چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

آغاز پخت نان کامل در یک نانوایی شهر لار+پوستر

در راستای تصویب سند ملی امنیت غذا و تغذیه، نان کامل به لارستان رسید. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، زمانی که دانه های گندم به آرد…

در راستای تصویب سند ملی امنیت غذا و تغذیه، نان کامل به لارستان رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، زمانی که دانه های گندم به آرد تبدیل می شوند، می توان آن ها را تصفیه نمود یا به صورت کامل برای تهیه نان استفاده کرد. فرآیند تصفیه، هم جوانه غنی از پروتئین و هم بخش های سبوس پر فیبر دانه را حذف می کند تا آرد نرم تر و سفیدتر در مقایسه با آرد کامل به دست آید. وی افزود: به همین دلیل نان های تهیه شده از آرد سفید نسبت به نان های تهیه شده از آرد کامل رنگ سفیدتری دارند. از طرف دیگر، آرد کامل با استفاده از تمام قسمت های دانه تهیه می شود، به همین دلیل نان تهیه شده از این نوع آرد از نظر تغذیه ای ارزشمندتر می باشد. مردم باید بدانند نانی که رنگی تیره است ارزش بالاتری نسبت به نان سفید دارد.

دکتر محسن سلمان پور، رئیس دانشکده از پخت نان کامل در شهر لار خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تصویب سند ملی امنیت غذا و تغذیه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اقدامات مؤثری برای بهبود امنیت غذایی و تغذیه مردم کشور به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: ادامه دار بودن این اقدام میبایست با حمایت و همکاری بین بخشی ارگان‌های مختلفی از اداره کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، دانشکده علوم پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه انجام گیرد.

دکتر سلمان پور با بیان اینکه رسانه نقش مؤثری در شناخت و آگاهی بخشی مردم نسبت به مزایای این نان دارد، گفت: باید تمامی دستگاه های اجرایی درراستای فرهنگ سازی مصرف نان کامل توسط مردم همراهی کرده و تعاملات لازم را با دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی لارستان داشته باشند.

مهندس سمیه پرند، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نیز بیان داشت: برنامه نان کامل با هدف دسترسی مردم به نان با کیفیت و سبوس دار که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان‌ها دارد در شهرلار اجرایی شده و از روز دو شنبه ۱۰اردیبهشت ماه، یک نانوایی نسبت به تولید نان با آرد کامل و سبوس دار اقدام کرده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “آغاز پخت نان کامل در یک نانوایی شهر لار+پوستر”

  1. ناشناس گفت:

    تازمانيكه دولت نتواند حداقل نان سالم در اختيار مردم قرار دهد و بفكر سلامتي مردم نباشد فقط بايد گفت متاسفم

  2. ناشناس گفت:

    لطفاً آدرس این نانوایی را در متن خبر بنویسید

  3. ناشناس گفت:

    سلام لطغا اگر اطلاع دارید نام نانوایی هم بنویسید.. تشکر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین