چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بروجردی: نمایش تنها ۲۰درصد از توان نظامی ایران در 2عملیات وعده صادق

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با فعالان رسانه‌ای سوریه به نمایش تنها ۲۰درصد از توان نظامی جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق یک و دو، موضع ثابت ایران…

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با فعالان رسانه‌ای سوریه به نمایش تنها ۲۰درصد از توان نظامی جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق یک و دو، موضع ثابت ایران در حمایت از مظلومان، شکست آمریکا در میدان سوریه و حضور فعال زنان ایرانی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی اشاره کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی و علی خضریان اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه (۱۷ مهرماه) میزبان تعدادی از فعالین رسانه‌ای اهل کشور سوریه بودند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار به تشریح شرایط منطقه پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مظلومان درنگ نمی‌کند و همانطور که همه می‌دانند جنبش حماس با وجود اینکه اهل سنت است اما تحت حمایت تهران قرار دارد. اکنون که پنج دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد نظام ما تبدیل به درختی تنومند شده اما نکته قابل توجه این است که وقتی نهال انقلاب تازه شروع به رشد کرده بود، امام خمینی (ره) با جرات تمام فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند» و در همه این سال‌ها نیز ترسی از آمریکا نداشته‌ایم. همانگونه که پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک را در آب‌های سرزمینی خود سرنگون کردیم به هر جسارتی از آمریکا پاسخ محکم می‌دهیم. موضع رهبران ما در حمایت از مظلومان، پیش از انقلاب تاکنون ثابت بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور سوریه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، بیان کرد: پتانسیل بالایی در کشور سوریه وجود دارد که می‌تواند برای اداره کشور سوریه کفایت کند و باید این ظرفیت‌ها در اختیار خود دولت سوریه قرار بگیرد.

بروجردی به آثار مفید عملیات طوفان الاقصی در مورد زنده ماندن نام فلسطین در جهان اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی امکانات بسیار زیادی در اختیار دارند اما در جنگ غزه و لبنان موفقیتی به دست نیاورده‌اند و تحولات ۷ اکتبر سبب شده تا در قلب اروپا و آمریکا اساتید و دانشجویان تجمع اعتراضی برگزار کنند و از دولت‌های غربی کتک بخورند اما همچنان بر عقیده خود استوار باشند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران کاملاً از کشورشان در شرایط حساس حمایت می‌کنند، گفت: در جمعه نصر که مقام معظم رهبری امام جمعه بودند، حدود ۲ و نیم میلیون نفر در نماز جمعه شرکت کردند در حالی که بطور معمول حدود ۳۰۰ هزار نفر هر هفته در نماز جمعه تهران شرکت می‌کردند. مردم ایران علیرغم تبلیغات و مشکلات اقتصادی که دارند، همواره در صحنه حضور داشته‌اند.

بروجردی در ادامه به عملیات وعده صادق ۲ اشاره کرد و افزود: تفاوت عملیات وعده صادق یک و ۲، در استفاده از موشک هایپر سونیک بود. بعد از این حمله همه می‌پرسیدند پس گنبد آهنین و کشورهای هم‌پیمان رژیم صهیونیستی کجا هستند؟ توجه داشته باشید که در این دو عملیات هنوز ۲۰ درصد از توان نظامی جمهوری اسلامی هم نمایش داده نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در جنگ سوریه شکست خورد، بیان کرد: آمریکا می‌گفت بشار اسد باید برود اما جمهوری اسلامی ایران معتقد بود که بشار اسد باید بماند و اکنون واقعیت میدان سوریه نشان می‌دهد که آمریکا شکست خورده است.

بروجردی با اشاره به تاثیر حضور مردم و رهبری امام خمینی (ره) در آزادسازی شهرهای ایران از دست صدام، تاکید کرد: رسانه‌های سوری باید خواست ملی برای آزادسازی اراضی کشور سوریه که هنوز در اشغال هستند را زنده نگه دارند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین