یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

عکاس لاری برگزیده دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها شد

عکاس لاری برگزیده دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، برگزیدگان دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با حضور جمعی از مسؤولان کشوری…

عکاس لاری برگزیده دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، برگزیدگان دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در اهواز معرفی شدند.

آیین اختتامیه دومین سوگواره «پایتخت موکب‌ها» با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، هنرمندان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم امشب در سالن همایش‌های گیت بوستان اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در این آیین اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که استان خوزستان در محورهای مختلف فکری، فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی سرآمد است.

وی بیان کرد: افتخار می‌کنیم که عمل جمعی و روح جمعی مردم خوزستان باعث شده بدون نامگذاری خاصی توسط ارگان‌های حکومتی و شعارهای بالادستی عنوان پایتخت موکب‌ها به شکل حقیقی و واقعی لایق این استان سرافراز شده باشد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با یادآوری اینکه برای دومین سال متولی شاهد رویداد دقیق و عمیق سوگواره پایتخت موکب‌ها هستیم، تاکید کرد: این رویداد روز به روز نمو یافته و تثبیت می‌یابد.

وی اضافه کرد: همه سیاست‌گذاران، طراحان و الگوسازان در حوزه فرهنگی تلاش می‌کنند تا الگوهایی را برای فرهنگ عمومی وارد ادبیات گفتمان یک ملت بکنند اما الگوی موکب‌داری که برخواسته از حقیقت اربعین حسینی و زیارت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، به یک پدیده تاریخی و تمدنی تبدیل شده است.

حریزاوی با تاکید بر اینکه الگوی موکب‌داری یک فرهنگ تمدن ساز است که توسط مردم خوزستان و عراق خلق شد، خاطرنشان کرد: این پیوند تمدنی خوزستانی‌ها و عراقی‌ها و الگوی موکب‌داری در حال توسعه است، این الگو برخواسته از اعتقادهای عمیق و باورهای ماندگار مردم است که الگوهای جدید جهانی را درهم می شکند.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: پدیده موکب‌داری یک الگو و مدل تعالی یافته از توجه به سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یک الگوی جامع و فرهنگ ماندگار است که اصرار بر آن می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و همچنین بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برطرف می‌کند.

در این آئین از ٢٠ برگزیده در پنج بخش پوستر، مستند، عکس حرفه‌ای، عکس موبایلی، نماهنگ و کلیپ تجلیل شد که در بخش عکس موبایلی نیز محمدهادی خسروی از شیراز مقام نخست، امیر قیومی از لارستان مقام دوم و حامد خلیلی از ورامین مقام سوم را به دست آوردند.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین