شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
امام جمعه لارستان:

حمایت مردم از “موکب لارستان” در اربعین اثرات فرهنگی و اجتماعی دارد؛ “رئیسعلی دلواری” و “سید لاری” در همایش مشترک به مردم شناسانده شوند

 امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان برشمردن راهپیمایی عظیم اربعین در بعد بین المللی جهان اسلام به حضور موکب لارستان در این اجتماع عظیم نیز اشاره نموده و اظهار…

 امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان برشمردن راهپیمایی عظیم اربعین در بعد بین المللی جهان اسلام به حضور موکب لارستان در این اجتماع عظیم نیز اشاره نموده و اظهار داشت:نیاز است که این موکب مورد حمایت مردم باشد زیرا اثرات فرهنگی و اجتماعی عظیمی در پی خواهد داشت. وی همچنین با زنده نگه داشتن یاد رئیسعلی دلواری در آستانه سالروز شهادت وی افزود: توقع می رود در منطقه برای ایشان همایش یا برنامه ای جهت شناساندن و تبیین اندیشه های رئیسعلی دلواری و همچنین مجاهدت های سیدعبدالحسین لاری برگزار گردد.

به گزارش میلادلارستان، حجت الاسلام موسوی خرم در آیین نماز جمعه روز گذشته لار با بیان اینکه چند سالی است مراسم اربعین با رونق ویژه ای برگزار میشود که ویژگی آن این است که حرکتی خودجوش و مردمی است اظهار داشت: خوشبختانه امسال شهرستان‌ لارستان نیز در پیاده روی عظیم اربعین دارای  موکب بوده و  نیاز است که این موکب مورد حمایت مردم باشد زیرا اثرات فرهنگی و اجتماعی عظیمی در پی خواهد داشت.

وی با ذکر این  سوال که “چرا اربعین امام حسین(ع) اینقدر دارای اهمیت است؟” اظهار داشت: سالانه عاشقانه از سطوح مختلف اجتماعی مردم پای پیاده در صف اربعین قرار می‌گیرند که می توان آن را از  بعد بین المللی دارای اهمیت فراوانی دانست.

امام جمعه لارستان بیان نمود: یک بعد از اهمیت اجتماع عظیم اربعین وحدت جهان اسلام از طریق اربعین است چرا که در دین اسلام وحدت امت اسلام بسیار مورد اهمیت بوده و خط قرمز پیامبر نیز حفظ وحدت بوده و نباید تحت الشعاع قرار بگیرد. وی با تاکید بر اینکه در مقابل وحدت هدف دشمن یعنی ایجاد اختلاف و دودستگی قرار دارد اظهار داشت:  اربعین باعث شده که این هدف دشمن زیر پای زائران اباعبدالله لگدمال شده و زیر پای امت اسلام قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی خرم بعد دیگر اهمیت اربعین از جهت بین المللی را قدرت نمایی محور مقاومت دانسته و افزود: همواره رویکرد اسلام این بوده که قدرت مسلمین را به رخ استکبار بکشد؛ مثلا در اسلام بیان شده که بهتر است نماز و حج را به جماعت بجای آورد زیرا امت واحده و قدرت اسلام را نشان می دهد. در زمان اربعین مردمانی از کشورها و ادیان مختلف دیده می شوند و این یعنی وحدت ذیل محور امام حسین(ع) محقق شده است.

وی  اهمیت سوم پیاده روی اربعین را جلوه با شکوه اسلام سیاسی بیان نموده و اظهار داشت:  برخی سران کشورهای اسلامی به سمتی می روند که دین را معطوف به مسجد و برخی اعمال خاص نشان دهند و می خواهند جامعه اسلامی را از مفاهیم دینی خالی نمایند اما اربعین نشان می دهد دین در همه ابعاد زندگی ما قرار دارد.

امام جمعه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر کشور عراق نیز اشاره نموده و بیان داشت: در بحث اتفاقات کشور عراق باید گفت در زمان صدام با وجود درصد بیشتر شیعه در بین مردم عراق اما هیچ نماینده ای از این مذهب در بین رجال سیاسی عراق وجود نداشت اما پس از صدام، نظامی بر اساس آرای مردم ایجاد شد که شیعیان را امیدوار کرد.

وی افزود: متاسفانه پس از انتخابات عراق، مقتدی صدر با بی بصیرتی خود باعث شد برخی جریان ها با حمایت آمریکا باعث تضعیف شیعیان و سایر مردم عراق شوند‌ و در واقع می توان گفت همان اتفاقاتی که پس از انتخابات سال ۸۸ در ایران رخ داد و آسیب ها و تهدیدهایی در جامعه پدید آورد  در عراق بخاطر بی بصیرتی رجل سیاسی در حال رخ دادن است که امیدواریم این موضوعات حل و فصل شود.

حجت الاسلام موسوی خرم در پایان سخنان خود با اشاره به  ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اظهار داشت:  رئیسعلی دلواری نماد جنوبی هاست و توقع می رود در منطقه برای ایشان همایش یا برنامه ای جهت شناساندن و تبیین اندیشه های رئیسعلی دلواری و همچنین مجاهدت های سیدعبدالحسین لاری برگزار گردد. امروز برجسته ساختن شخصیت های اینچنینی خود یک جهاد تبیین و جنگ روایت با دشمن قلمداد می شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین