یکی از نگرانی ها در انتخابات موضوع هجمه تبلیغاتی و انتخاب بدون بررسی لازم است. برخی کاندیداها پس از تٲیید افراد توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت ،یک مرتبه سیلی…
یکی از نگرانی ها در انتخابات موضوع هجمه تبلیغاتی و انتخاب بدون بررسی لازم است. برخی کاندیداها پس از تٲیید افراد توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت ،یک مرتبه سیلی از تبلیغات رسانه ای،فضای مجازی و حضور در محلات و منازل براه انداخته و افکار مردم را تحت تٲثیر قرار می دهند. موضوعی که در برخی دوره های قبلی انتخابات کشوری نظیر ریاست جمهوری و انتخابات داخلی شهرستانی نظیر شورای شهر نیز اتفاق افتاده و معمولا افرادی به ظاهر شناخته شده در شورای شهر انتخاب می شوند.
در شرایط کنونی مردم باید قبل از اینکه مورد هجمه درست و غلط تبلیغاتی قرار گیرند مطالبه گری داشته باشند و برنامه های کاندیداها را یا خود بررسی نمایند یا از افراد مورد اطمینان کسب نمایند. در این میان کاندیداها باید به این پرسشها پاسخ دهند:
کسی که میآید چگونه و با کدام ابزار و سازوکار میخواهد مشکلات را حل کند؟ وظایف قانونی خود را چگونه و با کدام شفافیت انجام می دهد؟شرایط انتخاب شهردار چگونه است؟ از ابزار مشورتی جهت انتخاب مسئولین چگونه استفاده می کند؟ فقط اقدامتی که وظیفه ذاتی اوست انجام می دهد یا اینکه در توسعه کلی شهرستان مثل راهها،راه آهن، آب،ادارات کل،پتروشیمی و …. ورود پیدا می کند؟ خود را مستقل می داند یا….
پاسخ یه این سوالات می تواند در توسعه منطقه و شهرستان نیز کمک نماید. در این میان دقت مردم در انتخاب نیز موضوعی است که باید مدنظر قرار گرفته و کاندیداها هم باید برنامه هایشان را در معرض افکار عمومی قرار دهند.
یادداشت کوتاه: محمد مظفری
اگر اعضاء شورا به کل عوض شوند بهتر هست و افراد لایق باقی بمانند و افراد با افکار جدید و جوان وارد شوند بهتر است
جناب مظفری آیا ” راهها،راه آهن، آب،ادارات کل،پتروشیمی و …. ” مربوط به وظایف شورای شهر است؟