سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آنچه شورای شهر لار انجام داده و در برنامه دارد!!

در نشست اعضای شورای شهر لار اهم اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی تشریح شد. به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها، در صحن سالن…

در نشست اعضای شورای شهر لار اهم اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی تشریح شد.

به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها، در صحن سالن جلسات شورای اسلامی شهر لار با حضور حمید منشی، حامد مقدم، مصطفی بینا، خلیل نامدار، اشکان عسکری و سحر یادگارفرد برگزار شد. البته زینل قنبری دیگر عضو این شورا، پیش از آغاز نشست، از سالن خارج شد و در جلسه حضور پیدا نکرد.

در این جلسه، حمید منشی بعنوان رییس شورای اسلامی شهر لار به صورت اجمالی درخصوص دستاوردهای سه سال اخیر و برنامه‌های آتی شورا صحبت کرد.

وی با برشمردن مهمترین بیلان کاری شورای اسلامی شهر لار با اذعان به اینکه ارتقاء درجه شهرداری لار از ۸ به ۹ پس از ۲۰ سال رقم خورده است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری لار پس از ۶ سال تحقق ۱۰۶ درصدی داشت و به عبارتی از بودجه ۱۷۸ میلیارد تومانی تعیین شده، مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان درآمدزایی صورت گرفته است.

منشی با اذعان به اینکه برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: ۵۴ درصد از این بودجه صرف امور جاری و ۴۶ درصد به مسائل عمرانی در نظر گرفته شده است.

منشی با ابراز خرسندی از تعامل خوب و سازنده مدیران شهری با خیرین، تصریح کرد: ۳ پُل با همکاری بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی با هزینه میلیاردی در شهر لار اجرا شده است.

رییس شورای اسلامی شهر لار با بیان اینکه در پاسخ به افکار و مطالبه عمومی برای نخستین بار در بین شهرهای جنوب فارس سایت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ایجاد شده که این کار به الگویی برای شهرهای اطراف مبدل شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۰۰ سگ ولگرد، زنده‌گیری، نگهداری، عقیم سازی و رهاسازی شده و در حال حاضر ۱۰۰ سگ در سایت وجود دارد.

وی عدم همکاری شایسته و بایسته نظیر علوم پزشکی، دامپزشکی و محیط زیست و غیره در امر مسائل مربوط به سایت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را از جمله چالش‌های این مشکل اجتماعی دانست و عنوان کرد: متأسفانه تعدادی از شهروندان با تأمین غذا برای سگ‌های ولگرد و همچنین انتقال این نوع سگ‌ها به شکل وانتی و به تعداد زیاد از سایر شهرها به لار منجر به بروز مشکلاتی شده است که نیاز به ورود نهادهای نظارتی و همکاری بیشتر مردم دارد.

این کنش‌گر اجتماعی و فرهنگی به ورود جدی شورای اسلامی شهر لار به موضوع اجماع سازی انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به توقعات عمومی اشاره کرد و یادآور شد: انتشار یک بیانیه قاطع و همفکری با نامزدهای انتخاباتی و جلسه با یاوران شورا از جمله این کارها بود.

منشی با اشاره به اینکه شورای ششم شهر لار توجه ویژه‌ای به حوزه‌های فرهنگی از قبیل؛ برگزاری جشنواره ملی حلوا مسقطی‌لاری، برپایی ویژه‌برنامه نوروزی «بابشو»، مشارکت در برنامه‌های تجلی همدلی به مناسبت روز لارستان و غیره به منظور جلب توجه به آثار تاریخی و نشاط عمومی داشته است، بیان کرد: پیگیری‌های خوبی در بحث خواهرخواندگی با شهرهای داخلی و خارجی مثل؛ یزد، بندرعباس و مسقط در راستای تقویت مناسبات گردشگری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی صورت می‌گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر لار گریزی نیز به برنامه‌های آتی این شورا زد و با اشاره به اینکه اتمام فاز نخست ساختمان جدید شهرداری لار و انتقال بخشی از امورات شهرداری به این ساختمان تا پایان سال جاری، ادامه داد: اختصاص ۳۰ میلیارد تومان وام از بانک شهر به این منظور تصویب شده است.

وی از آغاز مگاپروژه مجتمع ۳۸ هکتاری گردشگری در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: ردیف بودجه برای پروژه مهم تعریف شده و وارد فاز عملیاتی می‌شود اما باید به این نکته توجه داشت که اجرای این طرح به بودجه‌های میلیاردی نیاز دارد.

رییس شورای شهر لار با اذعان به اینکه رایزنی‌هایی به منظور ایجاد باغ موزه مشاهیر و مشایخ انصاری با ایده بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی با مشارکت شهرداری صورت گرفته است، گفت: در این پروژه فضاهایی شامل موزه مردم‌شناسی، موزه اسناد و محلی اختصاصی برای انجمن‌های ادبی و یک باغ پیش‌بینی شده است‌.

وی با تأکید بر توجه ویژه به بافت تاریخی شهر لار، به اجرای پروژه سنگ فرش، جداره‌سازی و ساماندهی چند نقطه شهر لار اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین این پروژه‌ها، قرار است در فاز نخست حد فاصل چهارراه پیروزی تا بازار قیصریه و در ادامه تا میدان مدرس، ساماندهی و ورودی بازار قیصریه، مرمت کاروانسراها با همکاری کسبه و غیره نام برد.

این مسئول با اذعان به اینکه مرمت خانه محمودی بعنوان عروس خانه‌های تاریخی جنوب بنا به قول شهرداری در امسال به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: محور گردشگری «بگال» با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خانواده راستی‌لاری در کمربندی شهید سلیمانی در حال اجراست.

منشی از اتمام پیاده راه بازار بزرگ تا نیلی‌مال خبر داد و بر لزوم بهسازی بوستان‌های شهر و خروج از وضعیت نامناسب مثل پارک‌های شهر و سرداران تأکید کرد.

وی با اشاره به آغاز نهضت آسفالت با انجام روکش و ساماندهی در شهر لار، افزود: چند اِلمان شهری و دیوارنگاره برگرفته از مضامین بومی در شهر اجرا می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر لار با تأکید بر لزوم ورود به مقوله بازیافت زباله و تفکیک زباله از مبدأ، اضافه کرد: اتمام پروژه ترمینال مسافربری شهر لار نیازمند ورود بخش خصوصی است و در غیر این صورت با تکمیل بخشی از آن، در فاز نخست، شرکت‌های فعال کنونی در سال جاری به این مکان منتقل می‌شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “آنچه شورای شهر لار انجام داده و در برنامه دارد!!”

  1. ناشناس گفت:

    از طرف عده زیادی از مردم شهر لار خدمت اعضای محترم شورای شهر لار دوره ششم باکمال تاسف اعلام میکنم که این دوره این دوره از شورای شهر بدترین،کم کارترین و ضعیف ترین دوره تابحال بوده است.این تنها نظر من نبوده بلکه نظر و دیدگاه ۹۰درصد مردم میباشد.بعضی از اعضا با شعار لار استان مردم ساده و خوب فریب دادند و بعضا که خود دارای رسانه بودند و در دوره های قبل با انتقادهای تند و بعضا توهین به اعضای شورا میکردند، در حال حاضر ساکت شده وفقط جشنواره حلوا مسقطی و انهم با هزینه شهرداری وبه کام مسقطی سازان برگذار کرده است.اگر اعضای محترم شورای شهر یک ذره وجدان داشته باشند باید از مردم عذرخواهی کرده و هم اکنون شورای شهر را ترک نمایند.با تشکر

  2. ناشناس گفت:

    هزار رحمت به شوراهای شهر دوره های قبل که حداقل دو سه کار انجام دادند ولی شورای شهر این دوره فقط شعار دادند و عوامفریبی کردند و بس .خدا از اینها نگذرد

  3. ناشناس گفت:

    درگزارش اقای منشی امده که ارتقا در جه شهرداری در دوره ششم بوده و من فردی که کاملا مطلع هستم این موضوع را کاملا تکذیب میکنم و بر اساس مدارک موجود در شهرداری ارتقا درجه شهرداری از ۸ به ۹ در دوره پنجم شورای شهر به پایان رسید که حاصل تلاش چند دوره شورا بوده است. متاسفانه مسولین ما در شهر عادت به راست نگفتن کرده اند.کار که نمی کنند هیچ بلکه صداقت هم ندارند

  4. سید گفت:

    جنلب منشی
    اینقدر دست شما خالیست که برای بیان کارنامه خود تنها به محل نگهداشت سگ ها و جشنواری مسقطی اشاره کردید درصورتیکه پروژه های اساسی شهر همچون ترمینال، پارک ۳۸ هکتاری، پارک سرداران، ورودی شهر از سمت شیراز ( که تا پیش از این افراد پرادعای شورای شهر بارها افاضات مثلا فنی و علمی ارائه داده بودند)، سامان دهی بافت تاریخی و ایجاد درآمدپایدار که همه این موارد از شعارهای تبلیغاتی اعضای شورا بود به هیچ نتیجه ای نرسید.

    اجماع برای انتخابات مجلس را به نام خود زدید که به نوعی روغن ریخته را نذر امامزاده کردید و به شعور سیاسی مردم توهین کردید، چون پس از اشتباه فاحشی که مردم در انتخابات قبل داشتند، این دوره درس عبرت گرفته و خواه ناخواه بر یک نفر همگرا می شدند.

    البته در پایان انصاف نسبی شما را می ستایم که به این نتیحه رسیده اید که پس از عدم کارایی این شورا ، دوباره نامزد انتخابات شدن کار عبثی است و باید به شما احسنت گفت چون همچنان بعضی از اعضای شورای فعلی که چندین دوره هم حضور داشتند به ناتوانی خود در این کرسی پی نبرده اند.

  5. ناشناس گفت:

    خواهشا بعد از ۴۰ سال پارک شهر رو درستش کنید.والا اسن پلرک در شان مردم لار نیست.

  6. ناشناس گفت:

    آقای منشی اگر حافظتون یاری نمی کنه می تونید به راحتی به آرشیو واتس اپ یا تلگرامتون مراجعه کنید و وعده و شعارهای انتخاباتی هم قطارهاتون در شورا رو مرور کنید و با این گزارش عملکردی که الان دادید مقایسه کنید و اگر انصاف داشته باشید سرتون رو پایین میندازید.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین