چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اختصاص افزون بر ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی به لارستان

  فرماندار فرمانداری ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، ۳ در صد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن)، افزون…

 

فرماندار فرمانداری ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، ۳ در صد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن)، افزون بر ۱۴۴ میلیارد تومان به لارستان اختصاص یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، داریوش دهقان در جلسه کمیته برنامه ­­ریزی لارستان سرجمع کل اعتبارات، در سال ۱۴۰۳ برای لارستان را افزون بر ۱۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این رقم، ۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استانی، ۴۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم اعتبارات ۳ در صد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی و ۴۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن) به این شهرستان اختصاص‌ یافته است.

وی با تاکید بر گستردگی لارستان، جمعیت زیاد و با وجود ۴ بخش، ۷ شهر و بیش از ۱۲۰ روستا و آبادی وضعیت آب و هوایی، خواستار توجه بیشتر در خصوص افزایش اعتبارات شد و تصریح کرد: براساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات در موضوعاتی همچون اتمام پروژه­های نیمه تمام لارستان به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت، توزیع می‌شود.

وی اولویت اول اعتبارات لارستان را به ترتیب در بحث آب و فاضلاب، راه، حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، ورزش و تفریحات، کشاورزی و منابع طبیعی، بهداشت و درمان، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، دفاع، حفظ نظم و امنیت عمومی، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، برق روستایی و صنعت و معدن اعلام کرد و افزود: بر این اساس بالغ بر ۷۵ درصد اعتبارات امسال به این موضوعات اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت در لارستان در ادامه اضافه کرد: این اعتبارات همچنین در سر فصل‌های امور عمومی، پوشش رسانه های شنیداری و دیداری، دین و مذهب، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه، آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی، فعالیت های فرهنگی، کتاب و کتابخانه ها و ارتقاء فرهنگ عمومی، محیط زیست، دامپزشکی، امور عشایر، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بهزیستی، تعمیر و تجهیز ساختمان های اداری، ثبت احوال، ثبت اسناد، استاندارد، بخشداری ها، دامپزشکی، شرکت شهرک های صنعتی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتقال خون، پزشکی قانونی و تعاونی روستایی هزینه می شود.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: این اعتبارات برای اجرای ۱۶۲ طرح نیمه تمام عمرانی، زیربنایی، خدماتی و غیره در لارستان تعریف شده است.

دهقان ادامه داد: امسال همچنین از محل این اعتبارات، ۹ طرح جدید شامل اجرای طرح های هادی روستایی و احداث چمن مصنوعی ورزشی در مناطق محروم لارستان آغاز خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام، در کنار سایر الزامات قانونی از اولویت های توزیع اعتبارات است؛ خطاب به مسئولین لارستان گفت: جذب اعتبارات و استفاده از منابع استانی را مدیران لارستان بطور جد و مستمر پیگیری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین