یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

روایتی از صعود کوهنوردان فیشوری به قله تفتان

اعضاء گروه كوهنوردی قلات آشونه فيشور، هیأت کوهنوردی شهرستان خنج و گروه کوهنوردی گرشا شهرستان قیروکارزین، پنجشنبه ٢٧ارديبهشت ١٤٠٣ به قله ٤٠٥٠ متری تفتان واقع در شهرستان خاش استان سيستان و بلوچستان صعود كردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پايگاه اطلاع رساني فيشور همه اعضاء شركت كننده موفق به صعود شده و به سلامتي برگشتند.

در ادامه اسامي شركت كنندگان و گزارش صعود از زبان سيدايوب بحراني خدمتتان ارائه مي گردد.

اعضاء صعود کننده:

۱-صلاح الدین رفیعی(سرپرست)۲-سیدایوب بحرانی(سرپرست،نجاتگر)۳-محمود شکری(سرپرست)۴-حمیده خرم (سرپرست)۵-سمیره زراعتی(پزشک)۶-فهیمه سهرابی (سرقدم،امدادگر)۷-مهلقا روستا (امدادگر)۸-داریوش نصریانی۹-حیدر ریاستی۱۰-ایران امانی۱۱-پارسا جوکار۱۲-عبدالقادر زاهدی۱۳-فاطمه نامی۱۴-گلستان رزمگیر۱۵-سید سجاد عباسی۱۶-قاسم زارعی۱۷-عباس عباسی۱۸-مسعود خرم۱۹-سید حسن فاطمی۲۰-هدایت فیشوری۲۱-سیدموسی هاشمی۲۲-حسین عباسی۲۳-سید یحیی فاطمی۲۴-سیف الله رضایی۲۵-قاسم اکبری

سفر به قله ای که راه آن بسیار دور است مسافتی آنقدر طولانی و خسته کننده که تنها مشتاقان کوه و طبیعت را طلب می کند و تا این عشق در شما نباشد تن به این راه دراز نخواهید داد.

در تاریخ سه شنبه ۲۵اردیبهشت ماه تعداد ۲۵ نفر از کوهنوردان شهرستان خنج و قیروکارزین و روستاي فيشور در ساعت سه عصر با یک دستگاه اتوبوس از شهرستان خنج به سمت قله تفتان حرکت کردیم.

مسیر حرکت را از خنج به قیر و جهرم شروع کرده و پس از گذشتن از شهرهای نی ریز، سیرجان، بم، زاهدان و خاش سرانجام در عصر روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در ساعت چهار عصر به اردوگاه آموزش و پرورش در روستای دره گل رسیدیم.همراه با همنوردان پس از آماده شدن و بستن کوله های خود در ساعت پنج عصر صعود خود را به قله آغاز نمودیم . بعد از حدود ۳ ساعت کوهپیمایی به شیب نسبتا شدیدی رسیدیم و هوا تاریک و سرد شده بود و یک ساعت پایانی مسیر را در تاریکی با هدلایت و چراغ طی کردیم و سرانجام پس از چهار ساعت پیمایش در ساعت نه۹شب به پناهگاه قله در ارتفاع ۳۲۲۸ متری رسیدیم ،همنوردان بعد ازصرف شام و آماده شدن برای صعود،به استراحت پرداختند.

در ساعت پنج و نیم صبح پس از اعلام بیدار باش و آماده شدن در ساعت ۶ شش صبح صعود به قله از پناهگاه را آغاز نمودیم. از دور شیب بسیار تند مسیر را به نظر سخت نشان میداد اما به دلیل آمادگی همنوردان به راحتی فراز ونشیب ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم. در نزدیکی های قله باد ملایمی می وزید و رسیدنمان به قله را وعده می داد.دودهای متصاعد شده از دهانه ی آتشفشان از دور خودنمایی می کرد و شوق ما را برای رسیدن به قله افزایش می داد. در نهایت در ساعت۸ صبح روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به قله رسیدیم. همنوردان پس از گفتن تبریک صعود و خداقوت به یکدیگر بخصوص صعود اولی ها آقایان پارسا جوکار ، سیف الله رضایی و سید سجاد عباسی، شروع به گرفتن عکس یادگاری از خود در قله نمودند . مسیر فرود به سمت پناهگاه را در ساعت نه۹ پیش گرفتیم. ساعت ده و نیم به پناهگاه رسیدیم، بعداز صرف نهار و جمع آوری وسایل در ساعت یازده و نیم مسیر فرود به سمت اردوگاه و محل پارک اتوبوس را آغاز نمودیم.پس از دو ساعت و نیم پیمایش در ساعت دو و نیم عصر صعود خود را به پایان رساندیم .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ب.ظ

• دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “روایتی از صعود کوهنوردان فیشوری به قله تفتان”

1. معلم. از فیشور. شهرستان اوز گفت:

روستای فیشور. با حدود ۶ هزار نفر جمعیت. مرکز. دهستان فیشور. در شهرستان. اوز. می. باشد این. روستا. از آبادترین روستاهای فارس. از نظر. آموزش. وپرورش. و بهداشت. ودرمان. و دارای امکانات اقتصادی. و دارای چندین شعبه بانک و نهادهای. اجتماعی. است