که از ایران تا اسرائیل ۱۲۰۰ کیلومتر بیشتر نیست. این عملیات به دنیا ثابت کرد که ما مایل به تنش در منطقه نیستیم ولی با قاطعیت از مرزهایمان و کشورمان دفاع می‌کنیم و با هیچکس تعارف نداریم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۴:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین