مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از لارستان با بیان اینکه محور جهرم-لار-بندرعباس از پروژههای اولویتدار است، گفت : اگر این…
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از لارستان با بیان اینکه محور جهرم-لار-بندرعباس از پروژههای اولویتدار است، گفت : اگر این محور تامین اعتبار شود، ظرف سه تا چهار سال به اتمام میرسد/ مسئله اصلی در اینجا، تامین اعتبار است.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی لارستان، علیاکبر محمدی در حاشیه بازدید هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی از محور لار – بندرعباس اظهار داشت: یکی از طرحهای مهم ما در استان فارس، اتصال شیراز به بندرعباس، به صورت چهارخطه است، نگاه ما کریدوری است تا بار ترانزیت بیشتری جذب شود.
وی با بیان اینکه این پروژه (جهرم-لار-بندرعباس)، یکی از پروژههای اولویتدار معرفی شده است؛ تصریح کرد: طول طرح ۳۸۶ کیلومتر است؛ در حال حاضر، حدود ۱۹۰ کیلومتر (معادل ۵۰ درصد) به صورت چهارخطه در حال بهرهبرداری است. ۴۰ درصدِ باقیمانده در حال اجراست و ۱۰ درصد (معادل ۵۰ کیلومتر) هنوز به پیمان نرفته است.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب با اذعان به اینکه اعتبار طرح مصوب در سال ۱۴۰۳، ۱۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون تخصیصی برای این مبلغ دریافت نکردهایم، خاطر نشان کرد: اعتبار موردنیاز برای اتمام این عدد، قبل از افزایش دلار، ۶/۲ همت است که اگر افزایش دلار را حساب کنیم تا ۷، ۸ هزار میلیارد تومان میرسد.
این مسئول عنوان کرد: اگر ۴ تا ۵ همت از اعتبار اینجا تامین شود این توان فنی در پیمانکاران و مجموعه وجود دارد که کل این محور ظرف سه تا چهار سال ساخته شود.
وی بیان کرد: محور لار-بندرعباس یکی از راههای جایگزین محور سیرجان-بندرعباس است؛ بارهای ترافیکی به دلیل توپوگرافی خاص اینجا عمدتا از این مسیر عبور میکند.
محمدی یادآور شد: اخیر افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز جاذبه ترافیکی اینجا را بیشتر کرده است و همچنین افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس باعث زیاد شدن تعداد نفتکشها شده است.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب اذعان داشت: اتفاق خوبی که در اواخر دولت گذشته افتاد، این بود که از محل اعتبارات مسئولیتهای اجتماعی نفت، با پیگیریهای چند ساله، ۴۲۰ میلیارد تومان برای این محور گرفته شد که حدود ۲۹۰ میلیارد تومان از آن متعلق به منطقه لارستان، مصوب شد.
وی اضافه کرد: مسئله اصلی در اینجا تامین مالی است و باید به سایر منابع تامینکننده مالی فکر کنیم.
ف ۱۱۰
اقاي مديركل خيلي زحمت كشيديد اگر اعتبار تامين گردد ظرف ٣يا ٤ سال محور جهرم -لار و لار -بندرعباس چهار خطه ميشود ؟؟؟!!!و اگر اعتبار تامين نشود ٢٠ سال اينده .واقعا جاي بسي تاسف وتالم است .