جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

کدام عضو شورای شهر لار در انتخابات آینده کاندیدا می‌شوند؟!

نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای شورای اسلامی شهر لار برگزار و در خلال این جلسه هر یک از اعضای شورا به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. به گزارش…

نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای شورای اسلامی شهر لار برگزار و در خلال این جلسه هر یک از اعضای شورا به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش میلاد لارستان، در این نشست حامد مقدم در پاسخ به سوالی درباره میزان رضایت از شهردار منتخب شورای شهر، گفت: در بحث رضایت از عملکرد شهردار، این موضوعی شخصی است و هر کس به دیدگاه خود می تواند ارزیابی داشته باشد اما بنظر بنده شهردار شهر لار طی حدود هشت ماه تصدی این مسئولیت از لحاظ مالی عملکرد خوبی داشته و توانسته بیش از انتظار ما بودجه را محقق کند در حالیکه پیش بینی اولیه تحقق بودجه ۱۷۸ میلیارد تومانی بود با حضور مهندس فرودی تحقق ۱۸۸ میلیارد تومانی داشتیم که ۱۰۶ درصد تحقق بودجه را نشان می دهد با این وصف که ما یک بار متممی برای بودجه آوردیم و آن را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه عملکرد عمرانی شهرداری لار را آنگونه که مدنظر داشتیم محقق نشده است، افزود: در مورد عملکرد شورای ششم بنظرم این شورا تا حدی مظلوم واقع شده است و نیازمند یک جلسه مفصل است که در خصوص آن توضیح داده شود چراکه زمانی می توان شورا را از بیرون آن ارزیابی کرد که بر موانع و چالش های بیرونی و درونی شورا واقف باشیم.

این عضو شورای شهر لار در خصوص ارتقا درجه شهرداری لار از سطح ۸ به ۹ این اتفاق نتیجه زحمات شورای ششم و شهرداری دانست و تصریح کرد: این اتفاق با وجودی رخ داد که برخی از شروط را دارا نبودیم اما با پیگیری های صورت گرفته این امر محقق شد.

وی با برشمردن مزایای ارتقاء درجه شهرداری، عنوان کرد: از مزایای سطح ۹ شهرداری این است که می توانیم ناحیه شهرداری شهرقدیم و شهرجدید را بصورت جدا داشته باشیم.

مقدم با اشاره به اینکه ۶بنظر من نقطه قوت شورای ششم عدم مطالبات شخصی اعضا بوده است که باعث سلامت مجموعه شورا می شود، ادامه داد: بنظر من اعضا بصورت دلی برای کار مردم پای کار هستند اما نقطه ضعف شورا به زعم بنده این است که این شورا دیر به یک تفاهم نسبی دست پیدا کرد.

این عضو شورای شهر لار با اذعان به اینکه مداخلات بیرونی و سیاسی واقعا بر روی اعضا شورا زیاد بوده است و ممکن است برخی اوقات این فشارها باعث چالش هایی شود اما در مجموع تفاهم در مسائل فنی و داخلی در شورا به شدت دیده می شود، خاطر نشان کرد: در کنار این ممکن است در بحث انتخاب رییس شورا یا شهردار بخاطر بحث های سیاسی و فشارهای بیرونی اختلافاتی دیده شود.

این عضو شورای اسلامی لارستان با اشاره به اینکه در بحث فاضلاب شهری تفکیک وظایف وجود دارد و این امر وظیفه شرکت آبفا است، تأکید کرد: متاسفانه مردم نیز به این امر واقف نیستند کما اینکه در شهرهای دیگر استان فارس نیز اداره آبفا بحث فاضلاب را به نتیجه رسانده است و ما مکاتبات مختلفی برای بحث ثبت تاریخی آثار و فاضلاب داشته ایم و پیگیری های جدی شده اما این اتفاق جزو وظایف ذاتی شورا نیست.

مقدم در باب افزایش محدوده شهری، گفت: شورای ششم مداخله ای در ورود املاک به داخل شهر نداشته مگر اینکه مسکن و شهرسازی درخواست آن را برای بحث مسکن ملی داده است این مورد یکی از اتفاقات مثبت شورای ششم است که بحث منفعت طلبی و فساد اعضای شورا را منتفی می کند.

این عضو شورای شهر لار با بیان اینکه مبحث دیگر ورودی از سمت جهرم که پروژه ۳۸ هکتاری ورودی شهر لار در آن واقع شده و بزودی مراحلی از این پروژه با مشارکت بنیاد نیک اندیشان هاشمی زاده آغاز خواهد شد، عنوان کرد: در کنار این، پروژه گردشگری بگال نیز توسط سرمایه گذار خصوصی در حال انجام است و ما بدنبال این هستیم با مشارکت بخش خصوصی زیباسازی شهر لار در شهرقدیم بصورت زنجیره ای از چهار راه پیروزی تا بگال و پروژه ۳۸ هکتاری شهرداری مدل شهرهای بزرگ کشور صورت پذیرد که برای این اتفاق فازهای مختلفی تعریف شده و نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه یکی از نقاطی که از قدیم مشکل ما در شهرداری بوده عدم رعایت نوشتن قرارداد سرمایه گذاری است، بیان کرد: شهرداری در این سالها اتفاقات ارزشمندی را رقم زده اما نگاه آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی مرحله ای برای آینده نبوده است بعنوان مثال ساختمان جدید شهرداری در سه فاز شروع شده که کار سنگینی است اما از اول اگر فاز به فاز پیشرفت شاید الان شهرداری لار در ساختمان جدید مستقر بود و ساختمان فاز دو و سه آن در حال ساخت بود.

مقدم با اذعان به اینکه در موضوع درآمد پایدار برای شهرداری میزانی از مالیاتی که توسط دولت اخذ می گردد و همچنین عوارضی که مردم پرداخت می کنند بعنوان درآمد پایدار شهرداری تلقی می شود اما ما به نوعی از لحاظ دارایی های زمین و مطالبات از نهادها و سازمان های دولتی مانند اداره کل راه و شهرسازی لارستان جزو با درآمدترین شهرداری ها هستیم اما متاسفانه برخی از این مطالبات توسط نهادها پرداخت نشده است، گفت: مثلا در موضوع زمین کتابخانه مرکزی و گمرک لار زمین از شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شده و طی تفاهم نامه باید ما به ازای آن به شهرداری داده شود اما این اتفاق نیافتاده و ما پیگیر این موضوع هستیم.

این عضو شورای شهر لار با بیان اینکه شورای ششم یکی از شوراهای موفق در ایجاد مشارکت مردم در انتخابات مجلس بوده است که ما حتی کمیته ای برای مشارکت مردم در انتخابات ایجاد کردیم و با نفرات مختلفی برای این موضوع صحبت کردیم، اضافه کرد: بنده قویا اعلام می کنم برای دور بعد شورای شهر نام نویسی نخواهم کرد ولی حتما یک گزارش کار به مردم اعلام می کنم.

 

از شورا انکار، از اداره کل راه و شهرسازی اصرار

این کارشناس شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث مسکن ملی یک چالش بزرگ بین شورای ششم و اداره کل راه و شهرسازی لارستان بوده است، ادامه داد: نظر اداره کل راه و شهرسازی لارستان، بر زمین موجود در کمربندی شهر لار از سمت لطیفی در یک سایت ۱۵۰ هکتاری با دو هزار قطعه پلاک بوده است که این محل دارای نقاط ضعفی از جمله؛ هزینه بالای آماده سازی زمین است که برآوردی دو هزار میلیارد تومانی دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در زمین کمربندی از سمت لطیفی انشعاب آب و برق و… ندارد و حتی از بابت فاضلاب و پی کنی مشکلات مختلفی وجود دارد، عنوان کرد: مجموع این اتفاق باعث شد که ما پیشنهاد زمین خصوصی پشت قلعه اژدها پیکر را بدهیم که آماده سازی آن با هزینه کمتری صورت می گرفت و علنا مخالفت خود را با پیشنهاد اداره کل بیان کردیم.

مقدم با بیان اینکه در ادامه سایت نخاله ما بسته شد و الان برای نخاله مردم با مشکل روبرو هستیم، تصریح کرد: بسیاری از این تلاش ها جنبه بازدارندگی داشته تا اشتباهاتی در شهر رخ ندهد و ما نامه نگاری های مختلفی صورت داده ایم و پیگیری ها کماکان ادامه دارد.

این عضو شورای شهر لار با اذعان به اینکه موضوع دیگر رفع موانع سرمایه گذاری و مشارکت مردمی است که کمیته ای برای این اتفاق در شهرداری ایجاد شده و در آن پروژه های سرمایه گذاری مشخص شده است، اضافه کرد: حال اگر بتوانیم مشکلات اولیه را حل کنیم برخی از این پروژه ها بصورت فراخوان اعلام می گردد تا سرمایه گذار برای پروژه ها پیدا شود و سعی می کنیم تا یک تا دو ماه آینده مقدمات این اتفاق نیز صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه شورا نماینده مردم است اما برخی فکر می کنند شورا در کنار شهرداری قرار دارد و در واقع شورا نهادی است که توسط مردم انتخاب شده تا حامی مطالبات به حق مردم در شهرداری باشد، افزود : به هر حال حتی اگر شورا نباشد به خودی خود شهرداری اموری را صورت می دهد اما آنجا نقش شورا مشخص می شود که نقشه راهی برای شهرداری معین می کند و مطالبه گری می کند.

 

اعضای شورای شهر لار به ازای هر ساعت جلسه ۱۱۸ هزار تومان می‌گیرند

در این نشست، اشکان عسکری دیگر عضو شورای شهر لار در خصوص حق الزحمه اعضای شورا امسال بابت هر ساعت جلسه را ۱۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ماهانه بین دو تا دو و نیم میلیون تومان دریافتی است و با این وجود برخی از اعضا همین دریافتی را هم ندارند و آن را به خیریه می دهند.

وی افزود: در واقع برخی از اعضا به صورت افتخاری در شورا مشغول به خدمت به مردم هستند و امتیازی برای خود قائل نیستند‌.

عسکری درباره اینکه برای دوره بعد انتخابات شورای شهر چه برنامه‌ای دارد، تصریح کرد: فعلاً تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

 

صفر تا صد ساخت فاضلاب شهری بر عهده اداره آبفا است

مصطفی بینا دیگر عضو شورای اسلامی شهر لار با بیان اینکه نکته ای که باید بیان شود، صفر تا صد ساخت فاضلاب شهری همچون شهرهای دیگر استان بر عهده اداره آبفا است و مکاتبات آن صورت پذیرفته است، گفت: در حاشیه سفر استاندار به لارستان دیداری با مدیرکل آبفا استان داشتیم که ایشان قول دادند که بودجه ای برای مطالعه طرح فاضلاب شهر لار اختصاص یابد.

وی افزود: در بحث نام نویسی در دور بعد تا به الان به نتیجه ای برای حضور در دور بعد شورا نرسیده ام اما کماکان تا سال آینده وقت هست.

 

پروژه مجتمع گردشگری ۳۸ هکتاری لار نیازمند یک بودجه زیادی است

خلیل نامدار رییس سابق شورای شهر لار هم در سخنانی در موضوع پروژه ۳۸ هکتاری شهرداری نیازمند یک بودجه بالا هستیم که در شأن این پروژه باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهر فضای زیبای شهری محدود است و امکان توسعه برخی پارک ها نیز مهیا نیست بهترین مکان که متعلق به شهرداری هم می باشد همین پروژه موسوم به ۳۸ هکتاری شهرداری است.

وی افزود ؛ باید این پروژه در شأن مردم اتفاق بیافتد و نیازمند یک جدیت خاصی است.

نامدار با بیان اینکه در موضوع ترمینال شهر لار نیز یک موضوع مهم و زیرساختی است که اگر قرار است زمانی به این شهر نگاهی شود به پروژه های زیرساختی نگاه می‌شود، تصریح کرد: بالاخره این پروژه مال مردم است و باید برای آینده نگهداشته تا آیندگان از آن استفاده نمایند.

این عضو شورای شهر لار با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما شروع این پروژه است تا در آینده تغییری در طرح پروژه صورت نپذیرد اما باید بخش خصوصی هم پای کار بیاید زیرا این اتفاق بزرگ دارای مقدمات و هزینه زیادی است، خاطر نشان کرد: ماموریت شورا این است که مواظب مسئولین باشد تا آنها کاری به ضرر مردم صورت ندهند.

 

انتقاد از عدم برگزاری مناقصه بازیافت زباله از سوی شهرداری لار

سحر یادگارفرد نیز آخرین عضو شورای شهر بود که مواضع خود را در مباحث مختلف مطرح کرد و در نخستین موضوع با بیان اینکه در بحث احداث پارک بانوان شهر لار متاسفانه با وجود اینکه هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای آماده سازی این مکان در محل پارک شهر لار شده اما طی بازدیدی که با بانوان فعال لارستان از این مکان داشتیم به نتیجه رسیدیم این مکان سنخیتی برای ایجاد یک پارک مخصوص بانوان ندارد، اظهار کرد: بازدیدی از پارک بانوان در شهر خور نیز داشتیم که متوجه شدیم در آنجا با یک هزینه سه میلیارد تومانی پروژه پارک بانوان رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه مجموعا به این نتیجه رسیدیم این هزینه ای که در پارک لار شده با عملکرد و توقعی که داشته ایم‌ هم خوانی ندارد، افزود : شاید زمانی که این پروژه کلید خورده بیشتر به یک شوی تبلیغاتی برای رای جمع کردن در زمان خود شبیه بوده است.

یادگارفرد با اذعان به اینکه در بحث درآمد پایدار بنده درآمد پایدار را در پسماند می بینم که متاسفانه هنوز قرارداد آن از طرف شهرداری منعقد نشده و با توجه به پیگیری های فراوانی که از شهرداری داشته ایم این اقدام را با بهانه های مختلف به بعدتر‌ موکول می کنند، تصریح کرد: پرونده ای در شورای قبل در موضوع پسماند موجود بود که در بحث پسماند تخلفاتی صورت گرفته بود بنده نیز این پرونده را به بازرسی برده و این پرونده اکنون جهت بررسی در دادگاه لار موجود است.

این عضو شورای شهر لار با ابراز تأسف نسبت به اینکه شهرداری مناقصه ای برای پسماند انجام نداده که این اتفاق مهمی است که باید انجام شود، ادامه داد: قرارداد قبلی پسماند در سال ۹۷ به اتمام رسیده و از آن سال تا به الان وارد قرارداد جدیدی نشده ایم.

وی با تشریح این موضوع که در فضای مجازی مطرح شده که شورای ششم منفعل است و هیچ کاری نمی کند اما باید بیان کرد که برخی پروژه ها بدلیل اینکه در شورا رای نمی آورد به نتیجه نمی رسد، عنوان کرد: برخی موارد حتی دست اعضا شورا نیست و با وجود اینکه مصوبه شورا نیز اخذ می‌شود اما اجرایی شدن آن با مشکل روبرو است.

یادگارفرد با اشاره به اینکه برخی اوقات افراد ذی نفوذی بر شورا سعی دارند تا نظرات خود را تحمیل کنند که این اتفاقات ممکن است کار شورا را مختل کند، اضافه کرد: در بحث کاندیدا شدن جهت دور بعد انتخابات شورا با توجه به اینکه برنامه ریزی هایی برای خود دارم فعلا برای کاندید شدن در دور بعد برنامه ای ندارم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کدام عضو شورای شهر لار در انتخابات آینده کاندیدا می‌شوند؟!”

  1. ناشناس گفت:

    شورای شهر این دوره بسیار منفعل است و براساس شنیده ها بین اعضا و مخصوصا سال سوم مرتب درگیری و جر و دعواست.این ها قول و شعار دادند برای مردم کار کنند ولی متاسفانه همیشه بین خودشان جر و دعواست و میتوان گفت که این دوره شورای شهر کم کار ترین و منفعل ترین دوره نسیت به دوره های گذشته میباشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین