شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نداشتن نیروی انسانی ماهر، علت عدم پخت «نانِ‌کامل» در لارستان

رییس اداره آرد و غله لارستان نداشتن نیروی انسانی ماهر و همچنین فرهنگ مصرف نان سفید در بین مردم را علت عدم پخت نان کامل در لارستان دانست. به گزارش…

رییس اداره آرد و غله لارستان نداشتن نیروی انسانی ماهر و همچنین فرهنگ مصرف نان سفید در بین مردم را علت عدم پخت نان کامل در لارستان دانست.

به گزارش میلاد لارستان، نان کامل یک نوع نان است که از آرد کامل ساخته می‌شود و در فرآیند تولید آن از تمام بخش‌های دانه استفاده می‌شود. به دلیل حضور پوسته دانه و املاح موجود در آن، نان کامل به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی و فیبر در رژیم غذایی مفید است.

مصرف نان کامل به عنوان یک منبع تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند نقصان آنها را در بدن تأمین کند و بهبود وضعیت تغذیه را فراهم کند.

یکی دیگر از فواید نان کامل، کنترل وزن و اشباع طولانی مدت است. فیبر موجود در نان کامل باعث افزایش احساس سیری و اشباع در طول روز می‌شود. این امر می‌تواند به کاهش میزان مصرف کالری و کنترل وزن کمک کند. همچنین، نان کامل به دلیل حجم بالای آن نسبت به نان‌های سفید، احساس سیری بیشتری به همراه خواهد داشت و از افزایش وزن غیر ضروری جلوگیری می‌کند.

از چندی پیش تولید و مصرف نان کامل در قالب طرح نهضت نان کامل در سطح شهرهای مختلف کشور و استان فارس نظیر شهرهای شیراز و جهرم رواج یافته است که به نظر می‌رسد با توجه اثرات مغذی این نوع ماده غذایی نیاز است در لارستان نیز برای تولید این شکل نان‌ها برنامه‌ریزی شود.

در این خصوص عبدالهادی سمیعی رییس اداره آرد و غله لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه پخت نان با آردکامل(سبوس گندم از آرد جدانشده ) چندوقتی است که به تمامی نانوایان ابلاغ شده است، اظهار داشت: در منطقه خودمان بدلیل نداشتن نیروی انسانی ماهر در این رشته و همچنین فرهنگ مصرف نان سفید بین مردم فعلاً به مرحله اجرا درنیآمده است.

رییس اداره آرد و غله لارستان با اشاره به اینکه بازهم پیگیر این موضوع هستیم، افزود: در صورت استقبال افراد ماهر، پخت نان کامل اجرایی می‌شود.

وی درخصوص نرخ این نوع نان‌ها، تصریح کرد: نرخ نان کامل تقریباً بیش از ۵۰ درصد نرخ نان فعلی است.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین