به گزارش میلاد لارستان، در پی سفر یکی دو هفته اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری به استان فارس و سخنرانی استاندار فارس در جلسه شورای اداری و اشاره…
به گزارش میلاد لارستان، در پی سفر یکی دو هفته اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری به استان فارس و سخنرانی استاندار فارس در جلسه شورای اداری و اشاره ایشان به پروژه های عمرانی در حال اجرای استان فارس
از جمله: راه آهن و از قلم افتادن پروژه خط آهن شیراز – لار – بندرعباس و به دنبال آن درج مقاله ای در وب سایت و نشریه میلاد لارستان با عنوان ” آقاي استاندار به نظر شما راهآهن شيراز – جهرم – لار – بندرعباس واجبتر نبود؟!“به انتقاد نسبت به این قضیه، در جلسه اخیر شورای اداری فارس، استاندار محترم فارس به این موضوع پرداخته است که متن اهم موارد مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل می باشد:
سید محمد احمدی در شورای برنامهریزی و توسعه استان فارس اظهار داشت: ما نوکر مردم هستیم و نباید دیدارمان با مردم را به یک روز و جلسه ویژه محدود کنیم که اگر این مردم نبودند ما نیز نبودیم و این صحیح نیست که گزارشهای منفی در مورد عملکرد مدیران به دست ما برسد.
وی افزود: من با مام وجود از حیثیت و شرافت مدیران خود دفاع میکنم اما گاهی نیز به سبب آن که پاسخگو هستم باید نکاتی را تذکر دهم.
نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: قسم جلاله میخورم که هیچگاه به این فکر نکردهام استاندار هستم، از این رو هیچ مدیری در این استان نباید در مورد پاسخگویی به مردم کلاس بگذارد.
وی اضافه کرد: فارس با این ظرفیت نباید در ایستگاههای ابتدایی متوقف شود و توقعی که از فارس است از برخی استانها که نیروهای تحصیلکرده قدیمی ندارند بیشتر است.
مدیر ارشد اجرایی فارس با بیان این که سفر معاون رئیس جمهور سفر بسیار خوبی بود، خاطر نشان کرد: در سفر معاون رئیس جمهور مسائل اساسی این استان احصا شد و مسئله خشکسالی به دقت مرد مداقه قرار گرفت و از دیگر موارد این بود که قول دادند با کمکهایی که میکنند تا پایان سال ۹۵ خط یک مترو تا میدان الله به بهرهبرداری برسد.
احمدی با تأکید بر اینکه سفر معاون رئیس جمهور مقدمه سفر رئیس جمهور به فارس بود و باید مهیا و آماده آن سفر باشیم، تصریح کرد: بد است که به مدیر استان فارس بگوییم چرا گزارش شش ماهه ندادهای و لازم است ظرفیتهایی که برای ایجاد منابع توسط دولت آماده شده مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی عنوان داشت: راه آهنی که از شیراز به سمت عسلویه، جهرم، لار و بندرعباس احداث میشود متعلق به تمام استان است و اگر در یک سخنرانی نام شهری برده نشود به معنای حذف آن نیست.
تأکید بر رسیدگی به نقاط مرزی استان و فعال شدن ظرفیت گردشگری ایزدخواست دیگر موضوعی بود که احمدی برشمرد و اظهار داشت: نحوه برخورد بانکها، کوتاه نیامدن و بزرگ جلوه دادن ملزومات گاه باعث میشود مردم کوتاه بیایند و در مواردی به ما گزارش میدهند که در ادارات مرم را اذیت میکنند که امیدواریم این موارد را شاهد نباشیم.
وی با اشاره به موفقیت آبفا، شهرداری و راه و شهرسازی در زمینه ایجاد منابع جدید، ابراز داشت: دولت ظرفیت ایجاد کرده و مدیران ادارات باید از این ظرفیتها استفاده کنند.
احمدی اضافه کرد: نیاز استان فارس ما بیشتر از برخی مناطق دیگر کشور است و این که ردههای فارس در زمینه بیکاری بالا میآید به سبب عملکرد منفعلانه ما است.
در این جلسه جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز «بی او تی»، «بی ال تی» فاینانس، سکوک، استفاده از سرمایهگذاری خارجی، اوراق مشارکت و … را از جمله ظرفیتهایی دانست که دستگاهها میتوانند فعال کنند و با روشهای مبتکرانهای در زمینه تهاتر و قسطی کردن موارد مالی و … وضعیت اعتباری خود را بهبود ببخشند.