
طرح کاهش ۸۰ کیلومتری مسیر لار-بستک-بندرلنگه با پیشنهاد احمد جباری در کمسیون عمران مطرح شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، جلسهای به پیشنهاد مهندس احمد جباری…
طرح کاهش ۸۰ کیلومتری مسیر لار-بستک-بندرلنگه با پیشنهاد احمد جباری در کمسیون عمران مطرح شد.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، جلسهای به پیشنهاد مهندس احمد جباری باریاست دکتر رضایی نماینده جهرم ورئیس کمسیون عمران مجلس، دکتر بروجردی نماینده لارستان و مهندس جباری نماینده مردم غرب هرمزگان و دبیر کمسیون عمران در خصوص بررسی طرح پیشنهادی احمد جباری به منظور کاهش حدود ۸۰ کیلومتری مسافت محور لار-بندرلنگه در محل کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست مهندس جباری با بررسی نقشههای هوایی و تپوگرافی محور لار-بستک و بستک-بندرلنگه در خصوص احداث مسیر دشت نیمه لار -فتویه و کاهش حدود ۶۰ کیلومتری محور بستک-لار (از طریق احداث تونل درکوه پردی) و همچنین احیای محور قدیم بستک-خلوص (مستقیم از شهر بستک به خلوص به طول ۵ کیلومتر) و کاهش ۲۰ کیلومتری محور بستک-جناح -بندرلنگه توضیحاتی ارائه داد.
احمد جباری در این جلسه افزود: اجرای این طرح میتواند دسترسی مردم سواحلنشین غرب هرمزگان به مرکز کشور و دسترسی مردم شهرستانهای شیراز، جهرم، خفر، جویم، لارستان، اوز، گراش، خنج را به بستک وسواحل بندرچارک، پارسیان، سواحل گردشگری مقام و بندرلنگه را یک ساعت نزدیکتر کند و علی رغم کاهش حوادث جادهای، کاهش قابل توجه مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.
دبیر کمسیون عمران مجلس افزود: در پایان این جلسه مقرر شد وزارت راه و شهرسازی مراتب مطالعات امکانسنجی اجرای این طرح را حداکثر ظرف سه ماه آینده و تا پایان سال انجام دهد و گزارشات و مطالعات انجام شده را به کمیسیون عمران ارائه نماید.
احمد جباری در پایان ابراز امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی نسبت به شروع این طرح ذیل اجرای بزرگراه لار-بندرلنگه حسب جداول پیوستی بودجه کل کشور بعد از مطالعه دقیق و برآورد منابع مورد نیاز اقدامات لازم را در آینده انجام دهد.
ف ۱۱۰
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : توسعه همکاریهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک قرضالحسنه مهر ایران
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : سفر شهردار لار به دبی
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : «وقف» از هاروارد تا لارستان
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
اخبار ویژه : درباره خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس چه میدانید؟!
اجتماعی : مشکلات مربوط به پروژههای خیرساز، حل شود
اخبار ویژه : پیشنهاد ناحیهبندی شهرداری لار به دو حوزه مستقل
اجتماعی : تصاویر|نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لارستان
طرح بسیار خوب و بجایی هست امیدواریم عملیاتی شود / فقط سوالی که داشتم اینه که نمیشد به جای اصلاح جاده نیمه به جاده هرمود (در دست اجر ) جاده ی میانبر کوتاه تری مثلا از معدن سعدی پور به هرمود اجرا کرد ؟در این صورت فاصله لار تا هرمود به تقریبا ۱۵ کیلومتر کاهش پیدا میکرد