استاندار فارس از نهایی شدن اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۶ قانون بودجه به بزرگراه و آزادراه لار- جهرم- بندرعباس خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…
استاندار فارس از نهایی شدن اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۶ قانون بودجه به بزرگراه و آزادراه لار- جهرم- بندرعباس خبر داد.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، عنایتالله رحیمی در جلسه در شورای برنامهریزی فارس از نهایی شدن اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۶ قانون بودجه به بزرگراه و آزادراه لار- جهرم- بندرعباس خبر داد و اظهار داشت: با تامین این اعتبار احداث راه مذکور سرعت بیشتری میگیرد.
وی خواستار استفاده دستگاههای اجرایی از ظرفیت ماده ۵۶ بودجه برای تهاتر بدهی پیمانکاران به بانکها با طلب آنها از دولت شد و گفت: همچنین لازم است برای بند دال تبصره ۱۲ قانون بودجه کمی منطقیتر عمل شود و از آنجا که در ۳ ماه اخیر قیمت ملک ۲۵ تا ۳۰ درصد تعدیل شده لازم است دستگاههای اجرایی در کارشناسی املاک مازاد خود منطقی عمل کنند.
استاندار فارس تاکید کرد: اگر قرار باشد ملکهای مازاد به نرخهای نجومی سه ماه پیش کارشناسی و به مزایده گذاشته شود شک نکنید کسی مشتری نمیشود و فروش آن به سرانجام نمیرسد.
وی توصیه کرد: شرکتهایی همچون آبفا، برق، فرودگاه، راهآهن و دیگر شرکتهای که نماینده عالی وزارت خانه در استان هستند در ایام پایانی سال تلاش کنند از منابع داخلی شرکتهای مادر، بودجه دریافت کرده و آن را در قالب اعتبارات ملی در قانون بودجه سال آینده بگنجانند.
رحیمی به پایین بودن نرخ جذب اسناد خزانه در فارس اشاره و بیان کرد: بر اساس چالشی که بین دیوان محاسبات و دولت به وجود آمده امکان دارد سال مالی به پایان امسال منتهی شود این در حالی است که در سالهای گذشته پایان سال مالی خرداد و یا تیرماه بود و به همین دلیل امکان جذب بیشتر اسناد خزانه وجود داشت.
استاندار فارس گفت: حتی اگر تصور کنیم چالش بین دیوان محاسبات و دولت به نفع افزایش مدت جذب اسناد خزانه پیش برود باز هم زمان زیادی برای جذب بالغ بر ۵۱ درصد از سهم فارس از اسناد خزانه باقی نمانده است بنابراین لازم است دستگاههای اجرایی سرعت بیشتری برای جذب این اسناد داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان فارس نیز در این جلسه در مورد پیشنهادات استان فارس برای لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: محور خرامه به مرودشت در بودجه سال آینده از عنوان طرح بابانار- سعادتشهر حذف شده که با توجه به اهمیت این طرح پیشنهاد میشود در بودجه ۱۴۰۰ دیده شود.
حسن نوروزی بیان کرد: کمربندی گراش در سال ۹۹ در طرح بهسازی راه اصلی فیروزآباد- قیر- خنج و کمربندی گراش بوده اما در بودجه ۱۴۰۰ حذف شده و باید در موافقتنامه طرح فیروزآباد- قیر – خنج آورده شود.
وی افزود: آبرسانی به جهرم و بخشهای لارستان و لامرد از سد قیر جز طرحهای پیشنهادی فارس برای اضافه شدن به بودجه ۱۴۰۰ است که البته نیاز است که با انجام مطالعات مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای بخشهای لارستان و لامرد گرفته و به موافقتنامه طرح اضافه شود.
ف ۱۱۰
چرا این جمله اشتباه را تکرار می کنید بزرگرا لار بندرعباس صحیح است.. و یا جهرم لار بندرعباس چرا جهرم به بندرعباس چسبیده این اشتباه گران تمام می شود دقت کنید
مهم اینه که چقدرش در حوزه لار به صورت عملی کار بشه