شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نخبه: در منطقه باید صنایع مادر استقرار یابد/از ظرفیت معادن استفاده شود

به گزارش میلاد لارستان، در ششمين  روز از وقت قانونی ثبت نام از دواطلبین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علی نخبه الفقهایی با حضور در ستاد انتخابات واقع…

به گزارش میلاد لارستان، در ششمين  روز از وقت قانونی ثبت نام از دواطلبین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علی نخبه الفقهایی با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان به عنوان داوطلب از حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز اقدام به نام نويسی کرد.

وي كه پس از ثبت نام جهت مصاحبه با خبرنگاران حاضر شده بود در بيوگرافي اوليه خود بيان کرد:بنده متولد ۲۰ مرداد ۱۳۵۶ دكتراي زمين‌شناسي اقتصادي هستم. از دوران دبيرستان يعني سال ۷۱ در فعاليتهاي فرهنگي و قرآني و اجتماعي بودم  و به مسائل سياسي و اقتصادي اهميت مي‌دادم بعد از آن وارد دانشگاه دولتي زمين‌شناسي شيراز شدم پس از آن به خدمت سربازي رفتم و مدتي در سپاه لارستان بودم. پس از آن دبير دبيرستان‌هاي بخش صحراي باغ بودم بعد از آن مدتي خبرنگار آزاد صدا و سيما بودم. البته آن زمان مركز خبري و دفتر خبري وجود نداشت و مستقيم زير نظر صدا و سيماي مركز فارس بود بعد  از آن در دانشگاه شهيد بهشتي تهران پذيرفته شدم. با رتبه ۱۴ كشوري و بعد از آن ادامه تحصيل در مقطع دكترا رتبه يك دكترا كسب كردم و وارد دانشگاه علوم تحقيقات شدم. در زمينه‌هاي مختلف قرآني و فرهنگي مدتي مسئول بسيج هنرمندان بودم سابقه ده سال تدريس دانشگاه دارم چندين معدن بزرگ را در كشور معرفي كردم كه يكي دوتاي آن در حال فعاليت است .

 پتانسيل نفت و گاز و معادن و توسعه آينده لارستان

وی علت حضور خود در انتخابات، تصریح کرد: بنده از ۱۵ سال پيش در حال ارزيابي پتانسيل‌هاي طبيعي، معدني و آبهاي زيرزميني، نفت، گاز و ساير موارد كه در توسعه آينده لارستان مي‌تواند نقش پيدا كند، بوده و هستم. حتي پروژه‌هاي دكتراي اينجانب بر روي ۳ تا از مهمترين گنبدهاي نمكي بوده كه هم از لحاظ پتانسيل منطقه گازي و نفتي و هم از لحاظ پتانسيل گردشگري و هم از لحاظ معدني بسيار مهم خواهد بود.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه كشور ما با توجه به بحث  فروش نفت فعلا بر اثر  تحريم‌هاي ظالمانه آمريكا و فشار غربي متوقف شده نياز است كه يك جايگزين خوبي داشته باشد و آن جايگزين ذخاير معدني است، تصریح کرد: بارها و بارها مقام معظم رهبري تأكيد كرده‌اند كه جايگزين نفت بايد تعيين شود و با هر تلنگري زمين نخوريم.

بايد متخصصين بوومي را به منطتق بازگردادند

ی با اشاره به اینکه به عنوان يك جوان مي‌توانم همراه با مطالعه، برنامه‌ريزي، طرح و هدف و نزديك‌ترين منبع درآمدزايي كه قرار است در آينده در منطقه لارستان احساس شود و اشتغال‌زايي مهمي را در جنوب كشور ايجاد كنم، خاطر نشان کرد: از لحاظ نيروي انساني الحمداله كم نداريم متخصصيني هستند كه متأسفانه موقعيت اين را نداشته‌اند كه در شهر بتوانند عرض اندام كنند يا شرايط فراهم نبوده كه در اين شهر بتوانند بمانند و رفتند و اين يك فرصت خيلي خوبي است كه متخصصين را برگردانند.

پتانسيل خفته معادن جنوب فازس، بايد از پتانسيل بسيح استفاده نمود. 

نخبه راهکار توسعه صنعتی منطقه را ایجاد صنايع مادر مانند پولادسازي، كارخانه آلومينيوم سازي، كارخانه كاغذسازي و غیره برشمرد و یادآور شد: در يزد بدون نياز به كاغذ، پول و آب يك كارخانه احداث كردند فقط از آهك استفاده كردند خوب ما در اين منطقه ذخاير عظيم آهك داريم چرا تا حالا به اين فكر نيفتاديم؟ این کاندیدا با بیان اینکه درياي بزرگ آب شور و شيرن در زير لارستان وجود دارد ما چرا به فكر آ‌ب خليج فارس باشيم؟ ادامه داد: ما با يك برنامه‌ريزي مفصل و منسجم مي‌توانيم اين آبها را از دل زمين بيرون بكشيم.

وی با اذعان به اینکه در لارستان نفت سبز داريم دقيقاً‌ مثل نفت درياي شمال است يعني چند دلار گران‌تر از نفت عادي است، گفت: آبهاي گرمي داريم كه متأسفانه هيچ استفاده‌اي از آن نمي‌شود اما در سرعين اردبيل يك آب گرمي دارد كه در سراسر دنيا معروف است. این داوطلب انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما ۲۰ تا ۳۰ تا آب گرم داريم ۱۰۰ تا چشمه آب شور داريم چرا از اين ها استفاده نشود چرا به اين فكر نباشيم از مواهب طبيعي و داشته‌هاي خودمان استفاده كنيم؟، افزود: هميشه از نداشته‌هاي خودمان حرف زديم.

وی با بیان اینکه جويم يكي از بخش‌هايي است كه واقعاً‌ محروم مانده در بخش كشاورزي واقعاً حرف اول را مي‌تواند بزند، اذعان داشت: شهرستان خنج ذخاير نفت  و گاز دارد چند مدت پيش در آنجا ميدان عظيم نفتي و گازي كشف شد و ما مي‌توانيم عسلويه دوم باشيم.

نخبه با تأکید بر اینکه از پتانسيل بسيج باید استفاده شود. چرا مثل اوايل انقلاب نيروهاي بسيج و سپاه را نتوانيم وارد  گود خدمت كنيم؟

مستقل ام در خط و مسير رهبري

وی با اشاره به اینکه من با نيت مستقل وارد شدم، اضافه کرد: مقام  معظم رهبري در نسخه ۱۳۸۴ صراحتاً موضع خودشان را معين كرده‌اند من علي نخبه كه ساليان سال در بسيج بوده‌ام بگويم كه اصلاح‌طلبم خوب بچه‌هاي بسيج مي‌آيند و مي‌گويند شما دربسيج بوده‌اي چطور شده كه اصلاح طلبي؟ من اين دفعه واقعاً مي‌خواهم مستقل بيايم. هركسي دوست دارد از من حمايت مي‌كند به عنوان يك جوان خط فكر من دقيق و مشخص است. من كاملاً در مسير رهبري و ولايت قدم مي‌زنم آن چيزي كه قانون اساسي مي‌گويد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین