یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

اسکان 5 هزار نفر در موکب بنت‌الحسین(ع) لارستان در کربلا

مسئول اجرایی موکب بنت الحسین(ع) لارستان گفت: در مجموع ۵ هزار نفر اسکان و تقریبا از اکثر استان های ایران مهمان داشتیم. به گزارش میلاد لارستان، روز بیستم صفر یعنی…

مسئول اجرایی موکب بنت الحسین(ع) لارستان گفت: در مجموع ۵ هزار نفر اسکان و تقریبا از اکثر استان های ایران مهمان داشتیم.

به گزارش میلاد لارستان، روز بیستم صفر یعنی اربعین چهل روز پس از شهادت حسین بن علی(ع)، خانواده امام حسین(ع) یعنی کاروان اسرا، از شام به مدینه بازگشتند و روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی پیامبر اسلام، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت قبر حضرت سیدالشهداء(ع) بشتابد، او نخستین کسی است که قبر حسین را زیارت کرد.

در این روز، زیارت حسین بن علی(ع) مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است.

براساس آئینی دیرینه، عاشقان حضرت سیدالشهداء علیه السلام از اقصی نقاط دنیا خود را به کربلا می‌رسانند تا ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز کنند.

طی یک دهه اخیر مردم ایران اسلامی شرکت در پیاده‌روی اربعین به اوج خود رسیده و علاوه‌بر حضور در پیاده‌روی سعی می‌کنند با برپایی مواکب، در طول مسیر پیاده‌روی یا در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین همراه با مردم عراق به میزبانی زوار بپردازند.

لارستانی ها نیز که از گذشته‌ای دور علاقه و ارادت خود را در عرصه‌های مختلف نسبت به اسلام و قرآن به اثبات رسانده‌اند، امسال در گردهمایی بزرگ اربعین ۲ موکب به‌ نام‌های «بنت الحسین(ع)» و «۱۴ معصوم یا مردمی لارستان» در شهر مقدس کربلا برپا کردند و به زائرین خدمات‌رسانی کردند.

برای اطلاع از کم‌وکیف خدمات‌رسانی موکب‌های لارستان، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با علیرضا اسلام پناه مسئول اجرایی اصلی موکب بنت‌الحسین(ع) لارستان انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

توضیحات مختصری درباره ایده ایجاد موکبی از طرف لارستان در کربلا:

از اواخر ماه مبارک رمضان کار جمع‌آوری وسایل و برنامه‌ریزی‌های اولیه انجام شد و هدف از این کار خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا(ع)، برخورداری خطه بزرگ لارستان از موکب بود

زمان شروع به آماده سازی و آغاز خدمات و پایان آن:

از ابتدای ماه محرم کار جدی در این خصوص صورت گرفت و کار آماده‌سازی در شهر کربلا از ابتدای شهریورماه انجام شد و در ایام اربعین به اوج خود رسید.

محلی که برای استقرار موکب در نظر گرفته شد، چگونه شناسایی و انتخاب شد؟

مکان درنظر گرفته شده برای موکب، با توجه به آشنایی سالیان گذشته برنامه‌ریزی شد و پس از رضایت صاحب ملک، این محل برای استقرار موکب انتخاب شد.

چه خدماتی امسال در موکب به زائرین داده شد؟ چند خادم در موکب مشغول به خدمات دهی به زوار بودند؟

خدمات متنوع بوده و علاوه بر اسکان و پذیرایی زائرین، خدمات پزشکی از جمله این موارد بود. به لحاظ خادمین نیز، ۳۰ خادم فعال در موکب به صورت ۲۴ ساعته به زوار خدمات ارائه دادند.

به لحاظ مالی برای اداره موکب چه میزان هزینه صرف شد؟ محل تأمین هزینه‌ها؟ و آیا مبلغی برای تسویه حساب مانده است؟

برای راه‌اندازی و اداره موکب، بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه به شکل نقدی و غیرنقدی توسط مردم لارستان اعم از اهل‌تسنن و تشیع تأمین شد. هرچند حدودی به مغازه‌داران هنوز بدهی وجود دارد و امید به همکاری خیرین داریم.

در اربعین امسال چند زائر اسکان داده شدند؟ اوج پذیرش در چه روزی از ایام اربعین بود؟

در مجموع ۵ هزار نفر اسکان و تقریبا از اکثر استان های ایران مهمان داشتیم. تراکم شلوغی هم از ۷ روز قبل اربعین تا یک روز قبل اربعین وجود داشت.

برای ارائه با کیفیت‌تر خدمات در سالیان آتی چه برنامه‌هایی دارید؟

پس از استراحت در پایان کار، جلسه‌ای با عوامل مرتبط در راستای شناسایی کاستی‌ها و همفکری با افراد مختلف در راستای بهبود خدمات صورت می‌گیرد تا در سالیان آتی مشکلات را به حداقل رساند.

مهمترین کمبودهای موکب که نیاز است تامین شود، چیست؟

به عنوان یک موکب نوپا، کمبودها بسیار زیاد است. از جمله این موارد، درخصوص محل اسکان، سیستم سرمایشی، کمبود برق، وسایل آشپزخانه و غیره است و سعی می‌شود با توان مالی و حمایت خیرین بتوان کمبودها را جبران کرد.

توضیحات تکمیلی:

از کلیه زحمت‌کشان موکب تقدیر و تشکر می کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “اسکان 5 هزار نفر در موکب بنت‌الحسین(ع) لارستان در کربلا”

  1. ناشناس گفت:

    زيارت همگان قبول باشد. اميد است راهي كه به كربلا رفتيم راه اقا امام حسين(ع) باشد كه اگر چنين باشد خوشا به حال موكب داران و ان شناخت و معرفت نسبت به اقا امام حسين(ع) ميباشد

  2. ناشناس گفت:

    دست همه موكب داران درد نكند واجر همه با سيدالشهدا وزيارت همه قبول باشد انشاالله خدا كند زحمتي كه كشيده شده محفوظ بماند ودر زندگي ودر برخورد با مردم حسيني باشيم ودر غير اينصورت. پنا بر خدا

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین